Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Bénéteau 473
102. Hajó Magazin, 2004. január

A Bénéteau 2002-ben mutatta be az új 473-ast. A hajót forgalmazó Master Yachting jóvoltából Tribunjban vitorláztunk ennek a típusnak az Oceanis Clipper változatával. A hajó érdekessége, hogy eredetileg háromkabinos verzióban készült, és csak később, Tribunjban alakították át négykabinossá. Egyetlen árulkodó jel maradt, a jobb oldali első kabin bejárata nem szimmetrikus a baloldaliéval.

A tizenegy tonnás hajó méretei ideálisak ahhoz, hogy vonalvezetése elegáns legyen. A kabintető már alig emelkedik ki a deck vonalából, és így is bőséges állómagasság marad a hajó gyomrában. Az oldalablakok egy részét ennek megfelelően a hajó oldalába szerelték.
Kellemes bóra fújt a kikötő előtt, amikor egyedül kimotoroztam. A hajó szerelvényezettsége a lehető legegyszerűbb. Könnyen el lehet igazodni, én mindent azonnal megtaláltam. Kitekertem a negyvenhárom négyzetméteres nagyvitorlát, és már a kormányállásból a hajó valódi motorját, a hatvan négyzetméteres génuát is. A friss kettes szélben könnyedén, jól gyorsult a nagy test. A hatalmas génuacsörlők a kormányos keze ügyébe vannak vezetve. Ezt a hajót arra tervezték, hogy egyedül is lehessen kezelni. Nyilván a kikötőben szükség van a segítségre, de vitorlázni gond nélkül egymaga mehet az ember. A dupla kormány a kényelmet szolgálja, tágas, szabad bejárást engedve a cockpitba. Vezetni pontosan lehet vele, de kevés információt ad a hajó beállításáról, ezért kitörésközeli helyzetben egy kis óvatosságot igényel. Ezt a hajót nehezebb határon tartani, mint egy direkt kormánnyal szerelt változatot. Charterben vagy családi túrán a maximális sebességnél fontosabb a kényelmes hajózás. Reffeljünk időben, ne kockáztassuk, hogy esetleg kifolyik a bor.
Egy charterhajó esetében a beltér legalább olyan fontos, mint a külső. A hajót háromféle verzióban kínálja a Bénéteau, kettő, három és négy kabinnal. Charterhajónak a négykabinos kivitel felel meg a legjobban. Ebben a méretben még nincs skipperkabin, van viszont hatalmas szalon, két mosdó, praktikus térképasztal és tágas konyha. A mosdók a hátsó traktusban kaptak helyet, bejárataik a szalonból nyílnak. Az ágyak nagyok és kényelmesek. Ez a hajó nyolc ember számára igazán lakályos. Egy bulizós fiatal csapat tíz fővel is nekivághat a túrának.
A tulajdonosi kivitel két verziója közül az Adriára a háromkabinost ajánlom. Az orrkabinban nincs különbség, a két- és a háromkabinos kialakításban egyaránt komfortos. A hatalmas franciaágyat nagy tér veszi körül. Jut hely mindennek, a kabin önálló fürdőszobájában elválasztott zuhanyzó is van. A szalon és a hátsó rész elrendezését kis mértékben módosították a négykabinos kivitelhez képest. A konyha a jobb oldali mosdó helyére kerül, így a szalonban még egy kétszemélyes fotelt is elhelyeztek. A hátsó kabinok a háromkabinos változatban azonosak a charterhajóéval. Fogadhatunk tehát vendégeket. Aki hosszabb tengeri túrákat vagy esetleg óceáni vitorlázást tervez, annak a hatalmas raktárhelyiséggel rendelkező kétkabinos jó ajánlat. Itt a hátsó kabin is nagyobb, mint a másik két hajóban.

L. F.
Fotó: Szekeres

Technikai adatok
Hossz: 14,15 m
Vízvonalhossz: 13,35 m
Szélesség: 4,31 m
Súly: 11 000 kg
Merülés: 2,10 vagy 1,70 m
Vitorlázat: 103m2
Víztartályok: 590 l
Üzemanyagtartály: 235 l
Tervezte: Groupe Finot

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink