Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk
105. Hajó Magazin,
2004. április


Goszleth-Szörényi
Olimpia 2004
Ez az egység szerepelt a 2000-es olimpián 470-esben. Utána 49-esezni kezdtek, és eddig csak ők nyertek magyar bajnokságot ebben az osztályban. Az olimpiára azonban ismét 470-essel szeretnének utazni. Mi ennek az oka? Könnyebb 470-esezni vagy a mezőny gyengébb? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Goszleth Marcellal.

Magyar elnök
Európai Vitorlás Szövetség
Wossala Györgyöt, a Magyar Vitorlás Szövetség ügyvezető elnökét választotta két évre első emberének az Európai Vitorlás Szövetség (EUROSAF). Erről a szervezetről mostanában kevesebbet hallottunk. 1998-ban alakult újjá, a közös piaci országok vitorlázóit tömörítő szervezet kibővítésével. Az európai szövetségnek a második világháború előtt a mainál lényegesen komolyabb volt a presztízse. A magyar elnök egyik fő célja, hogy elsimítsa azt az ellentétet, amely az elmúlt hat évben a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (ISAF) és az EUROSAF között kialakult.

Pille
Hajóbemutató
A hajó gyártóját, Pálinkás Csabát a Balaton híres cirkálóinak megmentőjeként ismerik a hazai vitorlázók. Most egy új, az eddigiektől eltérő vitorlással mutatkozott be. A Pille egy gyereknek komoly hajó, egy felnőttnek pedig igazi játékszer lehet. Mindenhova magunkkal vihetjük, mert valóban könnyu, mint ahogy a neve is sejteti. Kiváltságos helyzetben van, aki a Pillével kel útra, hiszen külföldön és belföldön olyan vizeket fedezhet fel, ahol eddig még nem vitorlázott.

Tovább...

A karmacsi műhely
Doyle Raudaschl Hungary
Az ország legnagyobb vitorlavarró muhelyét kevesen ismerik. Nem is várnak ide ügyfeleket, ebben az üzemben nem köttetnek üzletek, nincs adásvétel. Az eladást a cég képviselője, Litkey Bence végzi. ő keresi fel a hajótulajdonosokat, és ő az, aki le is szállítja a kész vitorlát. Mögötte egy komoly muhely, komoly kapacitása áll. Ezért tud pontosan és gyorsan szállítani.

Tenni vagy nem tenni?
Balatoni vízállások
A Balaton helyzete egyre elkeserítőbbnek tunik. Már a negyedik szezont kezdjük úgy, hogy évről évre csökken a vízszint. Előző számunkban hosszabb beszélgetést olvashattak Varga Györggyel, a VITUKI Rt. tudományos kutatójával arról, hogy mi okozta ezt a kedvezőtlen helyzetet. A témát folytatva, Fekete Péter írását közöljük. A Magyar Vitorlás Szövetség Fekete urat kérte fel arra, hogy legyen segítségére állásfoglalása kialakításában.

Berecz Zsombor győzött
Beliczay László-emlékdíj 2003
A Beliczay László-emlékdíjat a sailing.hu internetes vitorlás magazin írta ki, és mindig az adott év legeredményesebb ifjúsági, illetve junior korú versenyzoi méretnek meg általa. A jelöltekre javaslatot tehettek az internetes magazin olvasói. A jelöltlista alapján öten, a Vitorlázás Magazin, az Aqua Magazin, a Hajó Magazin és a Sailing.hu Magazin egy-egy voksa, valamint az internetes oldalon leadott olvasói szavazatok - amelyek az összegzés után egy szavazatnak számítottak - alapján hirdettek győztest.

Játsszunk!
Sail Simulator 4.2
Néhány évvel ezelőtt már írtam a Virtual Skipper nevu vitorlásverseny-szimulátorról. Azóta a harmadik rész is a polcokra került, de alapjában nem változtattak rajta, csak szebbé, jobbá tették. Ennél érdekesebb téma a Sail Simulator 4.2 program, ami más, első látásra kevesebbnek tunik, de mégis, bizonyos szempontból több, ezért most ezzel foglalkozunk.

Harken az America's Cupon
A minőség útja
A Harken név ma már fogalom a versenyvitorlázók körében. Amikor valaki azt mondja, hogy egy hajón Harken felszerelés van, abból mindenki tudja, hogy mindenből a lehető legjobb található a fedélzeten. A Harken vereteket, csigákat, csörlőket, síneket és kocsikat sokan utánozzák, vagy igyekeznek hasonló színvonalú termékeket előállítani. Ám erre a szintre csak hosszú évek fejlesztőmunkájával lehet eljutni.

Sun Odyssey 35
Hajóbemutató
A Jeanneau 2002 szeptemberében, a cannes-i Boat Show-n mutatta be új, 35 láb hosszú hajóját, amelyből azóta több mint ötszáz darab készült, és világszerte nagy sikert aratott. Tavaly Oslóban az év hajójának választották, a Sail, a vezető amerikai vitorlás magazin 2003 legjobb tíz hajója közé sorolta. Az idén pedig elnyerte a Horvátország hajója címet.

Tovább...

Kalózzal a Csepel-sziget körül
Vitorlázás a Soroksár-Ráckeve Duna-ágban
A háború, főként az 1944-45-ös időszak alaposan tönkretette sportvitorlázásunkat. Versenyvitorlázóink közül többen kerültek külföldre, hadifogságba, és voltak, akik nem tértek haza. A vitorlás hajók - elsősorban a jollék - jelentős része megsemmisült, vagy súlyos károkat szenvedett. Új hajók építésére, a károk kijavítására, a vitorlák pótlására éveken át alig volt lehetőség. Hiányoztak a szakemberek, a hajóácsok, nem volt megfelelő fa, egyéb szükséges anyag, szerelék sem. A Balatonhoz nehezen lehetett eljutni. A lassú és ritkán közlekedő vasút mellett hétvégeken olykor egy-egy teherautó rakodótere kínált utazási lehetőséget.

Sebesség és biztonság
Tőkesúly-variációk a sekély Balatonra - I.
Valamilyen módon minden hajós megtapasztalta már a Balatonban kialakult vízhiány hátrányait. A hajózható vízfelület csökkent, a kikötőkbe nehezen lehet bejutni, a kikötőhelyen a vitorlások sok esetben felülnek, a menetrend szerinti járatok folyamatosan sérülnek, a déli parti nádasok gyakorlatilag még jolléval sem közelíthetők meg. Talán egyedül az ilyen-olyan céllal üzemeltetett és engedéllyel rendelkező kisebb motorosokat nem érinti (egyelőre) a probléma. Sokan, sok helyen írtak már a megoldási lehetőségekről, általában a vízpótlás vonatkozásában. Ez, jellegéből adódóan, állami feladat, az állam viszont koncepció és akarat hiányában - személyes véleményem szerint -, még sokáig nem fogja megoldani a problémát. Jobbik esetben az majd a természet jóvoltából megoldódik, rosszabb esetben pedig.

Enying, Balatonendréd, Polgárdi
Túracélpontok
Elérkeztünk Balaton környéki barangolásunk utolsó részéhez. Enying, Balatonendréd és Polgárdi bemutatásával visszaértünk Veszprémhez, és így a kör bezárult. Következő számunkban más tájakra kalauzoljuk el olvasóinkat. Egy biztos, a víz közelében maradunk. Nem kétséges, hogy a partok mentén sok ismert és felfedezésre váró település fogadja az utazót. Tartsanak hát velünk ezután is.

Tovább...

Lancia Thesis 2.4 JTD LX
Autóbemutató
A Lancia Thesist a szenvedély ihlette - valamint a tudás és az érzékenység. Mindaz, ami az életet széppé és élvezetessé teszi. A formának szentelt különleges gondoskodás és figyelem, az új és stílusos megoldásokra való törekvés azt bizonyítja, hogy Vincenzo Lancia filozófiája mind a mai napig érvényes.

Motorcsónak
Motoros túlsúly
13. Budapest Boat Show
Tizenharmadik alkalommal rendezte meg a Hungexpo a budapesti hajókiállítást. Az idén ismét a tullni bemutatóval egy időben, a tavalyival azonos tematika szerint. A Budapest Boat Show az A pavilonon osztozott a motorkerékpár-kiállítással. Miközben itthon és külföldön is egyre több az ilyen hajós rendezvény, a budapesti szemle még mindig őrzi hazai vezető szerepét.

Larson
Cégbemutató
A Nívós Kereskedelmi Kft. 1990-ben jött létre. A cég fennállása óta alapvetően kereskedelmi tevékenységet végez, ám a hajóforgalmazás nagy kihívást jelentő vizeire csak 2002-ben tévedt. Az új színtéren, a manapság hazánkban is divatossá váló motoros hajók piacán mindjárt három kiváló és világszerte elismert márkával próbál meg helytállni. Urbán Péter kereskedelmi vezető segítségével a cég által képviselt amerikai Larson motorcsónakgyárat mutatjuk be.

Motorosok Finnországból
Bella, azt jelenti: szép
Nem csak az olaszok, és nem csak a legismertebb nagy cégek gyártanak szép motorosokat. A Bella Boats finn származék, bár neve olaszos hangzású. Története igazi sikersztori: a cég egy garázsban létrehozott műhelyből indult, és 34 év alatt Skandinávia vezető motoroshajó-gyártója lett. Alaptípusaik, a Bella, a Flipper és az Aquador híre és népszerűsége Európa-szerte egyre nő.

Szörf
Újdonság: T1
Thommen visszatért
Az F2 és Peter Thommen együttes mindenki szerint elválaszthatatlan párosa volt a windszörfiparnak. Ám 2003 közepén a cég és a designer útjai különváltak. Peter Thommen nem tétlenkedett sokáig, és 2004-ben egy új termékkel, a T1-gyel lépett porondra.

Visszatérés Maurira
PWA Hawaii Pro
Februári számunkban (rövid hír formájában) már beszámoltunk arról, hogy négy év múltán a Professzionális Windszörfösök Szövetségének (PWA) Világkupa-sorozata visszatér a sport Mekkájának számító hawaii szigetre, Mauira. A legendás Ho'okipa Beach Park hullámain március 28. és április 4. között mérettetnek meg a résztvevők. Most sorra vesszük az azóta történt eseményeket.

Front loop
Manőver
A front loop-ot (magyarul előreszaltót) a legtöbb szörfös hajlamos túlbecsülni, legalábbis, ami a nehézségi fokot illeti. Ennek ellenére bárki képes végrehajtani egy előreszaltót, aki elsajátította az alapvető szörfmanővereket és ugrált már szaltót az uszoda rajtkövéről. A gondos felkészülésnek köszönhetően, akár már néhány próbálkozás után, a wasserstart pozícióban fejezhetjük be az alább taglalt manővert. Az első tökéletes szaltóig azonban hosszú az út.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink