Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk
107. Hajó Magazin, 2004. június



Finn és 470-es kvalifikáció

Olimpia 2004

 

Május hetedike és tizenötödike között La Rochelle adott otthont a 2004-es Finn Európa-bajnokságnak, és egyben az osztály utolsó olimpiai kvalifikációs versenyének. A három magyar induló közül Hajdu Balázs szerepelt a legjobban. Harmincharmadik lett a kilencven hajót számláló mezőnyben, és a fennmaradó helyek közül harmadikként kvalifikálta magát az athéni olimpiára. Ugyanebben az időben zajlott a 470-esek világbajnoksága Zadarban. Itt is több magyar egység indult, végül a Czégai-Cserép kettősnek sikerült elérnie a kvalifikációt jelentő 48. helyet.

A lassabb leggyorsabb
Olivier de Kersuason

 

Geronimo a kitartás jelképe. Az apacsvezér nem hagyta magát, ha elfogták, megszökött, és újra meg újra megpróbálta elérni célját. Olivier de Kersuason nem csak külsejében hasonlít a legendás indiánra. Soha nem adja fel. ő akar lenni az a vitorlázó, aki a leggyorsabban kerüli meg a földet.

 

Swedish Match Tour
Pas de deux

 

Két America's Cup vagy Volvo Ocean Race közötti időszakban a profi vitorlázás legnagyobb sztárjairól leginkább a párosverseny-sorozatok híreiben hallhatunk. A Swedish Match Tour jelenleg a legjobban szervezett és fizetett match race. Futamain találkozhatunk a legtöbb mai nagy névvel.

 

Antigua Sailing Week 2004
America's Cup "túravitorlásokon"

 

Antigua a napóleoni háborúk idején stratégiai jelentőségű pont volt a Karib-tengeren, amit Lord Nelson ki is használt; azóta a sziget legfőbb kikötőjét English Harbournak hívják. A Puerto Rico szomszédságában fekvő sziget központi kikötője az elmúlt negyven évben már békés hely volt. Ezt példázza az április 25-étől május 1-jéig tartó Antigua Sailing Week is, amit harminchetedik alkalommal rendeztek meg, és ma a világ öt legnagyobb presztízsű vitorlásrendezvénye közé tartozik.

Reménységeink
Hazai utánpótlás

 

Évek óta méltánytalanul kevés támogatást kapnak az utánpótlás osztályok - írhatnánk sajnálattal. De a helyzet változott, és ma már tisztes támogatást nyújt a Magyar Vitorlás Szövetség a jövő reménységeinek. Az utánpótlás osztályok helyzetét bemutató írásunk első részében a Cadet és az Europe osztályt mutatjuk be.


Francia elegancia

Hajóbemutató: Jeanneau SUN 2000

 

Hogy lehetne egy húsz láb hosszú hajó egyszerre praktikus és szép? - ilyet nem lehet tervezni. Egy ilyen hajó vagy kényelmes és csúnya - nagy oldalmagasság, kiugró felépítmény -, vagy csinos, de nem lehet benne elférni. Vannak persze praktikák, rá lehet játszani a rútságra, el lehet érni a vásárló szívét ezer trükkel. A kis autók gyártói, akiknek ugyanitt szorít a cipő, régen tudják a receptet. Oliver Petit azonban mást csinált. Elvetette az axiómát, és tervezett egy szép kis hajót, olyat, amiben van hely. Kérem, ez ilyen egyszerű!

Tovább...

Oceanis Clipper 393
Hajóbemutató

 

A hajó tizenkét méter hosszú, négy méter széles és nyolctonnás, fölötte hetvenöt négyzetméter vitorla. Erre mondják pestiesen: nem semmi. A számozása azonban nem szerencsés, a 393-ból a hármast jegyezzük meg. Ez a hajó azonban egy igazi negyvenes. Komoly nagy gép. Élmény vele a vitorlázás.

Tovább...

Középpontban a vitorlázó
Új ruházati bolt az Ürömi úton

 

A címben szereplő kijelentéssel hirdeti magát egy új üzlet, és ezúttal a szlogen igaz. Ebben a kicsi, mindössze 56 négyzetméteres boltban minden hajósember talál magának való ruhát és lábbelit. De mi ebben az új? - kérdezhetnénk. Az igazi újdonság az, hogy itt végre a kishajósok is megvásárolhatják professzionális ruházati felszereléseiket.

Balaton Boat Show
V. Vízisport- és Szabadidő Kiállítás

 

A Balatoni Hajózási Rt. ötödik alkalommal rendezte meg hajókiállítását Balaton Boat Vízisport- és Szabadidő Kiállítás néven a balatonlellei kikötőben. Az idei rendezvényre ötezer látogató jött el. Minden eddiginél több. Tehát a szervezők jó munkát végeztek.

 

A virágosmajori kikötő
Kikötőbemutató: Fertőrákos

 

A vasfüggöny leomlása óta a Fertő tó magyarországi szakaszának legjelentősebb beruházása fejeződött be nemrég. Fertőrákoson megépült a Sétahajó- és Jachtkikötő, a tó első ilyen jellegű magyarországi létesítménye. Általa a magyar oldal települései újabb kapcsolatokat alakíthatnak ki a túlparti helységekkel.

 

Tó a határon
Túracélpontok: Fertő tó

 

A Fertő tó hossza 36 kilométer, szélessége 6,5 és 12 kilométer között változik, egynegyed része tartozik Magyarországhoz. Nagyságát a csapadékviszonyok lényegesen meghatározzák. 1866 és 1869 között kiszáradt, 1786-ban és 1883-ban mai területének másfélszeresére duzzadt. Átlagos mélysége 1,5 méter, de egyes részein a négy métert is meghaladja. Az év nagy részében északi, északnyugati szél fúj, ami a tó sekély vizét a déli medencébe hajtja, így itt 50-80 centiméterrel magasabb lehet a víz, mint az északi felén. Tó körüli utunk első állomása a gazdag múltú Fertőrákos volt.

Tovább...

Peugeot 607
Az én autóm

 

Miért is tagadjam, megszerettem. Már az első látásra. Pedig nem tökéletes, de akit szeretünk, annak sok mindent megbocsátunk, itt pedig alig kell valamit. Engem ez az autó egyszerűen lenyűgözött. Kényelmesek az ülések, látom a motorháztetőt, jó helyen van a kormány, nekem való a pedálrend. A kuplung és a sebességváltó úgy van hangolva, ahogyan azt egy luxuslimuzintól elvárom. Jó gép! És a dízel? Hát igen, Peugeot, ők mindig jó dízelmotort tudtak készíteni!


Emlékek, képek
Kékszalag, 1963 - II. rész

 

A Kékszalagok nekem mindig nagy élményt jelentettek. Gondolom, ezzel így van más is. Rám azonban egy sajátos feladat is várt, a látvány megörökítése - vagy az erre tett kísérlet. Az erős, viharos szélben rövidebb idő alatt lefutott Kékszalagok talán több izgalmat, eseményt tartogattak, míg a flautéban a hosszabb idő miatt a napkelte, az alkonyat, az időjárás-változás és még sok más téma adódott. Végül vagy sikerült vagy nem. A jó képhez szerencse is kell. Persze, ha ez így nem jött össze, még megmaradt a verseny élménye, emléke. Így volt ez 1963-ban is.

 


Island Boat Show 2004

Hajókiállítás és Extrém Sport Hétvége

 

Harmadik alkalommal nyitotta meg kapuit az Island Boat Show Hajókiállítás és Extrém Sport Hétvége a Hajógyári-szigeten. A négynapos rendezvényen a látogatók több tucat új és használt hajót tekinthettek meg, és ingyen próbára tehették tudásukat a vízi sport egyik-másik ágában.


Motorcsónak

Nagymaros
Sólyom Camping és Yachtkikötő

 

Nagymaros a Duna bal partján fekszik, az egykori királyi székhely, Visegrád elővárosa volt. 1342-ben nyert először városi rangot, melyet 1996-ban újra sikerült visszakapnia. A település páratlanul szép fekvése és történelmi tradíciói miatt mindig is vonzó turistacélpont volt. A nagymarosi polgárok büszkék arra, hogy itt élt harmincnyolc éven át Kittenberger Kálmán, a nemzetközi hírű Afrika-kutató, vadász és író. No meg arra is, hogy itt van a Duna talán legszebb jachtkikötője.

Merry Fisher 530 T
Hajóbemutató

 

Jelentem, teszteltük a Merry Fisher 530-ast. Jó kis hajó. Erős, bírja a gyűrődést, lehet terhelni. Ezt onnan tudom, hogy a gyár által megengedett maximális 75 lóerős teljesítményű motor helyett egy 140-essel nyüstöltük. Könnyedén tépett hatvannal. Kopogott alattunk a Duna. Az ajánlott teljesítmény 50 lóerő.

Tovább...

Szörf
Győrbíró Líviáé lesz a kvóta?
Mistral-világbajnokság, 2004

   

A törökországi Cesmében rendezték a szörfösök utolsó olimpiai kvalifikációs versenyét. Az április 8-án kezdődő Mistral-világbajnokságon színeinkben, a már biztos olimpiai hellyel rendelkező Gádorfalvi Áron mellett, négy szörfös dáma is rajthoz állt. Májusi számunkban rövid hír formájában már beszámoltunk a fejleményekről, következzen most egy mélyebben szántó helyzetértékelés.

Gyorsan a csúcsra!
Technika

 

1967-ben föltalálták a windszörföt. Azóta állandó kérdés: ki a leggyorsabb a vízen? Mi más lenne az első számú téma, ha szörfösök asztalhoz ülnek, hogy beszélgessenek egy kicsit. A gyorsasági őrület csaknem negyvenéves történetéről már írtunk. Most vegyük számba azokat a tapasztalatokat, amelyek a ma szörfösei számára hasznosíthatók nemcsak külföldön, hanem akár a Balatonon is. Ne feledjük, hazánkban hivatalosan csak tavaly kezdődött meg a harc azért a címért, hogy melyik a leggyorsabb, széllel meghajtott vízi jármű.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink