Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Oceanis Clipper 393
107. Hajó Magazin, 2004. június

A hajó tizenkét méter hosszú, négy méter széles és nyolctonnás, fölötte hetvenöt négyzetméter vitorla. Erre mondják pestiesen: nem semmi. A számozása azonban nem szerencsés, a 393-ból a hármast jegyezzük meg. Ez a hajó azonban egy igazi negyvenes. Komoly nagy gép. Élmény vele a vitorlázás.

Már pénteken túl voltunk a teszten, de még előttünk állt a szombati egész napos vitorlázás, csak úgy a magunk kedvére. Tele volt a fejem az előző nap szerzett élményekkel. Három vitorlást és két motorost próbáltunk ki. Egy dologban biztos voltam. Ezen a szombaton a 393-ast kérjük el egy hosszabb túrára. Ez a hajó már elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjünk rajta hatan, de mégsem egy ötvenes, ahol bizony résen kell lenni. Már csak egy kérdés volt: melyiket vigyük? Négy állt egy sorban a tribunji kikötőben. A neveket olvasva hamar eldőlt a dolog, a Leót választottuk.
A hajó dupla komfortos. Az orrkabin előtt is van benne egy fürdőszoba. A kétkabinos változat négy személynek pazar kényelmet nyújt. A hátsó kabinban az ágy két méter hoszszú és ugyanilyen széles. Ez egy igazi luxushajó. Magánhasználatra ez a tervezés felel meg a legjobban. A charterverzióban hátul két kabin van. A dupla ágyak szélessége már csak másfél méter. Természetesen mindkét kialakításban jut rakodóhely bőven, és ami nagyon fontos, 210-es az állómagasság. Szekrény, polc és ágy alatti raktér nyeli el a csomagokat.
A szalon rendkívül világos. Az ülőgarnitúra a nagyhajók hangulatát idézi. A konyha felszereltsége teljes. Az általunk próbált charterverzióban a konyha és a kétszemélyes ülőhely között vezet az út az orrkabinba. Az állómagasság még itt is 190 centiméter, az ágy hossza és szélessége 5-5 centiméterrel kisebb, mint az achterban. Van hely azonban egy ülésnek, amely alatt tárolót alakítottak ki. Szekrényt és polcot is találunk. Az igazi meglepetés azonban az orrba épített mosdóban éri a látogatót, ahol ismét 205 centiméter az állómagasság, ami igazi technikai bravúr. Ennek a helyiségnek a felszereltsége teljesen megegyezik a hátsó mosdóéval. Kézizuhany, pumpálós WC, szekrény, beépített mosdó hideg-meleg vízzel stb.
A cockpitban a körkormányt kényelmesen meg lehet kerülni. Az irányváltó a legjobb helyre, a kormánykonzolra került. Az indítópanel a cockpit bal oldalán van. A puffereknek két megfelelő méretű ládát alakítottak ki. A génuacsörlőket eléggé hátra szerelték, így a kormányos minden manővert el tud végezni egyedül.
A kétszálingos topbekötésű árbocba lehet tekerni a nagyvitorlát, a génua szintén betekerhető. Mindkét vitorlán jelek emlékeztetnek a reffelés mértékére.
Kellemes kettes szélben dél felé indultunk. Délelőtt tizenegykor kicsit hűvös volt, de még így is jólesett hátszélben melegedni a napon. A hajó kényelmesen csúszott három, három és fél csomóval. Hatan voltunk, bőségesen elfértünk a cockpitban. Ha álltam a kormánynál, a fejem éppen hozzáért a napvédő ponyvához. Ez egy kicsit komolyabb probléma, mint első hallásra tűnik, hiszen fölötte a baumnak is el kell férnie. Mindegy, ülve sem rossz kormányozni. A génuával pillangózva levitorláztunk az első sziget alá, és a két sziget közötti csatornában kezdtünk visszacirkálni. Ekkor már hármas-négyes szél fújt. Közel deckvízzel hasítottunk teljes vitorlázat alatt. Élveztük a hajózást. Ragyogott a nap, a tenger harsogóan kék volt. A part közelébe érve a hajó szokatlanul gyorsnak tűnt. Szépen vitte a hét csomót. Mintegy három órát vitorláztunk. Éppen eleget ahhoz, hogy utána majd kedvünkre legyen az ebéd. A kikötésnél nem volt gond, a hajó szépen egyenesen megy hátramenetben, így is pontosan kormányozható.
Az Oceanis Clipper kényelmes, tágas, megfelelő sebességgel rendelkező igazi túrahajó. Barátságosan viselkedik minden időben.

L. F.
Fotó: Szekeres

Technikai adatok
Teljes hossz: 11,94 m
Hajótest hossza: 11,62 m
Vízvonal hossza: 10,96 m
Szélesség: 3,96 m
Merülés: 1,90 m
Vízkiszorítás: 7780 kg
Vitorlafelület: 75m2
Nagyvitorla: 32m2
Génua: 43m2
Ivóvíztartály: 500 l
Üzemanyagtartály: 135 l
Kategória: A/8-B/10
Tervező: Berret-Racoupeau

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink