Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

113. Hajó Magazin, 2004. december


Az első két hét

Vendée Globe

 

"Mi motivál? A Vendée Globe-on mindent megkapok, amit ebben a sportban szeretek: a nagyszerű, három hónapon át tartó versengést. Mindehhez érzelmeket felkavaró remek játszótér a bolygónk. Hajóink már nagyon gyorsak, ám még abban a ritmusban vagyunk, amikor nyugodtan rácsodálkozhatunk gyönyörű nagy >labdánk< csodáira."
Roland Jourdain


Hajók, hajósok, esélyek
Beszélgetés Fa Nándorral

 

Mindig öröm Fa Nándorral beszélgetni. Különösen a Vendée Globe idején. Természetesen mindent tud a versenyről, a hajókról, a hajósokról, a meteorológiáról, és nagyon szeret erről beszélni is. Persze, nincs ebben semmi különös, hiszen lassan tizenöt éve szeretett bele ebbe a regattába, és - ugye, emlékszünk még - ő volt az első "nem francia" versenyző, aki teljesítette is ezt a kihívást.

A Bevezetés
Match race-menők és az America's Cup

 

Az általános iskolában alaposan megtanították, hogy a jó, élvezetesen olvasható fogalmazás három részből áll: bevezetés, tárgyalás, befejezés. Hasonlóan érdemes jól szerkesztve felépíteni egy olyan eseményt, amely sok néző figyelmét igyekszik felkelteni. Ezt az alaptételt pontosan ismerik és alkalmazzák a leghíresebb vitorlás match race, a 2007-es valenciai America's Cup szervezői.

Schäfer Yacht
Műhelybemutató

 

"Tamásiban, a Schäfer Yacht telephelyén jártunk. Vadonatúj műhelycsarnok, rend és tisztaság fogadott. Jól tervezett épület, a munkának megfelelő elrendezés, kulturált körülmények várják az érdeklődőt. Mindez bizalmat ébreszt. Itt lehet és tudnak is dolgozni." A fenti sorokat 1993-ban írta a Hajó Magazin. Tizenegy év telt el, és a Schäfer Yacht ismét új műhelybe költözött. Rend, tisztaság, jól megtervezett épület. Nem változott semmi.

Az álomhajó
Hajóbemutató: Jeanneau 54 DS

 

Aki járt már Jeanneauban, az ebben a hajóban is azonnal otthon fogja érezni magát. Talán ez a gyár legnagyobb erénye, náluk a minőség nem függ a mérettől. Természetesen egy 54 láb hosszú cirkálót nem lehet összehasonlítani egyik kisebb testvérével sem. Ez a hajó önmagában annyi variációs lehetőséget kínál, hogy akár egy önálló osztályt is lehetne alapítani erre. A belső elrendezésre négy alapverziót kínálnak, amelyek mindegyike átalakítható. A fedélzeten hála istennek egyszerűbb a helyzet.

Tovább...

Tribunj boat show
Októberi hajókiállítás

 

A szezon végén, október 21-től 24-ig tartotta hagyományos hajókiállítását a Master Yachting, immár második alkalommal Tribunjban. A rendezvényen új- és használthajó-vásár, motorcsónak-, katamarán-, luxusjacht- és alkatrész-bemutató várta az érdeklődőket. Tribunj Budapesttől hétszáz kilométerre fekszik. A horvátországi szakasz már végig autópálya, és így ősszel itthon is gyorsan lehetett haladni. Hét-nyolc óra kényelmes autózás után megérkeztünk az adriai nyárba.

1948-1980.
Az MVSZ hetvenöt éve - II. rész

 

Egy sportszövetség tevékenységét az eredményei minősítik. A háború utáni évek legnagyobb sikere az volt, hogy a sportág életben maradt. Fájdalmas körülmények között az ötvenes évek közepére felállt az új rendszer. 1956 után kezdett a magyar vitorlázás bekapcsolódni a nemzetközi versenyéletbe. 1960-tól részt veszünk az olimpiákon. 1971-ben Fináczy György a harmadik helyen végzett az athéni Eb-én. 1980-ban Detre Szabolcs és Detre Zsolt bronzérmet nyert a tallinni olimpián.

A súly a lényeg?
Hogyan válasszunk vitorlát?

 

Az 1950-es években kifejlesztették a poliészterszálakat, és a vitorlaanyag-gyártok elindultak a szintetikus anyagok felhasználásának útján. A vonulat a Dacrontól, a kevláron át a szénszálas anyagokig tart, melyek fejlődése folyamatos. A vitorlakészítés alapfeltétele, hogy a hajókra méretüknek megfelelő vitorla és vitorlaanyag kerüljön. A hajó mérete és súlya alapvető információ a helyes méretezéshez, az anyag-meghatározás pedig a környezettanulmány függvénye. Ugyanis azzal talán nem árulunk el nagy titkot, hogy más vitorlák használatosak a Balatonra, az Adriára és az óceánokra.

Hajózás helyett
Karácsonyi körkép

 

Az alábbiakban a teljesség igénye nélkül körbejárjuk a hajóépítőket, hajósboltokat és chartercégeket. Érdemes velünk tartani. Mindenki ajánl valamit így karácsony, szilveszter előtt. Aki szeret melegben, mondjuk a tengerparton szilveszterezni, még megteheti, de találni jó ötleteket, szép tárgyakat, hajós illatot.

Roadster és kupé
Mercedes SLK 200 Kompressor

 

Kicsit aggódtunk, mivel csak október végére sikerült időpontot egyeztetnünk a Mercedes roadsterének tesztelésére. Tartottunk attól, hogy igazán hideg, téli idő köszönt ránk, és nem lesz alkalmunk kipróbálni, milyen is nyitott tetővel kocsikázni a megújult SLK-val. Az időjárás azonban kegyes volt hozzánk, és azon a héten, amikor a kupéval jártunk ragyogó napsütés, gyönyörű késő őszi idő volt.

Motorcsónak
Vissza az időben
Hajnal a tengeren - harmadik rész

 

Folytatjuk a kalandos utazásról szóló sorozatunkat. Németh Sándor és felesége egy Hód 24-essel hajózott a Dunán a Fekete-tengerig, majd a Boszporuszon át kijutott a Trák-tengerre. A harmadik részben a szerb- bolgár-román folyószakaszon szerzett élményeit osztja meg velünk.


Hajómúzeum Neszmélyben
Éledő relikviák

 

Egy lapátkerekes vontatógőzös kormányállásában állunk, végigtekintünk a felső fedélzeten, a hajó orra felé, előttünk az árboc és a vezérpálca. Ha hátrafelé nézünk, mögöttünk a zömök, fekete kémény és a hatalmas szellőzőkürtők sora, hátul a nagy vontatócsörlő. Ez a látvány egy évszázadon át hozzátartozott a dunai hajósok mindennapjaihoz. Ma már történelem, de mégis újra átélhető annak, aki felmegy a Neszmély vontató fedélzetére a hajómúzeumban.

Fontolva haladó
Hajóbemutató: Antares 10.80

 
   

A hajó 10 méter 80 centi hosszú, és a balatoni KH-kal van egy súlycsoportban, csak hatvan évvel korszerűbb. Ebben a kategóriában nem a sebesség a lényeg. Mások az igények: a berendezése legyen kényelmes és egyszerű, az erős nagy test tengerálló, 20 csomós utazósebességre legyen képes és gazdaságosan lehessen üzemeltetni. Ez jellemzi a Bénéteau túrahajóját, amely tökéletes társ a több napos horgászutakon.

Tovább...

Crownline - 2005.
Bemutató és kereskedőtalálkozó

 

Október első hétvégéjén került sor a már sokadik európai Crownline kereskedőtalálkozóra. A német-francia határnál lévő Kehl, egy Rajna menti kisváros jachtkikötője adott otthont az eseménynek, melyen számos kereskedő vett részt, még Európa legeldugottabb vidékeiről is érkeztek. A márkáról elöljáróban annyit, hogy a Crownline másfél évtizedes fennállása alatt a semmiből a világ legsikeresebb sporthajógyára lett a minőségi kategóriában.

Szörf
A világ legjobb szörföse?
Antoine Albeau útja

 

Ezzel a kérdéssel nyitott az egyik külföldi szörfmagazin, amikor cikket közölt Antoine Albeau 2001-es világbajnoki címe kapcsán. A kérdés természetesen a "poszt-dunkerbecki" időszakra vonatkozott. Termete, hatalmas mancsai és kitartása miatt versenyzőtársai egyszerűen csak "Állatnak" becézik az amúgy szelíd természetű franciát. (Nem véletlenül a "száguldó elefánt" Antoine márkajelzése.) Három évvel ezelőtt Josh Stone elől happolta el a világbajnoki trófeát Freestyle-ban és hullámkategóriában is mindig az első húszban van, idén pedig beteljesült az, amire talán a legjobban vágyott: a világ őt ünnepli azt aktuális Racing-világbajnokként. Az alábbiakban sorra vesszük Antoine Albeau karrierjének legfontosabb állomásait.

Évadzáró számvetés
A magyar szörfbajnokság végeredményei

 

Az elmúlt évhez hasonlóan, a Mistral-North Magyarország üzlethelyiségében, szörfdeszkák és szörfvitorlák között rendezte meg díjkiosztó ünnepségét a Magyar Szörf Szövetség november 5-én. A vendéglátó, Pszotka Ede a tőle megszokott színvonalon látta vendégül a versenyzőket, szponzorokat, kereskedőket, újságírókat és a hazai szörfélet legfontosabb képviselőit.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink