Hajóbemutató
Yaretti 2210
114. Hajó Magazin, 2005. január
A Yaretti története 1987-ben kezdődött. Ekkor bízta meg Walter Siegl a tajvani Horizon hajóépítő-műhelyt a motoros jachtok új generációjának kifejlesztésével és építésével. Seigl már a hetvenes években is ebben az iparban tevékenykedett, és az elsők között ismerte fel, hogy a Made in Taiwan felirat rövidesen minőségi márkát fog képviselni. John Lu, a Horizon csoport tulajdonosa és a bécsi Seigl család közös vállalkozása, a Yaretti mára a világon mindenhol ismertté vált.
Egy huszonkét méteres cirkáló nem olyan hajó, amit elkötünk és kimegyünk vele naplementét nézni. Itt már kapitány és matrózok szolgálnak. Minden kezd ipari méretűvé válni. Legalábbis a gépészet. Kétszer ezer lóerő nem lebecsülendő teljesítmény, mint ahogyan a 4200 literes üzemanyagtartály sem. Egy tankolás egymillió forint, jó, legyen négyezer euró. Így jobban hangzik. Nyilván annak, aki ilyen hajót tart, ez az összeg zsebpénznek sem elég. A szempontok is mások. Az, hogy mennyire könnyű vagy nehéz egy ilyen hajót vezetni, szinte lényegtelen. Valójában egy komoly luxusautót sem a gyorsulása minősít. Itt is, ott is a hátsó ülések kényelme, és az ott ülők kiszolgálása a legfontosabb. A Yaretti túl nagy ahhoz, hogy maga a hajózás élvezetes legyen vele. Az enteriőr, a biztonság és az általa megtestesített anyagi potenciál - ezek teszik ellenállhatatlanul vonzóvá. Nézzünk körül. Érdemes!
|
|
|
|
|
|
A hajó kezelését a két motor és a nagy teljesítményű hidraulikus orrsugár- és farsugárkormány teszi könnyebbé. A test és a fedélzet szendvics-szerkezetű, részben kézzel és vákuumozva készült. Tíz éven át érvényes ozmózis elleni garanciát adnak. A lépcsőkön és a fedélzeten kézzel készített tíkfa borítás van.
A hajó háromszintes. Legalul vannak a kabinok, amelyek közül az egyiket bizton nevezhetjük lakosztálynak. Eggyel feljebb, a tulajdonképpeni fedélzet szintjén van a kormányosállás, a konyha, a szalon és a hídon egy másik kormányosállás, illetve a terasz. A kidolgozás mindhárom szinten a legmagasabb színvonalú. Nemes anyagok - bőr, fa, márvány és finomacél - alkotják a belső tereket. Ebben a kategóriában a minőség nem lehet kérdés. Alapkövetelmény. A design különbözteti meg az egyik hajót a másiktól. A Yaretti ezen a téren nem sok kockázatot vállalt. A tervező a megbízható középúton halad, nem akar meghökkenteni, egyszerűen azzal hódít, hogy a legjobbat használja, finom ízléssel illesztve egymás mellé a helyiségeket és az anyagokat. Természetesen a vevő mindenbe beleszólhat. Nemcsak a színek és anyagok között válogathat, de joga van változtatni akár a térfogatelosztás vagy a motorizáció tekintetében is. A hajó felszereltsége vetekszik a legjobb szállodákéval. Elég csak egy pillantást vetnünk a kabinok felszereltségi listájára. Sztereó zenegép CD-lejátszóval, széf, légkondicionáló, harmichét colos TFT sík képernyős televízió, videó, DVD-lejátszó és szatellitvevő, mosógép szárítóval stb. A konyhát is alaposan felszerelték. Minden van.
|
|
|
Ez egy irigylésre méltó munkahely |
|
Talán a világ legszebb bárpultja... |
A személyzet is kifogástalan körülmények között dolgozhat. A skipperkabin közvetlenül kapcsolódik a patika tisztaságú gépházhoz. A motorok rozsdamentes acéllapokon állnak, automatikus tűzoltó-berendezés, két nagy teljesítményű automata fenékszivattyú, vészirányítási lehetőség és még sok egyéb tartozik a felszereltséghez. A hídon lévő négyszáz kilogrammot emelő daruval a fardecken elhelyezett motoros dingit tehetjük vízre.
Technikai adatok |
Hossz: |
22,10 m |
Szélesség: |
5,68 m |
Merülés: |
1,80 m |
Tömeg: |
42 t |
Motor: |
2 x 1000 LE
Caterpillar Diesel C 18 |
Generátor: |
23,45 LE |
Üzemanyagtartály: |
4200 l + 400 l |
Víztartály: |
1600 l |
Szennyvíztartály: |
400 l |
|
|
A Yaretti valójában egy rendkívül exkluzív mozgó szálloda, melyben kényelmesen, a legelegánsabb környezetben lehet pihenni vagy dolgozni. Minden adott ahhoz, hogy komoly üzleti tárgyalások színhelye legyen. A hajó a mai technika teljes arzenálját felvonultatja. Utasai nyugodt környezetben adhatják át magukat a maximális kényelem örömeinek. Természetesen ez nem olcsó mulatság, a bérleti díj szezontól függően tizennégyezer és tizennyolcezer euró között változik. A hajót csak skipperrel adják bérbe, és az árba nem tartozik bele az üzemanyagköltség. Van viszont három kétszemélyes, teljesen szeparált, önálló fürdőszobával felszerelt kabin, amelyek közül a lakosztályhoz egy luxus fürdőszoba és mindegyikhez egy-egy teljes értékű vizesblokk tartozik. A kabinok felszereltségéről már esett szó. A közös helységek, vagyis a szalon, a híd és az orrfedélzeten kialakított hatalmas napozó akkora teret biztosít, hogy ha akarunk, akár egész nap magunkban lehetünk ezen a hajón.
|
A hídon teljes értékű kormányállás és kényelmes terasz van |
L. F.
Fotó: Szekeres
|