Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk
118. Hajó Magazin, 2005. május


Megismerni a határokat
Vendée Globe a résztvevők szemével

 

Vendée Globe: az első szó, ami eszembe jut róla, a küzdelem. A harc, hogy az ember legyőzze saját magát és a természetet. De ez csak egy kép annak a fejében, aki még sohasem vett részt egy ilyen versenyen.
Vincent Riou az idei győztes ezt így fogalmazta meg: "A Vendée Globe nem az a verseny, amit az ember csak úgy elfelejt. Valami különlegesen újra kell készülnünk, amelynek során megismerjük saját határainkat, és ez talán az egyik legfontosabb cél mindannyiunk életében."

 


Első nyilatkozatok
A világ kalapot emel a rekordtartók előtt

 
 
   

A WSSRC (Word Sailing Speed Record Council) által kiadott 88. hírlevélben az alábbi hír volt olvasható 2005. március 23-án: "A Világ Vitorlázás Rekodjainak Tanácsa az alábbi rekordot hitelesítette: a világkörüli, megállás nélküli versenyben szabad kategóriájú, legénységgel rendelkező hajók között Bruno Peyron és csapata az Orange II. fedélzetén új rekordot állított fel. Az új rekord hivatalos ideje: 50 nap 16 óra 20 perc 4 másodperc, amely által a korábbi csúcstartó, Steve Fosset és legénysége (Cheyenne) idejét több mint 7 nappal megdöntötték."

Soha nem késő
Amatőrök a föld körül

 
 

A vitorlássportban az a szép, hogy soha nem késő elkezdeni, és akinek beteljesítetlen álmai maradtak tinédzserkorából, szerencsés esetben felnőtt fejjel is megvalósíthatja azokat. Lehet még versenyző abból, aki eddig csak túrázóként élvezte a szelet, a vizeket és a hajókat.

 

Hajótervezők Figyelmébe!
A TBS Nagydíj apropóján

Az idén ötéves TBS Nagydíj kiírójának célja a hazai hajótervezés és -építés inspirálása. Valljuk be őszintén, ez a korábbiakban nem valósult meg. A kiíró Fa Nándor ezért maga kezdett fejlesztésbe, ennek eredményeként már épül az új hajója. Ez volt a mozgatója annak az elhatározásnak, hogy most a Hajó Magazin és az érdekeltek közösen átgondolták egy ilyen terv megvalósításának a lehetőségét. Ennek eredményeként született meg az alábbi pályázati felhívás.

Style Jacht
Műhelybemutató

 
 
   

A Style Jacht három saját hajótípust készít. Valamennyi elismert nagyon jó minőségű vitorlás. Éveken keresztül a Sudár Regatta volt a cég egyetlen terméke, majd a kilencvenes évek közepén megjelent a kínálatban a Scholtz 22-es, amely ma is az egyik legkorszerűbb versenyhajó az országban. Tavaly mutatták be a Scholtz 32-est, amely kiváló minőségével és a Style Jachttól megszokott kissé meghökkentő formájával hódít a piacon.

Bavaria 44
Hajóbemutató

 
 

Érdekes helyzetben vagyunk, hiszen ez a hajó kikerült a Bavaria kínálatából. Mégis érdemes róla írni, mert az egyik legnagyobb egységes magyar charterflotta Bavaria 44-es hajókból áll. Április elején volt lehetőségünk Sukosánban kipróbálni egyet a May Club hajói közül. Ezek a hajók harmadik szezonjukat kezdik, de a szakszerű karbantartásnak köszönhetően kitűnő állapotban vannak.

Tovább...

Bavaria 42 Match
Hajóbemutató

 
 

Ha az embernek voltak fenntartásai a Bavaria hajókkal szemben, itt az ideje, hogy elfelejtse őket. Ez a hajó egyszerűen jó. Nagyon jó! Ma a Bavaria három hajóból álló match sorozatot kínál harmincötös, harmincnyolcas és negyvenkettes méretben. Láng Róbert, Gallasz Lajos és Gál József fejébe vette, hogy vásárol húsz darabot a legnagyobb 42 match hajóból, és Európában egyedülálló versenyhajó-flottát hoz létre. A hajók ma már Biográdban állnak a Marina Kornáti kikötőben, érdemes ide ellátogatni!

Tovább...

Ruhamánia - I. rész
Hajósruházat

 

Nyakunkon a szezon, és mint a rendes ruházati termékek esetében, a vitorlás ruhagyártók, illetve forgalmazók is megjelentek a legújabb trendekkel és termékekkel. Az emberfia/lánya az öltözködéssel kapcsolatban általában gondban van: "Már megint mit vegyek fel? Nincs egy árva göncöm sem." (Tisztelet a kivételnek: például Albert Einstein köztudottan a hét minden napján ugyanazt hordta, mert nem akarta kivételes agytekervényeit ezzel a problémával is terhelni.)

 

A Silva Öröksége
Egy termékbemutató kapcsán

 

A svédországi Silva céget 1933-ban alapította Gunnan Tillander. Az 1930-as években Svédországban a legismertebb és legkedveltebb sport a tájfutás volt. Ezt a sportot űzte Tillander is. A versenyekre készülve úgy érezte, hogy az addiginál sokkal pontosabb műszerre lenne szüksége. A korábban használatos iránytűt továbbfejlesztve 1928-ban feltalálta a kompaszt. Több mint 75 évvel később a helyszín a balatonkenesei Marina-Port, ahol a svéd Silva cég képviselői tartottak egynapos termékbemutatót, ennek keretében lehetőség nyílt a termék természetes környezetben történő tesztelésére is.

 


Repülés a vízfelszínen
Hydroptére

 

Hallottam, hogy létezik ez a hajó, ami a szerkezetében a trimaránt és a hipdroplánt ötvözi, de nem mutattam különösebb érdeklődést a téma iránt. Azt azért sejtettem, hogy valószínűleg nem lassú hajó. Amikor megláttam az első képeket a Hydroptére-ről, nem hittem a szememnek. Azt hiszem, az alábbi képet látva nem kell magyarázni, hogy miért.


Szabadnak született
Mazda 3 Sport 2.0i

 

A Mazda Miraitól egy igazi kis vadócot hoztunk el legutóbb. Sportos külső, hatalmas és sokoldalú belső tér, dinamikus menettulajdonságok és kategóriájának egyik legjobb biztonsági felszereltsége jellemzi az új hármast.

 

Hazai Lajos
A vitorlázást csak elkezdeni lehet...

 

Nehéz ma már elképzelni milyen viszonyok között nevelték a vitorlázó-palántákat a hatvanas évek végén. Hazai Lajos a Vasas SC utánpótlás edzője volt ebben az időben Siófokon. Hős kori viszonyok uralkodtak, az edző motoros egy kalóz vitorlás hajó, a gyerekek molyokon, cadetokon és kalózokon tanultak vitorlázni. A csapat a Velencei-tóra vonaton utazott a hajóival együtt.

 



Odin 820 Classic
Hajóbemutató

 

Sokáig nem értettem ezt a koncepciót. Jó dolog vitorlázni és jó dolog motorosozni. Nappal kanapé este ágy. Soha nem tökéletes. De vajon kell e, hogy egy ilyen hajó tökéletes vitorlás vagy motorcsónak legyen? Nyilván valóan nem. Senki ne várja, hogy az Odin 820-as lesz a leggyorsabb motoros a kikötőben és természetesen sok jobb vitorláshajó van nála. Viszont jól sikerült megoldani azt a feladatot, hogy mindkét üzemmódban használtató korrekt hajó legyen. Egy ilyen hajónak számos előnye van. Olyan helyeken vitorlázhatunk ahol ekkora motorerő nélkül felelőtlenség lenne és ha eláll a szél pillanatok alatt a kikötőbe siklathatunk.

Tovább...

Szörf
Győzött Angulo
Jeep Hawaii Pro

 
 

A profi világkupa éveken át elkerülte a windszörfözés központjának számító Maui szigetét, a legendás Aloha Wave Classic versenyek színhelyét. Hála a Teremtőnek, ez már a múlté, így idén - csakúgy mint tavaly - a szezon nyitányaként (a londoni indoor-versenyt nem számítva) sor kerülhetett az úgynevezett Jeep Hawaii Pro nevű viadalra. A futamok magától értetődően a Paia nevű "szörffalutól" két mérföldre lévő Ho'okipa Beach Park hullámain zajlottak.

Motorcsónak
A kiscirkáló
Hajóbemutató

 

Joggal asszociálhatunk erre a címre, mert az olasz Manó Marine hajógyár kínálatából a 22,52 Cabin igazi "kiscirkáló". Az, hogy szép, elvárható egy olasz hajótól, de hogy 2004-ben az év kabinos hajója lett a hét méterig terjedő kategóriában, inkább azért történt, mert szolgáltatásai megközelítik a 8-10 méteres nagyobb testvérek lehetőségeit.

Tovább...

Mit válasszunk
Technikai tanácsadó

 

Talán a "Kit válasszunk?" cím megfelelőbb lenne, hiszen egy hajó már-már személyként kapcsolódik kapitányához, és egyáltalán nem mindegy, hogy céljainknak megfelelő hajót választunk-e. Ha hibázunk, oda a rengeteg pénzünk és nem vagyunk boldogok, ha pedig jól választottunk, megtaláljuk az összhangot, jachtunk azt adja, amit várunk tőle.

Tragédia a Varne-zátonynál
1971. január 11.

Mára mindenki megszokta, hogy nemcsak a mesterséges csatornákban, hanem még a természetes vizek nagy forgalmú, szűk átjáróiban is rendezett, egyirányú zónákba terelt közlekedés zajlik, a hajók rádión bejelentkeznek, mint a repülők a repülőtérnek, és a hatóságok képernyőn figyelik a forgalmi helyzet alakulását. Mindennek megszervezéséhez a technikai fejlődés új lehetőségei mellett néhány súlyos tragédia keserű tanulságai is kellettek.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink