Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
A kiscirkáló

Joggal asszociálhatunk erre a címre, mert az olasz Manó Marine hajógyár kínálatából a 22,52 Cabin igazi "kiscirkáló". Az, hogy szép, elvárható egy olasz hajótól, de hogy 2004-ben az év kabinos hajója lett a hét méterig terjedő kategóriában, inkább azért történt, mert szolgáltatásai megközelítik a 8-10 méteres nagyobb testvérek lehetőségeit.

Az erőforrást illetően több változat lehetséges a Mercruiser és a Volvo Penta választékából, de a szenzáció mindenképpen a Mercruiser TDI, elektronikusan vezérelt turbó-dízel motor. Bár választhatóak nagyobb teljesítményű erőforrások, ennek a 120 lóereje is biztosítja a 28 csomós (52 km/h) csúcssebességet és a 20-25 csomós (37-46 km/h) utazósebességet. Ilyenkor az óránkénti gázolajfogyasztása 13 liter. Ez rendkívül kedvező érték, különösen azok számára, akik hosszú túrákra járnak. A hajó szerencsés fenékkialakításának köszönhetően könnyen kiemelkedik a vízből, 15 csomó körüli sebességnél már siklásban van, és a fordulókban sem hajlamos a kicsúszásra.
Súlya és testméretei (1900 kg, 6,90 m hossz, 2,50 m szélesség) még lehetővé teszik, hogy szükség esetén egy erőteljesebb személykocsival utánfutón szállítható legyen. Figyelni kell arra, hogy a kiegészítő szerelvények miatt ezek a méretek némileg nagyobbak lehetnek (7,05 x 2,65 m). A fedélzet kialakításánál biztosították a jó átjárhatóságot, a hajó végében lévő platform megkönnyíti a fürdést. A cockpit ülései, az orrfedélzet és a vízszintes felületek puha borítása a napozást, a kellemes időtöltést szolgálják. A kormány, a gázkar és a jól elrendezett műszerfal a kényelmes vezetőüléssel együtt igazán szép, és ergonómiai szempontból is jó. Az ülések alatt megfelelő tároló helyek vannak.
A kabinlejáró a hajó középvonalában van, belépve balra a konyhasarok van tűzhellyel, mosogatóval és hűtővel, szemben vele a fürdőszoba, a szokásos WC-zuhany-mosdó kombinációval. A kabin orr-részében van a kettős ágy, középső részét kivéve a kabin szalonként szolgál. Igény szerint hifi-berendezés beépítésének sincs akadálya. A kabinlépcső mögötti térben két további fekhely lett kialakítva, a nagyobb motorosoknál alkalmazott rendszer szerint. Felette a mennyezet meglehetősen alacsony, sokat hancúrozni nem lehet, de a célnak megfelel.
A hajó hasznos terei tovább bővíthetők, ha az alapfelszerelésben lévő bimini mellé ponyvát is rendelünk, amelyik betakarja a cockpitot, ez külső szalonként szolgálhat, ami nyári túrákon igazán kellemes megoldás. Ebben az esetben a cockpit hosszanti padja szükség szerint fekhelynek is megteszi. Összességében a hajó négy ember számára hosszú túrákra is kényelmes, de rövidebb utakra akár nyolc fő is utazhat a zsúfoltság érzése nélkül.
Nem elhanyagolható szempont, hogy az üzemanyag és a víz betöltése egyszerű, 180 liter üzemanyag és 140 liter víz a tartályok kapacitása. A horgonycsörlő elektromos, a korlátok elhelyezése jó, a motor karbantartására elegendő hely áll rendelkezésre. Kívánságra beépített partiáram-csatlakozóval is ellátják a hajót.
Nagy előnye, hogy igen gazdaságosan üzemeltethető, hosszabb túrákra is alkalmas. Megjelenése elegáns, méretei könnyen kezelhetővé teszik, ennek ellenére szolgáltatásai nagyobb méretű társai közé emelik - igaz, minimális kompromisszumok árán. Igazi kis családi cirkáló, szerepelt a Budapesti Boat Show-n és a májusi, Balatonlellén rendezendő hajókiállításon már ki is lehet próbálni.
Ennek a hajónak van egy némileg nagyobb testvére is a 25 Cruiser, amelyik hasonló tervezői koncepció alapján született meg. A foméretek itt 8,20 x 2,90 m és 2500 kg-os súly. Természetesen ezek a méretek már több lehetőséget biztosítottak, de ezeket főként a cockpit tágasabbá tételére fordították és levegősebbé tették az első kabint, viszont továbbra sem tértek el attól a megoldástól, hogy az orrban lévő fekhelyet alakítják át ülogarnitúrává amikor az szalonként szolgál. A Mano Marine csúcsmodellnek számító cirkálóján, a 32 Sport jelun, a 10 m-es hossznak köszönhetően már lehetővé vált a szalontól független hálókabin kialakítása az orrban, a hátsó fekhelyek helyett már egy második alvókabin van. A szalonban szükség esetén még egy további fekhely alakítható ki.
Érdemes néhány szót szólni a gyárról is, amelyet 1990-ben alapítottak Nápolyban. A gyár a motoros jachtok teljes skáláját kínálja a külmotoros középkonzolos sport és horgász hajóktól a most bemutatott kabinos cirkálókig. A legmodernebb navigációs és kényelmi berendezésekkel látták el őket, erofőrrásul jellemzően a Mercruiser és Volvo motorokat építik be. A gyár saját intézetében eredményes fejlesztő-kutató munkát is végez a minél sikeresebb modellek kialakítása érdekében.
A Manó Marine 22,52 Cabin, Mercruiser 1,7 TDI dízelmotorral szerelt hajóinak forgalmazója:
Dr. Solymos Kft, Telelefon és fax: 264 1660 illetve (30) 9402 449.
E-mail: dr.solymostrans@axelero.hu RAV Yachting, Slovenia

S. A.
Fotó: Manó Marine

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink