Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

121. Hajó Magazin, 2005. augusztus


Magyar bajnokságok
Elkezdődött

 

Idén a kishajósok versenyeivel vette kezdetét a magyar bajnokságok sora. A Balatonfüreden megrendezett MOL-kupán a Soling, a Csillaghajó, a 470-es, a Lézer, a Lézer radiál osztályokban küzdöttek az érmekért és a helyezésekért. A Sztároknál a megszokottnál is nagyobb, a Solingban feltűnően kis létszámú mezőny gyűlt össze.
A sorozat második felvonására Fonyódon a Jolle bajnokságon került sor, ahol a 25-ös és a 15-ös osztály állt rajthoz.
Agárdon a 420-as és a Sikló osztály versenyzői vetélkedtek.

37. Kékszalag
Kétesélyes

Korábban csak minden páratlan esztendőben lehetett a Balaton Kékszalagjáért vitorlázni. 1996-ban gondolt egy merészet a szövetség, és meghirdette a teljes tókerülő versenytávon a Fehérszalagot, majd két év elteltével ezt a versenyt - hivatalosan is - Kékszalagnak hívták. A valaha volt Fehérszalagot pedig Izsák Szabolcs-emlékversenynek. Ez idáig rendben is lenne, ma mindkét szalagversenyt Kékszalagnak hívják.
Az idei Kékszalagon mindenki két hajó csatáját várta. A korábban már győztes Lisa és a legutóbbi számban bemutatott Arcadom - Spirit of Pleasure - volt
a legnagyobb esélyes a leghosszabb európai tókerülő versenyen.
Lássuk, mi történt a versenyen!


Vodafone-nagydíj: a döntő
Párosverseny Kenesén

 

Jó játék a párosverseny. Ez már a válogatók alatt kiderült. Persze az nem volt kérdés, hogy ehhez a versenyformához is szél kell. A második forduló, frissebb szélben, sokkal izgalmasabb csatákat, jó versenyt hozott, szoros befutókat láthattunk. Az előzetes esélylatolgatások során rendszerint abban egyeztek meg a szakértők, hogy nincs tuti tipp, gyakorlatilag bárki győzhet, a pillanatnyi forma dönt majd Detre Szabolcs, Goszleth Marcell, Litkey Bence, Németh Iván, Sallai Gábor és Scholtz Imre között. Izgatottan vártuk a vetélkedést.

America's Cup
Már tétre megy a játszma

 

2004 szeptemberében megkezdődtek a 32. America's Cuphoz kapcsolódó Louis Vuitton Kupa küzdelmei a francia vizeken. A kihívók jelentkezésének határideje azonban csak 2005. április 29-én 16 órakor járt le. Az ezt megelőző Louis Vuitton Actok, azaz felvonások csak bemelegítésként szolgáltak. A Louis Vuitton 4. felvonás, az előző számunkban bemutatott új pontszámítási rendszer miatt, már befolyással bír a kihívók küzdelmének végeredményére. Lássuk mi történt!

Ferrari a vizen
Hajóbemutató: A-cat

 

Az A osztályú katamaránt 1956-ban tervezték az International Yacht Racing Union szabályzata alapján Angliában. Ez az osztály az egyik legrégebbi versenykatamarán. Napjainkban is igen aktív és nagy létszámú mezőnnyel. Az osztályelőírás rendkívüli szabadságot enged a hajótervezőknek. Mindössze a hajó hossza (18 láb), szélessége, tömege és a vitorlázat mérete (150 négyzetláb) van meghatározva.

Tovább...

Újra Földváron
Repülő Hollandi vb

 

Világbajnokságról szóló beharangozót legtöbbször a verseny helyszínével, az időponttal és esetleg az induló hajók számával kezdenek. Utána jön az esélylatolgatás és a hazai egységek várható eredményeinek előrejelzése. Megígérem, ez is benne lesz. Meg egy kis történelmi áttekintés, persze nem az őskortól, hanem csak 1968-tól.


Egy kis segítség
Marina Fűzfő

 
   

Háromszázezer ember él hendikeppel Magyarországon. Mozgássérültek. A társadalom kötelessége (lenne) őket támogatni. Mégis oly' ritka, ha valaki ezt megteszi. Ezért örömmel számolunk be a Fűzfőn tapasztaltakról. Az előző számunkban már írtunk a Sailiability Hungary tevékenységéről, és a segítséggel élők vitorlázásáról. Arról is beszámoltunk, hogy rendezvényeik helyszíne a Marina Fűzfő volt. Kiderült, nem véletlenül.


Történelmi duplázás
Swedish Match Tour 2004-2005

 
 

A hatodik Swedish Match Tour évad zárult július 10-én a svédországi Marstrand-szigetnél rendezett futamokkal. Tavaly ugyanezen a sorozaton az ausztráliai Peter Gilmour pontrekorddal győzött, már két versennyel a befejezés előtt. Idén a döntés az utolsó viadalra maradt. Gilmour újfent diadalmaskodott, és ezzel a Swedish Match Tour történetében ő az első címvédésre képes vitorlázó.


Ötödször egyedül a Balaton körül
TBS nagydíj

 

Szeptember 23-án pénteken délben rajtol az ötödik TBS Nagydíj Csopakról. A versenykiírás már az év eleje óta olvasható a www.fahajo.hu honlapon. A kiírásban nincs érdemi változás a tavalyi évhez képest. Változatlanul a nyitott nyolcméteres kategóriában lehet jelentkezni és természetesen a Balaton körbevitorlázása a cél.

BMW 320i
Az ötödik generáció

 
   

A BMW 3-as kategóriája legjobb autója. Immár 30 éve. E három évtized során azonban jóval több volt, mint csupán sikeres modell. Valójában technikai sikernek számított, számos fontos fejlesztés általa bizonyíthatta létjogosultságát a nagysorozatú gyártásban. A gazdasági sikerről nem is beszélve, hiszen több mint hárommillió legyártott példányával abszolút vezetőnek számított az összes BMW-típus között. Nagyjából minden második eladott BMW ebből a sorozatból került ki!

Slam
Boltbemutató

 

A Mammut II. mínusz első szintjén sétálva, az egyik boltból két, vitorlázásból jól ismert arc mosolyog vissza rám. Nagy Zsolt és Kisgyörgy Csaba. A mögöttük lévő falon pedig a slam logója tűnik fel.




Szörf
Csak 18 éven aluliaknak
Új trendek a gyerekszörfözésben

 

A napokban drótpostán kaptam egy összeállítást, amelyen - a szerző állítása szerint - csak azok tudnak nevetni (és benne magukra ismerni), akik a nyolcvanas évek előtt születtek. Ebben az írásban aztán volt minden, attól kezdve, hogy "mi" egészen jól megvoltunk hétfőn is televízió nélkül, a GI Joe és újabb változatai helyett pedig beértük a kockás fülű nyúllal. A szerző utalt arra is, hogy "minket" mindenféle formatervezett bukósisak, valamint kéz- és lábvédő nélkül is leengedtek bringázni, mégis megértük a felnőttkort. A lényegre térve: mindez akkor jutott eszembe, amikor végignéztem az idei gyerekszörf-palettát. Nekem és kortársaim többségének még apu "windglider-bálnája" jutott, (jó vizes, emiatt aztán nehéz) felnőtt-vitorlával. Ennek köszönhetően a megerőltetés, a sérv és a gerincbántalmak eshetősége miatt nem is ajánlották a szülőknek, hogy idő előtt deszkára állítsák gyermekeiket. Mára a helyzet gyökeresen megváltozott.

Pritchard Portugáliában...
Világkupa

 

Legutóbb 1996-ban rendeztek világkupát a portugáliai Guinchóban, akkor Dunkerbeck nyert Josh Stone előtt. Dunki ugyan idén is rajthoz állt az Estoril közelében zajló szörfversenyen, de a papírforma szerint már inkább a fiatalabbaknak (Seadi, Swift, Fernandez) állt a zászló. A teljes nevén Praia do Guincho település az Atlanti-óceán partján, Lisszabontól északra fekszik. A szél rendszerint jobb oldalról fúj, és nem ritka a harminc-negyven csomós erősség sem, ami a gyors áramlással kiegészülve brutális hullámokat okoz.

Motorcsónak
Rinker 360 Fiesta Vee
Valódi luxus a tengerentúlról

 

Valóban az. határozottan állíthatjuk, hogy a Rinker 360 Fiesta Vee típusa alkalmas arra, hogy kihívjuk magunk ellen a sorsot, azaz megküzdjünk a tengerekkel.

Tovább...

 

Wiking-kikötők a Tiszán
Vadregényes túrák várnak

 

Elképzelhető, hogy Petőfi korunkban már nem megállna, inkább hajóra szállna imádott folyójának partján, s így szerzett élményei tovább gazdagítanák életművét.



Komárom
Túracélpontok

 

A magyarországi városrész eredetileg - Újszőny névvel - Komárom peremvárosa volt. Újszőny azonban szinte teljesen elpusztult a szabadságharcban. Az újjáépített község 1896-ban egyesült a bal parti Komárommal, Komárom néven. Az egyesülés feltételeit az 1892-ben átadott állandó dunai vashíd, az Erzsébet híd teremtette meg. A falusias jellegű városrész azonban nem sokat fejlődött az első világháborúig. 1919. január 10-én a csehszlovák hadsereg elfoglalta az északi városrészt. A trianoni döntés szentesítette a kialakult állapotokat: az északi városrész Komárno néven a Csehszlovák Köztársaság része lett, a déli pedig Komárom-Újvárosként néhány évig a csonka Komárom vármegye székhelye volt.

Tovább...

Tragédia az Adrián - 3.
Létezik megoldás?

Normális ember azt gondolná, ha valaki hibázik, igyekszik azt minél hamarabb jóvátenni. Nos, a jelek szerint ezt nem mindenki gondolja így. A Bavaria Yachtbau vezetése továbbra sem tett semmilyen érdemi lépést annak érdekében, hogy a tragédiát követően az európai normáknak megfelelően helytálljon.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink