Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Valódi luxus a tengerentúlról
Rinker 360 Fiesta Vee
121. Hajó Magazin, 2005. augusztus

Valóban az. határozottan állíthatjuk, hogy a Rinker 360 Fiesta Vee típusa alkalmas arra, hogy kihívjuk magunk ellen a sorsot, azaz megküzdjünk a tengerekkel.

Ez az amerikai hajó tényleg luxuskategória. Tudjuk, e hasábokon sokszor szerepelt már ez a kitétel, akadhatnak olyanok is, akik sokallják. Nos, ez a jelzős szerkezet minden márkánál, méretnél, kategóriánál mást és mást jelenthet. Más a luxus a sportos hajónál, más a túrahajónál és más egy igazi jachtnál. Ha igazán őszinték akarunk lenni önmagunkhoz, akkor az utóbbi esetben használhatjuk joggal ezt a kifejezést.
Avatott hajósok számára már a típusmeghatározásból (Rinker 360 Fiesta Vee) is sok minden kikövetkeztethető. Például az, hogy egy 36 lábas, azaz majd' 12 méter hosszú testről van szó. Vagyis tizenkét ember kényelmesen utazhat, és hat ember kellemesen aludhat ebben a hajóban. Az utóbbihoz annyit fűznék, hogy a Rinkernek ennél a modelljénél tűnik fel először a szeparált tulajdonosi kabin, vagyis a "házigazdák" teljesen külön bejáratú helyiségben lakhatnak.
A Rinker valamennyi modellje bőséges alapfelszereltséggel rendelkezik. Így most is érdemes az egyébként többnyire unalmas felsoroláshoz folyamodni.
Tehát: alapfelszerelés Rinkerünkben többek között az orrsugár, az elektromos horgonyemelő, a színes GPS, a hangelnyelős generátor, a fedélzeti hűtő, a parti áramkészlet, a sztereó vezérlésű, 6 CD-t tároló zenei box, hasonlóképpen alaptartozék a kávékészítő, a hűtő és a jégkészítő, sőt a tűzhely és a mikrohullámú sütő(!) is. A felsoroltak közül briliáns megoldás az elektromos horgony és az orrsugár motor, ami a hajó kikötésénél játszik óriási szerepet, megkönnyítve a test oldal irányú precíz mozgatását még viharban is. Ezeket máskülönben igen magas utólagos rendelési költséggel lehetne beszerezni, ennél a méretnél akár 3-4 millió forintba is kerülhetnek.

A legújabb Volvo D4-es motor is düböröghet ebben az "úszó nyaralóban", ami ugyebár dízelolajat fogyaszt, és kétszer 260 lóerős. Amikor valaki e típus mellett dönt, biztos lehet választásában. Ugyanis a Rinker 360 Fiesta Vee minden darabját egészen egyedülálló minőség-ellenőrzési tesztnek vetik alá. Egy speciális medencében 140 szempont szerint ellenőrzik a hajókat, s amelyik nem megy át a szigorú matúrán, az nem juthat el a vásárlókig.

Technikai adatok
Hossz:
12 m
Szélesség:
3,73 m
Tömeg:
8 255 kg
Befogadóképesség:
12 fő
Fekhely:
6 db
Motor:
260 LE
Maximális sebesség:
70 km/óra
Üzemanyagtartály:
890 l
CE kategória:
B

Említettük már, hogy amerikai hajóról van szó. Anélkül, hogy bármiféle nemzetiségi ellentéteket szítanánk, el kell mondanunk az amerikai típus előnyeit olasz versenytársaival szemben. Az alapfelszereltségről már ejtettünk ugyan szót, de nem árt megismételni, sőt kihangsúlyozni, hogy a Rinker az ár és az érték aránya vonatkozásában tagadhatatlanul a világ vezető hajókészítő cége. Magyarul, aki ezt a hajót választja, az minden körülmények között több extrát kap alapáron, mint más cégeknél adott esetben "némi" felárért. Ami még igen fontos: a taljánok 36 hetes határidővel vállalják az új hajó szállítását, miközben a tengerentúliaknál mindez csak 20 hét főszezonban; s ne feledjük: míg Európában százas mércével számítjuk az új hajók számát egy gyárban, addig odaát akár tízezrével is készülnek egyes hajók.
A Rinker 360 Fiesta Vee a tenger ördöge. A hihetetlenül tengerálló áramvonalas test, a 890 literes üzemanyagtartály lehetővé teszi, hogy egy tankolással akár az Adriáról a Földközi-tengerig hajózhassunk.
Alig vannak korlátok. A test tökéletesen hullámálló, szinte támadhatatlan. A csúszásmenetes fedélzeti elemeken bárki bizton talpon marad, a műszerezettség pedig többnapos tengeri túrát is lehetővé tesz.
A belső kidolgozás már-már művészi. A különböző fa, illetve fa hatású felületek igazán meleg hangulatot árasztanak, a család vagy a régi baráti kompánia összetartását sugallják. Ezt a hajót nem lehet nem szeretni. Ebben a hajóban nem lehet a többieket nem szeretni.

 
A hajóbelső akár egy luxusapartman
 

Ne csodálkozzunk: a modell nem olcsó. És mégis az. Alapára ugyanis körülbelül negyvenmillió forint, ami elsőre soknak tűnik. Ám ezért az összegért valódi luxust kap a vásárló. Amire mindenki vágyik, de csak nagyon keveseknek adatik meg, hogy valóra váltsák. Ráadásul számos egyedi finanszírozási lehetőség kínálkozik, hitelek, részletfizetési konstrukciók, amikkel már az eredeti ár töredékének lefizetése esetén belepattanhatunk az új Rinker 360 Fiesta Vee-nkbe! Az alapfelszereltségbe tartozó bojlerből tusolunk este, éjjel a két DVD-s tévén nézzük a filmet, reggel a mikróban melegítjük a virslit, és utána irány a nyílt víz!
Navigare necesse est, azaz Hajózni muszáj - mondták az ókori rómaiak, akiknek létszükséglet volt a tenger meghódítása. Tengerre magyar! - így hangzott egy riportfilmsorozat címe vagy két évtizeddel ezelőtt. Ezt ajánlom mindenkinek, igaz szívvel.
És az érzést, az igazi jachthangulatot, ami utánozhatatlan.

Galsai Dániel

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink