Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

A kifinomult erő
Cranchi Meditteranée 47

122. Hajó Magazin, 2005. szeptember

Rendkívül érdekes hajó a 47-es Meditteranée. Valójában egy hatalmas nyitott jachtról van szó, amely a méreteinél fogva kényelmes beltérrel is rendelkezik. Két, egyenként 575 lóerős Volvo dízelmotor szolgáltatja azt az erőt, amely megfelelően mozgatja a 13 tonnás cirkálót. A méretek lenyűgözőek, miközben kishajósan kezelhető. Szinte mindent automata vezérel: a hajó-hídtól a napozóágyon át egészen a gázkarig. Élményhajózás, design, napsütés és tenger - ezek a szavak jutnak róla eszembe. Ritka az olyan hajó, amellyel komoly hullámzásban is jó sebességgel lehet haladni. Ez a hajó ilyen: kemény, sportos és nagyon kényelmes egyszerre. Elől és hátul hatalmasak a napozó felületek, és persze mindenhol találunk egy kis meglepetést.

 
Kétszer 575 lóerő mozgatja
a 13 tonnát
 
 
27 csomó az utazó sebessége,
35 a vége
 
 
A hátsó napozó

Az 1870-ben alapított olasz hajógyár a Cranchi Genovában fogja bemutatni ezt a modelljét, amelyet a magyarországi forgalmazó jóvoltából Tribunjban tesztelhettünk.
A hajónak saját belépő-pallóját elektromotor mozgatja. Ezen keresztül jutunk a fardeckre, ahol csörlők segítik a kikötőkötelek kezelését. Két lépéssel beljebb máris találkozunk az első napozóággyal. Előtte van a fedélzeti szalon, amelyhez egy kis konyha, mosogató, hűtőszekrény és jégkocka készítő is tartozik. A szalon előtt található a tulajdonképpeni híd. Itt három fő számára találunk kényelmes üléseket. A pilótaülés állítható. Ebben helyet foglalva valami elképesztő látvány tárul az ember szeme elé. A tervező felvállalta azt a rendkívül nehéz feladatot, ami elől mindenki menekül: úgy kialakítani a műszerfalat, hogy az összetéveszthetetlenül modern és hagyományos legyen egyszerre. Az ilyen kísérletek a legritkább esetben sikerülnek. Miképpen illeszthető össze a metálfényű műanyag, az igényesen lakkozott fa és a legfinomabb bőr egy egységes műszerfalon? Nem tudom. Itt mégis sikerült. Elismerem, hogy a dolog a giccs és a művészet határán mozog, de bennem mindenesetre jó, vidám, szabad érzéseket ébresztett. Egy kicsit olyan az egész, mint egy nagy játék, márpedig ez a lényeg. Az olaszok mindig is képesek voltak arra, hogy az élet napos oldala felé forduljanak. Ez a hajó csupa vidámság és napsütés.
A hatalmas cirkáló mindössze négy személy számára nyújt szállást. A hajóbelső gyakorlatilag privát világ, ahol a család él és pihen. A kidolgozás elképesztő. A design itt ugyan visszafogottabb, mint a fedélzeten, de a játékosság megmarad. Mindenhol ívek, szépség és harmónia. A társadalmi élet a fedélzeten zajlik. A tulajdonos itt fogadja vendégeit, itt szolgálják fel a pezsgőt és a gyümölcsöt, itt lehet napozni, pihenni, innen indulhatunk fürdeni vagy figyelhetjük a vízisízőt. Hatalmasak és nagyon kényelmesek a napozóágyak. A finom ízléssel kidolgozott fekhelyek dőlésszöge állítható és természetesen a Cranchi modern designját követő futurisztikus napernyők járnak hozzá. Arra érdemes figyelni, hogy indulás előtt a napernyőket szereljük le, mert könnyen leszedi helyettünk a menetszél.

 
Futurisztikus mégis megkapó a műszerfal
A hátsó fedélzet konyhája
 
Legfinomabb anyagok, csillogó kidolgozás
A fedélzet alatti privát szféra

Technikai adatok
Teljes hossz:
14,45 m
Vízvonalhossz:
12,40 m
Teljes szélesség:
4,15 m
Merülése:
1,05 m
Tömege:
13 000 kg
Terhelhetősége:
14 fő vagy 1400 kg
Ágyak száma:
4
Üzemanyag tartály:
1560 l
Víztartály::
420 l
Motor:
2 dbVolvo Penta
D9 EVC (2 x 575 LE)
Tervezte:
Carene Aldo Cranchi

A két motorral a hajó kormányzás nélkül is egyhelyben megfordítható. Rendkívül pontosan vezethető. A középre helyezett kormányállásból tökéletes a kilátás. Amikor ráadja az ember a gázt, a vezérlés a motor karakterisztikájának megfelelően adagolja azt. Végül minden megtörténik, amit akarunk, de bajt nem tudunk okozni. A hajó nagyon meggyőzően viselkedik, gyors, nyugodt és kiszámítható. Egy tizenhárom tonnás cirkálónál erre szükség van. Igazi élmény, amit érdemes kipróbálni. A Cranchi kereskedőnek egy feladata van: felcsábítani a vevőt a fedélzetre. Onnan már nehéz vissza fordulni.

L. F

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink