122. Hajó Magazin,
2005. szeptember
Magyar bajnokságok
Audi-kupa
A Kalózok küzdelmeivel folytatódott a bajnoki sorozat, majd július végén, augusztus elején a nagyhajóké volt a főszerep: az első körben 12 osztály versenyzői mérték össze tudásukat.
37. Kékszalag
T-Mobile Magyarország Nagydíj
Legutóbb - lapzárta miatt - kizárólag a mezőny első néhány hajójáról írtunk. A magazint márt nyomtatták, amikor a mezőny javarésze még versenyben volt. Most pótoljuk az elmaradást. Lássuk tehát, mi történt az osztályok versenyében.
Wossaláék ezüstérmesek
Soling Európa-bajnokság, Medemblik
Ritka, hogy olimpiai osztályban magyar vitorlázó világversenyen érmet szerezzen. 1996-ban ez sikerült a Wossala György vezette csapatnak. A Soling 2000 után lekerült az Olimpia műsoráról, és a profi vitorlázók elhagyták az osztályt. Hasonlóan a Repülő Hollandihoz, ezután ebben az osztályban is sikeresen lehet szerepelni azoknak a versenyzőknek, akik nem a vitorlázásból élnek. Azonnal kiderült, hogy nem vagyunk tehetségtelenek, és ha azonosak a feltételek, fel tudjuk venni a versenyt a külföldiekkel. Sorra jöttek a sikerek. 2002-ben Wossaláék újabb bronzérmet nyertek az Eb-én, ekkor már Gyenese Balázs csapata is az élmezőnyhöz tartozott. Egy év múlva a Gyenese-Vezér-Mónus trió Európa-bajnok lett, tavaly pedig Wossaláék nyertek ezüstérmet a világbajnokságon. Az idén a világbajnokságon szerzett bronzérmet az Európa-bajnok csapat. Az Eb-re azonban már a Wossala György - Vezér Károly - Németh Péter egység utazott.
Lagoon 440
Nagy test
A Lagoon modell kínálatában a 440-es a "kicsik" közé tartozik. Ez a harmadik legkisebb. A 380-ast és a 410-est már korábban bemutattuk. Ez a hajó a következő a sorban. Az új 440 Lagoon katamarán jó egy méterrel hosszabb, mint a 410-es testvére. A hajó üresen tíz és fél tonnát nyom, ami bő három tonnával nagyobb tömeg, mint a 410-esé. Sajnos a menet-teljesítményben ez jelentős különbséget okoz. Míg a 410-essel óceánon mértek 26 csomós sebességet, addig ez a hajó 10-11 csomónál nem tud többet
Tovább...
Hajdu Balázs
A Nemzetközi Finn Osztályszövetség élén
Hajdu Balázst augusztus 7-én egyhangú szavazással a Nemzetközi Finn Osztályszövetség élére választották. A magyar vitorlássport ezzel újabb sportdiplomáciai sikert tudhat magáénak, amihez hasonló utoljára 2004 márciusában volt, amikor Wossala György lett az Európai Vitorlás Szövetség elnöke.
A Lisa
Hajóbemutató
Mikor máskor mutatnánk be a Lisát, mint most, a második Kékszalag győzelem után. Legközelebb már nem valószínű, hogy a jelenlegi állapotában fog versenyezni, mert a hajó átépítését fontolgatjuk.
Tovább...
Mitsubishi Pajero Pinin
A kölyök
A Pininfarina céggel együttműködve született meg a strapabíró Pajeroból az elegáns kis Pinin. Ez az első terepjáró, amelyet az a megtiszteltetés ért, hogy a világhírű cég részt vett a tervezésében.
A Hazai utánpótlás
Merre tart?
Az államilag finanszírozott ifjúságnevelés már csak az emlékeinkben él. Talán sokan emlékeznek a "fénykorra", amikor a serdülő és ifjúsági bajnokságon indulók létszáma sokszorosa volt a mainak. De erről már felesleges beszélni, nem is ez a célom. Ma sokkal fontosabb az a kérdés, hogy jelenleg Magyarországon van-e utánpótlás-nevelés, és ha igen, akkor ez hol, milyen szinten,milyen pénzből és miként folyik.
Szörf
Már mi is (bele)számítunk!
KIA Super Cup
Csakúgy, mint tavaly, idén is Balatongyörökre költözött a magyar szörfös élet július első három napján. A 2005-ben hat országot tizenegy versennyel bejáró Windsurfing Super Cup túra hetedik állomása nemcsak az egyetlen magyar helyszíne volt a versenysorozatnak, hanem egyben a Magyar Formula Bajnokság negyedik, a Magyar Freestyle Bajnokságnak pedig a második fordulója. A fentieken kívül a kiállítók és bemutatók ez évi legnagyobb megmozdulásának lehettünk szemtanúi. És amire eddig nem volt példa: a KIA Super Cup az első olyan magyar szervezésű verseny, amely beleszámít a világranglista alakulásába!
Torlódó események
Világkupa
Magazinunkban legutóbb a portugáliai Guinchóban megrendezett világkupáról adtunk hírt. A szezon kellős közepén lévén, kicsit felgyorsultak az események, és legutóbbi lapzártánk óta három verseny is lezajlott már. Mindegyik a Kanári-szigeteken. Az alábbiakban kísérletet teszünk a tengernyi eredmény összefoglalására. Nem öncélúan tesszük ezt, hiszen egy kategóriában már világbajnokot is avattunk!
Motorcsónak
A kifinomult erő
Cranchi Meditteranée
|
|
Rendkívül érdekes hajó a 47-es Meditteranée. Valójában egy hatalmas nyitott jachtról van szó, amely a méreteinél fogva kényelmes beltérrel is rendelkezik. Két, egyenként 575 lóerős Volvo dízelmotor szolgáltatja azt az erőt, amely megfelelően mozgatja a 13 tonnás cirkálót. A méretek lenyűgözőek, miközben kishajósan kezelhető. Szinte mindent automata vezérel: a hajó-hídtól a napozóágyon át egészen a gázkarig. Élményhajózás, design, napsütés és tenger - ezek a szavak jutnak róla eszembe. Ritka az olyan hajó, amellyel komoly hullámzásban is jó sebességgel lehet haladni. Ez a hajó ilyen: kemény, sportos és nagyon kényelmes egyszerre. Elől és hátul hatalmasak a napozó felületek, és persze mindenhol találunk egy kis meglepetést.
Tovább...
Esztergom
Túracélpontok
Esztergom Magyarország egyik legnagyobb történelmi múlttal rendelkező városa. A fényes királyi családok, jeles történelmi események, gazdag paloták, régi templomok tablóit kegyetlen csaták öldöklése, tatár és török hordák garázdálkodása, pusztulás, majd újjáépítés váltakozó képei követik.
Tovább...
|