Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

123. Hajó Magazin, 2005. október


Dán Siker
Practical Repülő Hollandi vb

 

Ekkora mezőnyt mostanában hazánkban csak világversenyeken látni. Ráadásul, a minden vitorlázó szívét megdobogtató Repülő Hollandi különleges élmény. Gyönyörű napsütés, friss, időnként erős szél, hibátlan rendezés jellemezte a balatonföldvári vb-t. Mi kellhet még? Egy aranyérem, de ez most elmaradt. Az érdekeltek mégsem szomorúak, sőt.

Magyar bajnokságok
Audi-kupa II.

 

A nagyhajós bajnokság második fordulóját augusztus közepén rendezték meg az Audi kupáért. Egy héttel később a fiataloké volt a főszerep: 150 hajó, 189 versenyző indult Velencén az ifjúsági és serdülő bajnokságon!

 

Szokatlan flaute kör
55. Centomiglia

 

Minden vitorlázó tudja: ha biztosan jó szélben szeretne vitorlázni, érdemes az Észak-Olaszországi Garda-tóra menni. Szinte biztos a szél a tó északi felén, ahol hatalmas hegyek magasodnak a parton. Reggel fúj az északi, amely jó eséllyel akár ötös-hatos is lehet. Aztán, ahogy a napsütésben felmelegednek a hegyek, megváltozik a helyzet. Tizenegy óra és dél között pillanatok alatt eláll ez a szél, és a helyét átveszi a déli, amely szintén kellemesen frissé erősödik. Ez a normális időjárás, amire biztosan számíthatunk. Kivéve, ha például jön egy markáns időjárási front, vagy egy fránya felhő rossz helyre telepszik.

Északi idők
America's Cup

 

A 32. America's Cup felvezető versenyének, a Louis Vuitton kupának újabb két fordulójának lehettünk tanúi augusztus 25 és szeptember 4. között Malmőben. Valencia után Svédország adott ugyanis otthont az America's Cupra készülő csapatok hatodik és hetedik mérkőzésének.


Válogatás
Utánpótlás

 

Előző számunkban az utánpótlás helyzetéről írtunk. A cikkben elsősorban a nevelő klubok és a már versenyzői szintre eljutott fiatalok lehetőségeit tekintettük át. Ezek alapján a tendencia egyértelmű: ma az egyesületek az utánpótlást elsősorban saját nyári táboraikból választják ki. Az edzők a táborokban részt vevő gyerekek számára a nyár végén versenyt szerveznek, és a legeredményesebbeket hívják vissza tagjaik közé. Az egyesületek mellett azonban neves vitorlásiskolák is tartanak táborokat. Így felmerül a kérdés: az itt tanuló gyerekek, miként tudnak a nyári egy hetet követően is szervezett keretek között vitorlázni?

Tengerészképzés napjainkban
Egy igazi tengerészképző központban jártunk

 

Beszámolómat azzal kell kezdenem, hogy manapság - a különféle hirdetésekkel ellentétben - Magyarországon a hivatásos tengerészeket képző állami oktatási intézeteket felváltó G.S. POSEIDON Tengerész Oktató Központ az egyetlen olyan intézmény, amely nemcsak kedvtelési-célú hajóvezetők, hanem az óceánokat, tengereket járó kereskedelmi hajók hivatásos tengerészeinek - parancsnokok, gépüzemvezetők, fedélzeti- és géptisztek, egyéb képesített beosztottak - képzésére jogosult.

 

Fly 22
Hajóbemutató

 

Huszonkét láb hosszú túrahajót építeni komoly tudomány, bár ennek a műfajnak nagy hagyományai vannak itthon. A legendás Balaton 21-es komoly szériát élt meg, és sokan ma is könnytől csillogó szemmel emlékeznek első hajójukra. A Fly 22-esnek minden adottsága megvan hozzá, hogy kövesse az előd sikereit. Talán egy dolog szól ellene. Annak idején a B 21-es a középkategóriát képviselte. Ma még a legjobban megépített 22 láb hosszú hajó is kishajónak számít. Hogy ez jó-e, vagy rossz, döntse el mindenki maga. A Fly 22-es mindenesetre korrekt áron nyújt kiváló minőséget.

Tovább...

Kiállitás az esőben
Balatoni Hajókiállítás

 
   

Tavaly gyönyörű időben kifogástalan körülmények között zajlott ez a rendezvény. Akkor azt írtuk, hogy ebben a kiállításban nincs több, mindent kihoztak a rendezők, kiállítók amit lehet. Nos az idén megmutathatta mindenki mit tud. Esős rossz időben szabadtéri kiállítást rendezni, igazi kihívás. Hát most esett is és rossz idő is volt. Mégis jöttek a látogatók, esernyővel, vízhatlankabátban, de ott volt az a közönség aki tudta miért jön. Talán ez a legfontosabb igazolás arra, hogy Kenesén jó úton járnak.

InfoComm Kupa
Sagem Nagydíj

 
   

Szeptember 18-án harmadik alkalommal rendezte meg a Hajó Magazin az Informatikai és kommunikációs cégek kupáját. A hasonló iparági versenyeken a fő cél, hogy jó legyen a hangulat, és a munkatársak egy kellemes hétvégi verseny során jobban összecsiszolódjanak. Az InfoComm Kupa egy kicsit más. Nagyon sok cég komoly versenyhajókkal rendelkezik, és jó vitorlázók jellemzik ezeket a csapatokat. Így ez a verseny szakmailag is érdekes, színvonalas küzdelmet igért.

Opel Zafira
Tér, rugalmasság, kényelem

 

Az eddig csaknem másfél millió példányban eladott kompakt egyterű második generációjának bemutató darabját az Opel Gombosnál vehettük közelebbről szemügyre.


Szörf
Siklás homokon és vízen
Skimboardozás

 

A skimboardozás története az 1920-as évek végéig nyúlik vissza, amikor a kaliforniai Laguna Beach vízimentősei az első kezdetleges skimboardokat használni kezdték. Ezek tulajdonképpen alig megmunkált fadarabot jelentettek. (Egyébként az említett napfényes kaliforniai partszakasz a mai napig a skimboardozás centrumának számít.) Habár manapság még mindig sokan használnak fából készült deszkákat, a skimboardozás technológiai fejlődése elképesztő változásokon ment keresztül. A profi skimboarderek által használt eszközöket az űrtechnika segítségül hívásával fejlesztik, hogy a legkönnyebb, leghajlékonyabb deszkák készülhessenek el. Egy átlagos skimboarder által használt deszka sokkal nagyobb technológiai bonyolultságot mutat, mint egy hagyományos hullámszörfösé.

A boardercross jegyében
Kiteszörf Világkupa

 

Augusztus első hetében Fuerteventurán, a Kanári-szigeteken került sor a kiteszörfcirkusz negyedik állomására a profi kiteszörf szövetség (PKRA) szervezésében. Ebben az évben már három diszciplínában mérkőzhetett meg az induló 55 szörfös. A klasszikus freestyle- és gyorsasági kategóriák mellett a boardercross nevű versenyág is debütált.

Motorcsónak
Four winns
Cégbemutató

 

A történet 1962-ben kezdődött, ekkor kezdte meg tevékenységét a SAF-T-MATE hajóépítő vállalat. 1975-ben a Winn család, Bill és három fia megvásárolják a céget. Innen a név egyszerűen: Four Winns. 2001-ben a céget megvásárolta a világ legnagyobb sporthajó gyártó vállalata, a Genmar Corporation.

Lagoon Power 43
Hajóbemutató

 

A franciaországi Lagoon hajógyár az egyik legismertebb tengeri túrakatamarán készítő. Vitorláshajóit többször bemutattuk már. Ilyen nagytestű motoros katamaránról azonban, mint a Powercat 43-as most beszélünk először.

Tovább...


Visegrád
Túracélpontok

 

A tatárjárás pusztítása után IV. Béla a Duna menti várak láncolatával kívánta az esetleges újabb mongol támadást megállítani. Ebben az elképzelésben kapott fontos szerepet Visegrád. 1245-1263 között megépült a fellegvár, az alsóvár lakótornya és a vízibástya, így fokozatosan fejlődésnek indult a vár alatti település. Csák Máté leverése után a Budával szemben ellenséges érzéseket tápláló Károly Róbert Visegrádot jelölte ki az ország fővárosának, és megépíttette a Duna-parton nagyszabású királyi palotáját, a korabeli Európa egyik leglátványosabb építményét. Nagy Lajos király azonban Budára helyezte át székhelyét, ezzel Visegrád az új főváros után a második helyre került. Mátyás uralkodása idén a város ismét fénykorát élte, ám a király halála után a város hanyatlásnak indult. A második világháború után feltárták a palota romjait, az alsóvárat újra restaurálták, és részben rendbe hozták a fellegvárat is. Megépült a panorámaút, a kirándulóközpont, szállodák és kempingek. 1978-ban a vidék tájvédelmi körzet lett.

Tovább...

Egy nyár a tiszán
Hajózás, fürdés, séta

 

Igen, ez az. Ez lenne az álom. Teljes három hónap a "szőke folyón", gondtalanul, az őstermészet lágy ölén. Száguldó, üzleties világunkban azonban ekkora vakációra kevesen vállalkozhatnak. Marad egy-két hétre az Adria? Nos, természetesen elismerve az olasz-horvát tengerpart számtalan természeti csodáját, ez a megoldás sem mindig üdvözítő. Minden rosszmájúság nélkül ezeken a helyeken nem árt, ha vigyázunk a pénztárcánkra. És most nem elsősorban a bűnös úton járóktól óvjuk az útrakelőt (effélék amúgy is fellelhetők mindenfelé a világon), sokkal inkább a divatos nyaralóhelyek vámszedőitől. Különösen igaz ez a hajózás szerelmeseire. Gondoljunk csak a szállítás nehézségeire, a jelentős kikötői díjakra és minden egyéb, a nyugati turisták pénztárcájához szabott szolgáltatásra.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink