Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Antares 620
124. Hajó Magazin, 2005. november

Alacsony költségek, nagy munkabírás, tartósság és hatalmas raktér. Pár szóban összefoglalva ez az, amit várunk egy ilyen hajótól. Egy Bénéteautól, még ha kisteherhajó is, elvárja az ember a stílust, a gondoskodást, a kényelmes munkahelyet és az okos ötleteket. A kétezerben bemutatott Antares 620 mindezeknek megfelel. Ma már nem szerepel a Bénéteau hivatalos kínálatában, de mint kifutó modell nagyon jó áron elérhető még. Érdemes megragadni az alkalmat.

 
Klasszikus kormány
 

A hajó sokkal nagyobbnak látszik a méreténél. Elsősorban a megjelenése miatt. Komoly, erős nagyhajónak mutatja magát. Vonalai, kialakítása, a pilótafülke és a kormányállás mind, mind egy méretes halászhajóra emlékeztetnek. Ha a vízen találkozik vele először az ember, nehéz megmondani, valójában mekkora hajó jön szembe. A kikötőben természetesen van mihez viszonyítani. Ennek ellenére, a formák hatással vannak a hajósra. Valami furcsa büszkeség tölti el az embert, amikor kezébe veszi a kormányt, és ráadja a gázt. Egyenes kihajtás és kormánylapát. Előre nagyon jól irányítható, de amikor tolatni kell, bizony kevés a büszkeség, tudásra van szükség! Még szerencse, hogy könnyu a hajó, így a pontatlan parkoló manővereket kézzel korrigálhatjuk, a cserzett arcú halászok elnéző mosolyától kisérve. De ez majd később jön. Most még boldog öntudattal hajózunk ki a kikötőből. Tribunjban három csomó a marinában megengedett sebesség, oda kell rá figyelni, mert a nyomatékos dízelmotor könnyedén gyorsítja a hajót. Három csomóig! A kikötő előtt, amikor végre szabad a pálya, eltelik egy kis idő, amíg felveszi az utazó sebességet. Amikor áttöri a sikláshatárt, akkor sem következik fergeteges gyorsulás - nem is várható ez egy nyolcvanöt lóerős tartósságra hangolt dízeltől -, de azért szépen felcsúszik a sebességmérő tizenöt csomóig. Ilyenkor nagyon stabilan, szépen fut a hajó. Magabiztosan üti szét a hullámokat, alig van hosszirányú billegés. Jól tartja az irányt. A cockpit végében van egy rúdkormány, amit első alkalommal látok egy ilyen hajón. Okos dolog. Ráadásul gázkar is tartozik hozzá, így innen is vezethető a hajó!

 
A kormány és az oldalfal között
szűkös a hely
Inkább takarékos, mint bivaly erős
a motort

Arra használtuk, amire való. Követtük vele a bemutatásra váró hajókat. Innen dolgozott a fotósunk. Jó munkahelynek bizonyult, bár a motoroshajó teszteknél a felvert hullámzásban meglehetősen billenékenynek bizonyult. Jól lehet vele manőverezni, odaállni más hajó mellé és átszállni. Az orrkorlát középen nyitott, ami nagyban segíti az ilyen munkát. Az orrban éppen van egy talpalatnyi hely, hogy megfelelő magasságból léphessünk át egy nagyobb hajóra.

 
Minden ablak nyitva,
mégis meleg van bent
Tizenöt csomó körül
kényelmesen utazik

Technikai adatok
Teljes hossz:
6,22 m
Vízvonalhossz:
6,02 m
Szélesség:
2,44 m
Merülés:
0,65 m
Száraz tömeg:
1200 kg
Üzemanyagtartály:
100 l
Motor:
85-105 LE
Cockpit méret:
220 x 245 cm
Designer::
André Bénéteau

A cockpitben bőséges a hely. Az itt kialakított tároló dobozokba akár hutőszekrényt is szerelhetünk a halak számára. A hátsó trepni és a fürdőlépcső jól szolgál a búvároknak. A horgászok mellett ők lehetnek az igazi közönsége ennek a hajónak. A magas kabin körbejárható, ezért meglehetősen szukös. Az orrfedélzet éppen csak van, de azért elfér itt egy tárolódoboz a horgony számára. A fülkéből ragyogó a kilátás, egy üveg tolóajtón keresztül lehet belépni, körbe hatalmas sík ablakok védik a hajóst a széltől és a felcsapó hullámoktól. A szellőzés nem tökéletes, hiába nyitható az oldalablak, és van egy kicsi tetőablak is, az lenne az igazi, ha a szélvédőt is nyitni lehetne. A kis fülke hamar felmelegszik, ami rossz időben nagyon kellemes. A pilótaülést kétszemélyesre tervezték, de egyedül igazán kényelmes. A kormány állva és ülve is egyaránt jól kezelhető. A gázkar viszont túl közel van, kormányzás közben beakad a vezető keze. Valójában ez csak nagy gáznál zavaró, lassú menetben, amikor ténylegesen többször körbe kell forgatni a kereket, már nincs útban. Az orrkabinban éppen van annyi hely, hogy két ember szukösen elalhat. Körben polcok teszik valamelyest komfortossá a szállást. Ezt a hajót igazán napi használatra tervezték, de ha nagyon jó a haljárás, kint lehet tölteni vele az éjszakát.
Az Antares 620-as nagyon kulturált, megbízható, stabil munkagép. Kísérőhajónak, edzőhajónak, versenyrendező-hajónak egyaránt kiváló. Horgászok, búvárok számára ideális. Olyan hajó, amit könnyu megszeretni. Egyszerűsége az igazi értéke. Ugyanakkor nagyon jól dolgozik nehéz körülmények között is. Jól bírja a nagy hullámzást, korrekt tempóra képes és gazdaságosan üzemeltethető. A végén azért arra is rájöttem, hogy tolatni lendületből kell vele. Akkor a csiga nem fordítja kedve szerint irányba a könnyu hajófart, így a hajó már engedelmesen követi a kormány utasításait. Kell egy kis gyakorlás, amíg megszokja az ember, de akkor már egy ilyen manőver is gördülékenyen megy.

A hátsó trepni kényelmes indulóhely egy búvár csapatnak

L. F.
Fotó: Szekeres

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink