Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk
126. Hajó Magazin, 2006. január


Volvo Ocean Race 2005-2006 - 4. rész
Cape Townban a mezőny

 

Legutóbbi számunkban már beszámoltunk a Volvo Ocean Race első óceáni futamának elején történt drámai eseményekről. Olvashattak a viharos menetről a vigói rajt utáni napokban, két hajó súlyos szerkezeti sérüléseiről és a futamból való kiállásukról. Joggal feltételezhetjük, hogy ezután a maradék mezőny izgalmas, eseménydús versenyt fut az Atlanti-óceánon Dél-Afrikáig.

A VOR 70-es hajók

 

A Volvo 70-esek osztályelőírása sok szabadságot ad a tervezőknek abban, hogy a várható szél- és hullámviszonyokra milyen hajót képzelnek ideálisnak. Az első hosszú szakasz egyenletes szeleivel igazi hajótesztnek bizonyult, és az eredmények sokaknak meglepő módon nem a földkerülő regattákon sikeres Bruce Farr, hanem az ABN AMRO hajókat tervező Juan Kouyoumdijan igazát bizonyították.

Gömöry Pál

Sporttörténet

 

Európa-bajnoki ötödik helyezett, tizenegyszeres magyar bajnok, Kékszalag győztes, olimpikon vitorlázó. Keveseknek van ilyen elképesztő eredménysora. Pali bácsi az idén lesz hetven éves. Ma is aktív nagyhajós versenyző. Éveken keresztül dolgozott az MVSZ-ben, szervezte az edzőbizottságot, elnökségi tag volt. Tóth Kálmán "Szélcsendben Viharban" című könyvében ő írta a Versenyvitorlázás című részt.

 

 

 

Egy izgalmas koncepció
Radikális tervezés

 

A korábbiakban már beszámoltunk arról az elképzelésünkről, hogy egy tervezői pályázat keretében lehetőséget teremtünk magyar mérnökök munkájának megismertetésére. Amennyiben az opponensi vélemények is kedvezőek, akkor a győztes tervet - lehetőségek szerint - megépítettjük. Ígéretünkhöz híven a hajóépítésre is pályázatot írunk ki. Nos, a tervezői pályázatra ketten jelentkeztek, de mint az hamarosan kiderült, csak Déry Attila gondolta komolyan a dolgot. Így az előzetes vázlatai alapján elkészíttettük vele a hajó kiviteli terveit. Egy dolog máris bizonyossá vált: hazánkban is van olyan tervező, aki hisz a kitartó munkában. Az alábbiakban az ő koncepcióját mutatjuk be néhány rajz alapján, illetve saját maga kommentálja azokat.

Jégszán túra
Csopak-Keszthely

 

Első hallásra nem tűnik nagy feladatnak egy olyan eszközzel megtenni alig hetven kilométeres távot, amely könnyedén megtesz 80-100 kilométert egy óra alatt. Első hallásra. Ha jobban belegondolunk, nem is olyan egyszerű a feladat. A Balaton jege nagyon változatos, telve rianásokkal. Itt a víz, ott a hó nem engedi tovább a jégvitorlázót. A kaland mégis kaland. Az a négy sportember, aki ezen a túrán vitorlázott - néha egy kicsit felelőtlenül -, jól szórakozott. A tanulságokat pedig mindenki vonja le maga.

DN, a jégszán
Hajóbemutató

 
 

A XX. század elején a jégvitorlás tartotta az abszolút világrekordot a földön, elképesztő, óránként közel kétszáz kilométeres sebességgel. Gondoljunk bele, akkor kezdődtek az 1900-as évek! A két betű egy észak-amerikai újság, a Detroit News nevének rövidítése. A lap 1936-ban kiírt egy pályázatot egyszemélyes jégszán tervezésére. Az a tizenkét láb hosszú, 60 négyzetláb vitorlázatú szánkó terve győzött, amelyet azóta DN-ként ismer a világ.

Vitorlás kínálat - 2. rész
100 ezer eurós hajók a magyar piacon

 

A decemberi számunkban indított sorozat második részéhez érkeztünk. A hazai forgalmazók kínálatából most tizennégy hajót mutatunk be. Továbbra sem célunk minősíteni. A bemutatókban elsősorban a hajóépítők leírásaira hagyatkozunk. A leírt árak tájékoztató jellegűek, a forgalmazók a változtatás jogát fenntartják.

 


 

 


RC44 - 2. rész
Hajóbemutató

 

Az RC 44-est a világ legjobb vitorlázója tervezte azoknak, akik a világon a legjobban a vitorlázást szeretik. Az elkészült mű szívdobogtatóan jól viselkedik a vízen. Russell Coutts nem engedte teljesen szabadjára fantáziáját, igyekezett egyszerűen kezelhető, egységes, one design versenyhajót alkotni, amelyet kis létszámú legénység is könnyen kezelhet. Olyan vitorlást, amely ideális párosversenyek rendezésére. Végre vízre szállunk, lássuk, az elmélet miként igazolódik a gyakorlatban, hiszen tudjuk, a puding próbája az evés.

Tovább...

Oceanis Clipper 523
Hajóbemutató

 

Idén mutatták be a Bénéteau új zászlóshajóját, az Oceanis Clipper 523-ast. A Group Finot által tervezett cruiser gyors, kényelmes és elegáns hajó. A terv vadonatúj, az 523-as modern víz alatti kialakítást és jól átgondolt deckket kapott. A gyár jelenleg kétféle berendezéssel kínálja a hajót. A charter-változatban akár tizenkét ággyal is felszerelhető.

Tovább...

Viharos idők
8 m OD-vel az Adrián - 2. rész

 

Az idei nyáron nem csak itthon, Dalmáciában is szokatlan volt az időjárás. Több alkalommal napokig fújt a Bóra, mindennaposak voltak a zivatarok, és a Sirokkó sem volt ritka vendég. A tenger augusztus közepén egy egész hétig 16-18 C°-os volt, augusztus végén pedig üde erdőkre jellemző gombák nőttek az Isztria partjain.

AVIS Leasing
Autófinanszírozás

 

Az Avis Leasinget a Pénteki Regattákról ismerhetjük. Ez a cég volt a versenysorozat főszponzora. Frankó József a cég igazgatója mutatja be röviden a céget. A külföldön rég bevált konstrukciót, a tartósbérletet kínálja ügyfeleinek. Amerikában és az Európai Unióban ma gyakorlatilag nem vásárolják, hanem bérelik a vállalkozások a gépjárműparkjukat. Hogy miért? Az alábbiakból kiderül.

Volvo XC70 Ocean Race Edition
Autóbemutató

 

A Volvo Ocean Race a világ egyik legkeményebb, és egyben legrangosabb földkörüli vitorlásversenye. A viadal 2005. november 12-én rajtolt el Vigoból, hogy több mint fél éves vitorlázás után Göteborgban kössenek ki a csapatok. Kizárólag a verseny ideje alatt rendelhetőek a Volvo különleges felszereltségű V70, XC70 és XC90-es, modelljei. Mi az XC70-est mutatjuk be.

A legszörfösebb hely
Brazília

 

Megszállottabb szörfösök körében különbözo információk keringenek arról, hogy az év egyes szakaszaiban a Föld bizonyos pontjain hol, milyen szelek fújnak. Pár éve lehetett eloször Brazíliáról olyanokat hallani (foleg miután megrendezték az elso Világkupát), hogy ott, valahol a keleti parton, legendásan szélbiztos helyek vannak. Ennek egy kicsit jobban utána jártunk és találtunk egy olyan lehetoséget, amelyre azt mondtuk, hogy ezt kipróbáljuk. Lukács László barátommal közösen az októberi indulás mellett döntöttünk.

Év végi összegzés
Magyar Szörf Szövetség

 
 

November közepén tartották a Magyar Szörf Szövetség éves díjkiosztóját. Idén a Harry J. Beans Pub-ban gyult össze a szörfös társadalom színe-java, hogy lezárja az elmúlt évek egyik legszelesebb és eseményekben bovelkedo szezonját, és felavassa bajnokait. A korábbi évekhez hasonlóan nagy számú érdeklodot vonzott a rendezvény, a falra vetített szörfös videók, a zene és a jó társaság minden résztvevo arcára mosolyt, és sokak lábába boogie-t varázsolt. Na de lássuk, hogy kik voltak a legjobbak az idén!

Motoros kínálat 2. rész
100 ezer eurós hajók a magyar piacon

 

A decemberi számunkban indított sorozat második részéhez érkeztünk. A hazai forgalmazók kínálatából most kilenc hajót mutatunk be. Továbbra sem célunk minosíteni. A bemutatókban elsosorban a hajóépítok leírásaira hagyatkozunk. A leírt árak tájékoztató jelleguek a forgalmazók a változtatás jogát fenntartják. A bemutatás sorrendje nem tükröz semmiféle rangsort, pusztán áttekintést szeretnénk nyújtani olvasóinknak, és természetesen magunknak is arról, hogy milyen hajókat mennyiért lehet elérni. A leírt árak tájékoztató jelleguek a forgalmazók a változtatás jogát fenntartják.

Antares 13.80
Hajóbemutató

 
   
 

A Bénéteau legnagyobb motorosyachtja egy klasszikus cirkáló. Hagyományos vonalai erot és biztonságot sugároznak. Két négyszányolcvan lóeros motor, egyenes kihajtás, jól bevált V formájú hajótest, kényelmes napozó az orrdeckken és tágas munkatér a cockpitben. A hajó tervezoi semmi újat nem találtak ki. Egyszeruen készítettek egy nagyon jó, elegáns, gyors hajót. Talán ez a legbiztosabb recept. Amikor eloször találkozik az ember a hajóval, az az érzése, már ismeri, a belso tér is hasonló hatást ébreszt.

Tovább...

Ráckeve
Túracélpontok

 
 

Ráckeve elodje az eloször 1211-ben említett Szent Ábrahám telke nevu falu volt. Albert király veresége után az al-dunai Kevi városba többségében szerbek érkeztek, foleg kereskedok, akik a török elol menekülve itt, a Csepel-szigeten telepedtek meg. Magukkal hozták városi kiváltságaikat, így a város hirtelen gyors fejlodésnek indult. A várost ekkor kezdték Kis-Kevének nevezni, majd késobb Rác-Keve (rác, mint szerb) nevet kapta.

Tovább...

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink