Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Fly 800
127. Hajó Magazin, 2006. február

A 2005-ös lellei hajókiállításon vitorláztunk a hajóval. A gödi székhelyű Isomatt Kft. által forgalmazott vitorlás kétféle kivitelben készül. Sekély vízü tavakra a testballaszttal és sverttel szerelt változat ajánlott, a Balatonon jól használható a kielel ellátott típus. Merülése a fentieknek megfelelően nagyon jól szabályozható. kül- és belmotorral egyaránt szerelhető. A nyolc méter hosszú, sportos megjelenésű túrahajó csinos kis felépítményt kapott. Ennek ellenére száznyolcvan centis belmagassággal büszkélkedhet, ami igazán kellemes ebben a kategóriában. A hajóban minden szükséges komfort megtalálható a szeparált wc-től a hajókonyháig.

Reggelente az egyik budai plázában szoktam kávézni. Sok vitorlázó jár ide, szinte mindig van ismerős. Egyik nap régi barátommal találkoztam, és szóba került a hajója. Hosszú évek óta egy Fly 26-osa van, amivel nagyon elégedett. Mielőtt lejárt a garancia - meséli, megjelentek Faragó László és munkatársai a kikötőben. Jöttek ellenőrizni, hogy minden rendben van-e, ami nagyon jól esett. Átnézték a hajót, ahol kellet, kijavítottak. Nem volt sok munkájuk. - Jó volt ezt hallani.

 
Jól tagolt, kényelmes cockpit
 

Ez a nyolcméteres, egy kimondottan jó formájú hajó. Kulturált a felépítménye, szép, tágas a munkatér, tetszetős a vízvonal. Kicsit nehéz. Egy ekkora hajó lehetne egy tonnával könnyebb. Mondjuk 2300 kiló helyett 1300. Ha csak a vonalait vennénk figyelembe, akár versenyhajó is lehetne, a tömege miatt kell túrahajónak minősíteni. Nem voltak tehát vérmes reményeim a sebességet illetően. Persze a nagyobb tömeget valamelyest kompenzálja, hogy nincs bulba a víz alatt. Aznap ez volt a harmadik vitorláshajó, amit kipróbáltunk. Kellemes nyugati szél fújt. A cockpitban padok vannak, alattuk tároló doboz. Bőséges itt a hely. Négyen voltunk, de hatan is kényelmesen elfértünk volna. A tükörre függesztett kormány rúdja egy kicsit rövid, és nem volt rajta hosszabbító. Erre a szerelvényre feltétlen szükség van, mert nélküle nem lehet jól vezetni ezt a hajót. A kormánylap felhúzható, ami nagyon megkönnyíti a sekélyvizű kikötők használatát. Motorral hajóztunk ki a kikötőből. A nyolc lovas Yamaha megerőltetés nélkül boldogult a feladattal. A hajó érdekessége a V alakú GFK baum, amely lazy jackként is szolgál. Szépen belefér a négy átmenőlatnis nagyvitorla.

Technikai adatok
Teljes hossz:
8.7 m
Testhossz:
8,0 m
Vízvonal hossz:
7,8 m
Szélesség:
2,7 m
Vízvonal szélesség:
2,1 m
Merülés swerttel:
0,45 / 1,60 m
Teljes tömeg:
2 300 kg
Fenék ballaszt:
600 kg
Svert (swenkkiel):
100 kg
Nagyvitorla:
20,.0 m2
Fokvitorla:
12,0 m2
Drifter:
30,0 m2
Blister:
45,0 m2
Spinakker:
50,0 m2
Belmotor:
Nanni 2.50
HE SD 14 LE
Külmotor:
Yamaha 5 CMH
5 LE288 l
Belmagasság:
1,80 m
Befogadóképesség:
6-8 fô
Kategória besorolása:
"B6C"

A hajó szerelvényezése rendkívül egyszerű, de jól átgondolt. A nagyvitorla behúzó a baum végén van, és egy lekötő szembe érkezik a cockpit padlóra. Az nagyvitorla hátsóélének feszességét albával állíthatjuk. A fock mérete roll-reffel csökkenthető. A behúzási pontot kocsival lehet szabályozni. A sínhossza alapján kétszer ekkora orrvitorlát is fel lehet szerelni. Két pár csörlő van. Egy a kabintetőn és egy a cockpitban. A két kettes fallstopper nem enged finom beállításokkal operálni, viszont kimondottan jól esik a kötéltartó zsákok látványa. Az egypár szálingos tíz és fél méter magas árbocot achtestag merevíti. A fock kilenc méteren körül van bekötve.
A jól tagolt cockpit elött egyszerű, sima fedélzet húzódik jobb napozó felületet kinálva, mint számos lényegesen nagyobb hajó. Az utasokat egysoros korlát védi. Orrbelépő és fürdőlétra a felszereltség része. A cockpitben három ládát találunk. A kabinba falépcső vezett, a bútorzat is fábol van építve. Nincsenek ajtók, egyedül a mosdó szeparált. A szalon a fux és az achter egy légtérben van. Egy kis konyhának is jutott hely. Hat fő számára nyújt szállást a hajó, de valójában négy ember számára kényelmes. Minden helységben van önálló világítás. A mosdóban és a konyhában is találunk csapot. A vízrendszert egy 50 literes tartály szolgálja ki. A szalon ablakai fixek, a szellőzést egy deckablak biztosítja.

 
A belmagasság száznyolcvan centi
A fux és a szalon egy légtérben van

Jó vitorlázni vele. Könnyedén fordul, és megfelelően gyorsul. A nagy tömeg ilyen gyenge szélben nem okoz igazán hátrányt. Csak erős szélben, amikor siklásba jöhetne fog lemaradni a könynyebb hajók mögött. Ezzel együtt egy igazán kezes, kényelmes hajóval találkoztunk, amely még szép is, legalábbis nekem tetszik. Nagy előnye, hogy sekély vizű tavainkon is jól használható. Az ára ma nettó harmincnégy ezer euró, ami igazán kellemes egy ekkora hajóért.

Szép forma, kicsit nagy tömeg

L. F
Fotó: Szekeres

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink