Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató: Jeanneau Prestige 42
Napfényhajó
128. Hajó Magazin, 2006. március

A Jeanneau 2006-ban bemutatásra kerülő új modelljei közül az egyik legizgalmasabb kétségkívül a Prestige 42-es. A hajót most a katalógus alapján mutatjuk be, de reméljük a közeljövőben a tengeren is kipróbálhatjuk. Nézzük mit írnak a derék franciák egyik legszebb motorosukról.

 
 
 
   
 
   

Idén két új cirkálót mutat be a Jeanneau a Prestige sorozatban. Mi most a kisebb, 42 láb hosszú hajóval foglalkozunk. Az igazán impozáns hajó nagytestvérét - az ötvenest - talán már vízen tesztelhetjük.
Mindenek előtt azonban beszélnünk kell a Jeanneau ambiciózus beruházásairól, amelyek jól mutatják a szabadidő-hajózásban megmutatkozó trendeket. A megnövekedett vevői igényeknek a Les Herbiers-i gyár már nem tudott megfelelni, ezért két új, kifejezetten a nagyméretű hajók gyártására készült üzemet adtak át 2005-ben, amelyek azonnal teljes kihasználtsággal kezdtek működni. Tíz új gyártósoron, hatféle - negyven és negyvenöt láb hosszú - vitorlás hajót, és a Prestige sorozat négy modelljét készítik. Ezzel a beruházással egyidőben egy másik, közvetlenül az előzőhöz kapcsolódó terv megvalósítása is folyamatban van. A kibővült gyártókapacitás kiszolgálására építenek egy nyolcezer négyzetméteres raktárcsarnokot, irodával és melléképületekkel. Mára a gyár területe huszonöt százalékkal nőtt a tavalyihoz képest, így az üzemterület elérte a nyolcvankétezer négyzetmétert, a teljes lefedett terület már negyven hektár! A tavalyi évben bejelentett építkezések Cholet-ban már szintén befejeződtek, az első hajók szeptemberben hagyják el a gyártósort, és a tervek szerint évi ezer darab követi majd őket. Ennyit a gyár fejlesztéseiről. Lássuk a hajót!
A klasszikus vonalú hajótesttel nagy kockázatott nem vállaltak a tervezők. A hajóorr egészségesen döntött vonalai bizonyosan jó hullámfekvést adnak. A test egyenletesen laposodik, és a katalógus szerint, képes harminc csomónál nagyobb sebességet elérni. Természetesen ehhez szükség van kétszer négyszázhuszonöt lóerőre. A motorok csendesek, és rendkívül alacsony a károsanyag kibocsátásuk. A hajóra elektromosan emelhető pallón keresztül léphetünk be. A hátsó platform különösen széles (1,28 méter). A jobb oldalon egy tárolót, a bal oldalon pedig kihajtható fürdőlétrát rejt a tíkfával burkolt padló. A létra mellé egy édesvizes tusolót építettek. A cockpitba kisajtón keresztül vezet az út, két oldalt lépcsőkön lehet előre menni a napozó fedélzetre. A bal oldalon egy második lépcső is van, ez vezet a hídra. A cockpitban nincs vizesblokk, itt mindössze egy háromszemélyes fotel és egy hatalmas tároló van, amit szintén a padló alá építettek. A szalonba tolóajtón keresztül léphetünk be. A nappali és a pilótafülke egy légtérben van. Sok ablak, finom padlószőnyeg, kényelmes fotelek és fényesre lakkozott fa jellemzi az belső teret. A pilótaülésből, amelyhez két lépcsőfok vezet, minden irányba tökéletes a kilátás.

 
   
Technikai adatok
Hossz:
13,36 m
Száraz tömeg:
11 000 kg
Üzemanyagtartály:
1200 l
Motor:
2 x 425 LE
Ágyak száma:
6
Kabin:
2
Kategória:
B (10 fő)
Tervezte:
Michael Peters
 
Yacht Design
 
Garroni Design
 
Jeanneau Design
 

A konyha elhelyezése egészen egyedi ebben a hajóban. A hálószobák síkjában van, de egy légtérben a nappalival és a pilótafülkével. A hajónak ebben a részében három szint van együtt. A konyhából kis folyosó vezet a tulajdonosi háló felé. Nagy, körbejárható franciaágy szép szekrények, deckablak és önálló fürdőszoba tartozik hozzá. Akárcsak a vendég- vagy gyerekhálóhoz. Ez utóbbi a konyhával egy magasságban a jobb oldalon van. Itt szeparált ágyakat, polcokat és egy oldalablakot találunk. Ehhez a helységhez is tartozik fürdőszoba. A hajó négy fő számára igazán kényelmes, a nappaliban ezen kívül még ketten alhatnak ha muszáj. A berendezés mindenhol nagyon barátságos. Finom, szépen megmunkált anyagokat használnak. A hajóbelsőben a világos színek dominálnak, a fát csak arra használják, hogy még jobban kiemelje a világos szövetek és a sok helyen szabadon hagyott finom műanyagok fényét. Mint majd látni fogjuk a hídon és a fedélzeten ez a törekvés még határozottabban látható. Itt már semmi nyoma nincs a fának. Világos bőr, műanyag és acél uralja a képet. A pilóta és a navigátor két önálló ülésben utazhat. A jobb oldalon nagy, L-alakú ülőgarnitúra öleli körbe az asztalt. Az ülések forgathatóak.
Az orrfedélzetre a cockpiton keresztül vezet az út. Körbe kell járni a hajót. Kétsoros korlát védi az embert a kissé szűkös oldalfedélzeten. Ha csak behajtják a puffereket nehéz közlekedni. Rendet kell tartani és akkor jól használható a hajó. Egyébként nagyon kényelmes az orrfedélzet. Hárman kényelmesen elférnek a hatalmas matracon. A Prestige 42-es nagyon barátságos, kényelmes hajó. Kezelése még ember léptékű, ugyanakkor már megfelelően nagy ahhoz, hogy rossz időben is elérjük vele a kikötőt.

 
A vendégháló
A konyha egy légtérben van
a szalonnal

L. F.
Fotó: Jeanneau

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink