Tartósteszt
Bluewater 2260
A Kenese Marina-Port részére kerestünk olyan munkahajót, amellyel lehet versenyeket rendezni, edzést tartani, bójákat szállítani, illetve képes elhúzni az egyesület esetenként öt hajóból álló asso flottáját a versenyekre. Valamennyi szempont figyelembevétele után ezt a hajót választottuk.
A hajó alapvetően megfelel a céljainknak. Szép nagy a cockpit, kényelmesen lehet benne dolgozni. A motor ereje - 4,2 literes, 190 lóerős, benzines motor van benne - tökéletesen megfelel, jól vontat, szépen viszi a hajót. Akár kisebb motorral is jól kiszolgálná az egyesület igényeit. Versenyvezető hajónak azonban nem optimális. Hullámos vízen nagyon bukdácsol a horgonyon és a zászlókat sem lehet elég magasra tenni. A Pénteki Regattákon jól szolgál, hiszen ott a Scholtz 22-esek között megfelelő a mérete. Ezt a hajót sporthorgászok számára fejlesztették ki, akik nagy utakat tesznek meg a partmenti vizeken.
|
|
|
|
|
|
Eleinte gondot okozott, hogy a önürítős cockpitba viszszajött a víz. Egyszer majdnem el is süllyedt a hajó emiatt. A nyár közepén ezt a hibát egy golyóscsap beépítésével orvosolták a fiúk. A pilótafülke kialakítása megfelelő. Ülve is jól kilátni a hajóból, és mivel a szélvédő alacsonyabban van, mint a vezető feje a nyári kánikulában a hűtés is tökéletes. A műanyag merevtetőbe viszont beépítettek egy tároló dobozt, amelynek nagyon éles a széle és egy közepes termetű férfi simán lefejeli ha előre dől. Ez hiba. Ha esik az eső akkor csak a kabinba lehet menekülni, mert menet közben bever a tető alá. A 2005-ös Kékszalagon ebből a hajóból dolgozott a Hajó Magazin stábja és bizony Badacsonynál csúnyán eláztak.
Hajózni vele nagyon élvezetes. Augusztus 20-án, amikor leállt a szél ezzel a hajóval indultunk felderíteni, hogy ki van még a nagyhajós mezőnyből versenyben. Ez volt a munka legélvezetesebb része. Hosszú menetek alatt sem fárad el benne az ember. Jól veszi a hullámokat és olyan ereje van, hogy a Balatonon nem kerülhet vele bajba az ember. Minden időjárásban használható. A fardeck kialakítása nagy segítség a vízből mentés során, de arra igazán a felfújható hajók alkalmasak. Megszerettük ezt a hajót. Minden kikötőnek szüksége van hasonlóra. Korábban ezt a feladatot a KH-k látták el, de azok közül kevés van jó állapotban. Ez a hajó jó alternatíva, de nem tökéletes. Nagyobb lenne az optimális.
L. F., fotó: Szekeres
Technikai adatok |
Teljes hossz: |
7,20 m |
Hajótest hossz: |
6,30 m |
Legnagyobb szélesség: |
2, 45 m |
Kabin magasság: |
1,20 m |
Cockpit mélység: |
0,70 m |
Szabad oldalmagassága elöl: |
1,15 m |
Szabad oldalmagassága hátul: |
1,15 m |
Üzemanyag tartály: |
230 l |
Édesvíz tartály: |
40 l |
Tömege motor nélkül: |
1050 kg |
Maximális motorméret: |
230 LE |
Tervezte: |
N. M. Karaolis |
|
|
|