132. Hajó Magazin tartalmából,
2006. július
Finn Masters vb, Balatonfüred, június 1-9.
Játszd újra!
Aki megél szép napokat, annak jó emlékei vannak. A bölcs szereti az emlékeit, okul belőlük és tanulságaik szerint dönt. A finnest pedig nem érdekli a kora, és igyekszik újraélni és szaporítani a versenyélményeit. Akkor most mi bölcsek vagyunk, vagy még további emlékeket kell gyűjtenünk? Akárhogy is van ez, a balatonfüredi Finn Masters Világbajnokságon résztvevők jól döntöttek.
Száznyolcvannégy hajó egy olimpiai osztály világbajnokságán a Balatonon. Lenyűgöző szám és gyönyörű látvány. Ez a sok hajó 18 országból érkezett. Akadt köztük amerikai, ausztrál, új-zélandi és dél-afrikai is.
470 Európa-bajnokság június 10-18.
Sallaiék az első negyedben
Nyílt 470-es Európa bajnokságot rendezett a Magyar Vitorlás Szövetség a vitorlázás hazai fővárosában, Balatonfüreden, így nemcsak Európából érkeztek versenyzők, hanem szinte az összes kontinensről, összesen 164 hajóval. Az alábbiakban a legjobban szereplő magyar versenyző, a sailing.hu szakírója, Sallai Gábor jegyzetét olvashatják.
Volvo Ocean Race 2005-2006 - 10. rész
32 700 mérföld után
Július 17-én célba ért a Volvo Ocean Race földkerülő mezőnye. Szinte hihetetlen, de a most befejeződött vitorlás verseny eseményeit állítólag 200 országban mintegy 2 milliárd ember kísérte figyelemmel. Ezt a verseny főszervezői és a névadó szponzor állítják. Ha a kijelentés igaz, akkor a verseny jövője is biztosított.
10. GTS-Datanet Bankár Kupa
Győzött a Raiffeisen Bank
A GTS-Datanet Bankár Kupa versenyzői az idén is Feyér Zoltán és Lehóczky Gábor emlékére vitorláztak. Rekord számú résztvevő előtt a Balaton új liberája, a Raiffeisen hajója, a Sebago Raffica győzött. Ehhez egy kis szerencsére is szükségük volt, ugyanis a címvédő CIB hajó még jó szélben érkezett Kenesére, nyolc perccel azelőtt, hogy letelt volna a 13 óráig megadott limitidő. A pech az, hogy a szél a CIB hajó bójavétele után szinte azonnal leállt. Ha ez negyed órával korábban történik simán nyernek.
6. GTS-Datanet Biztosítási Kupa
Megvédte címét az Ahico
Tizenkét csapat fogadta el az alapítók, dr. Kállay Benjamin és Argay Béla, valamint a Hajó Magazin meghívását. A verseny immár második alkalommal két napon keresztül zajlott. Szombaton két pályafutamra került sor, vasárnap pedig a Bankár Kupáért is vitorlázva teljesítették a harmadikat.
BMW Pénteki Regatták
Elkezdődött
A fődíj egy vadonatúj 523-as BMW egyéves használati joga. Hogy ez mennyi pénz mindenki ítélje meg maga, de az biztos, hogy több millió forint. Van tehát tét, és ennek megfelelően erős mezőny is. A hajók egyformák, a játék péntekről péntekre izgalmasabb!
America's Cup
új hajók!
A korábban megszokott nagy titkolózáshoz képest a 32. America's Cupra készülő csapatok most kevésbé rejtegethetik hajóikat. Köszönhető ez a felvezető Louis Vuitton Act versenysorozatnak, amely még 2004-ben kezdődött, és most az utolsó előtti felvonásához érkezett. Több csapat elkészítette új hajóját, és közülük néhány már be is vetette ezeken a versenyeken.
America's Cup győztes hajók - 5. rész
Reliance, a legnagyobb
A világ legöregebb sporttrófeájának története a 19. században kezdődött, amikor az America nevű kétárbocos schooner Angliába vitorlázott, és egy a Wight-szigetet kerülő versenyen legyőzte a brit yachtokat. Az ott elnyert kupáért versengenek ma is a vitorlásvilág legerősebb nemzetei.
Hajóbemutató
Jeanneau 32i
A hajó nevében az i betű azt a titkos technológiát jelenti, amelynek segítségével a decket építik. A dologról annyit lehet tudni, hogy két, egymással szembefordított, gélezett sablonba injektálják az üvegszálas műanyagot. Valahogy úgy, mint a legolcsóbb sílécek építése során. Állítólag a közeljövőben az EU megtiltja majd, hogy a szériában gyártott műanyag szerkezetek építésekor kézi erőt alkalmazzanak, a Jeanneau erre az időre készül. Mellesleg az új technológia olcsóbb is mint a hagyományos.
tovább...
Autóbemutató
Opel Astra Station Wagon 1.7
Igazi vitorlázóknak való autó az új Astra kombi, jól néz ki, hatalmas hely vannak benne mind az utastérben, mind a csomagtartóban, praktikus, nem fogyaszt sokat - és még csak nem is drága.
Hajóbemutató
Bénéteau
Flyer 650 WA
Ha egy vitorlásklub motoros hajót keres a Balatonra, akkor annak több célra is meg kell felelnie. Fontos, hogy az edző jól tudjon segíteni a bajba jutott gyerekeknek, el tudja helyezni a bójáit és felszereléseit, legyen hely a cserevitorláknak, és minden időben megbízhatóan szolgáljon. De arra is figyelni kell, hogy ha esetleg vendégek vannak a hajón, akkor ők is kényelmesen utazzanak. A Flyer mindezeknek tökéletesen megfelel. Az idén egy új V6-os Honda motort kapott, amely ma az egyik legizgalmasabb aggregát a piacon.
tovább...
Hajóbemutató
Valiant DR-620
Minden osztálynak megvan a maga királya. A felfújható hajóké a Valiant. Különös dolog, hogy mégsem látni ilyen motorost a hazai vizeken. Itthon elsőként Eszes Béla vitorlásedző dolgozott ilyen hajóval. El van ragadtatva tőle. Amikor megkérdeztem, hogy miként talált rá, meglepő választ adott: - Volt egy egyliteres, 140 lóerős motorunk, ahhoz kerestem hajót. Ezt az egyet találtam. Hát kérem, ahogy mondani szokták az élethez szerencse is kell.
tovább...
Túracélpontok
Mohács
A komoly történelmi múlttal rendelkező Mohács neve a köztudatban két dologgal kapcsolódik össze. Az egyik az 1526-os Mohácsi csatavesztés, ugyanis a sikertelen kimenetelű csata eredményeként az ország három részre szakadt és megkezdődött a 150 éves török uralom. A másik a helyi nemzetiségek, a sokácok messze földön híres népszokása, a tavaszi napforduló idején megrendezésre kerülő, ezrek által látogatott Busójárás.
tovább...
A magyar vitorlázás legendái
Telegdy
Komolyan kizárólag Csillaghajóval versenyzett: az első bajnoki érmét 1957-ben szerezte, harmadik lett; az utolsót majd' negyed évszázaddal később, ugyanebben az osztályban, 1980-ban ezüstérmes. Ez idő alatt tizenhét bajnoki érmet gyűjtött, ebből hat aranyat. 1965-ben második, tíz évvel később első a Kékszalagon - természetesen Sztárral.
tovább...
|