Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

134. Hajó Magazin tartalmából,
2006. szeptember

 

Cadet vb, Balatonfüred
Argentin uralom

 

A balatonfüredi Yacht Club rendezte a Cadet világbajnokságot. A vb futamai mellett külön pályán egy nyílt verseny, a Promotional Race is szerepelt a Programban. 161 hajó, 262 versenyző, félezer edző, kísérő és persze szülő érkezett a versenyekre.

 


T-mobile Nagydíj a Balaton Kékszalagjáért
kis szél - nagy verseny

 

A Kékszalag semmi mással nem mérhető össze, kultikus verseny. Itt mindenki megtalálja a maga örömét. Vannak néhányan, akik az abszolút győzelem reményében állnak rajthoz, mások pedig az osztályukban küzdenek a helyezésekért, de sokan azért indulnak, hogy leküzdjék a távot. Jól megférnek ők egymás mellett.


 

Bajnokságok
Nagyhajós túlerő

 

Változatos szélviszonyok mellett folytatódott a magyar bajnokságok sorozata. Az olimpiai osztályok után a 420-as felnőtt és a 4.7 Sikló következett, majd a Kalózzal és a nagyhajós osztályokkal folytatódtak a versenyek. Megállapítható, hogy a fejlődés csak a nagyhajóknál látványos, de itt sem a versenyzőket, hanem a hajóparkot tekintve. Vitorlázó - legalábbis jó vitorlázó - évek óta ugyanannyi van, új tehetségek a serdülő és az ifjúsági osztályokban versenyeznek, ők majd jó néhány év múlva jelentenek számottevő változást a mezőnyben. Egyes osztályokban a nemrégiben visszavonult vagy nagyhajóra váltott menők által maguk mögött hagyott űrt nem sikerült kitölteni, ezt sok esetben a bajnokság színvonala sínyli meg. Ez alól az olimpiai hajóosztályok sem kivételek. Öröm, amikor egy nagyhajós osztály volt olimpikonokkal telik meg, de ugyanakkor sajnálatos, hogy ezeknek a versenyzőknek egy része nem kishajóban ül. Sokan nem a koruk miatt szakítottak az élsporttal, hanem egyszerűen egzisztenciális okok miatt. Magyarul, ha nem akarnak éhen halni, nem folytathatják a nemzetközi versenyzést. Pedig többeknek ott lenne a helyük, legalábbis tudásuk alapján biztosan. A harmincas- negyvenes éveikben járó vitorlázók meghatározói a nemzetközi versenyeknek, mifelénk ők hobbivitorlázók. De legalább látjuk őket a nagyhajókban.


Repülő Hollandi Európa-bajnokság

Negyedszer is Magyar a bajnok

 

Először Pomucz Tamás és Argay Béla győzött kontinens viadalon, Most harmadszor Majthényi Szabolcs és Domokos András végzett az élen. Lassan megszokjuk.

 


America's Cup győztes hajók - 7. rész

12 R jachtok hőskora

 

A világ legöregebb sporttrófeájának története a 19. században kezdődött, amikor az America nevű kétárbocos schooner Angliába vitorlázott, és egy a Wight-szigetet kerülő versenyen legyőzte a brit yachtokat. Az ott elnyert kupáért versengenek ma is a vitorlásvilág legerősebb nemzetei.

 


32. America's Cup

Új-Zéland a legesélyesebb

 

A 12. felvonással júliusban véget értek a 2006-os Louis Vuitton Act versenyek. Jövő áprilisban már csak az utolsó forduló van hátra, és aztán igazán élesbe váltanak az események. Jövőre már csak egy, a 13. felvonás következik a felvezető versenyből (2007. április 2-7.), amelyen az eddigiektől eltérően a kupavédők hajója az Alinghi már nem vesz részt. Így tehát tulajdonképpen lezárult a 32. America's Cupra való közös hangolódás. A Louis Vuitton Act versenysorozat 2004-ben kezdődött és nagyszerűen szolgálta a csapatok felkészülését, miközben ébren tartotta a közönség figyelmét is.


Hajóbemutató

Liberaevolúció: Clan des Team

 

Mit kell beijedni, ez is csak egy libera - nyugtatgatom magam, miután hazaértünk Kenesére az Asso Eb után, és állok ott a Lisa bakjára olaszos hanyagsággal rádobott Clan des Team alatt. na mindegy, azonnal adjatok egy létrát!

 

tovább...


Autóbemutató

Ford S-Max

 

Claudio Messale, az új S-Max és Galaxy vezető formatervezője a lépcsős hátú Focus II-vel vált ismertté. A Ford illetve Claudio az új, kinetic designnal azt akarja mondani, hogy az autó formája már önmagában is mozgást fejez ki.

 

 

Hajóbemutató
Rinker 226

 

A Rinker Boat Company 1945 óta készít szabadidő hajókat. Bemutató hajónk a Bowrider osztályba tartozik. A név a nyitott orrfedélzetre utal (bow-hajóorr, rider-lovas). A 226-os több mint hét méter hosszú a Dunán komoly cirkálónak számít. A Rinker kínálatában azonban csak egy kisebb hajó van.

 

tovább...

 

Hajóbemutató
Crownline 270 CR

 

Amikor átszálltam a Rinker Bowriderből ebbe a csinos cruiserbe bevallom egy kicsit fájt a szívem. Szívesen rohantam volna még. A két hajó alapvetően más koncepció. Ez egy igazi limuzin, míg a másik egy izgalmas sportautó volt. Amíg beszedtem a puffereket, amik a hajócsere miatt lógtak az oldalán kezdtem megszokni azt a magasságot, amit ez a motoros kínál. Más kategória ez, mások az értékek is. Ez egy igazi túrahajó, teljes komforttal. Konyha, mosdó, ágy, napozó, hutőszekrény. Minden megvan ahhoz, hogy szép vakációnk legyen. A hajó gyors és kényelmes.

tovább...

 

Túracélpontok
Szolnok

 

A várost 1075-ben említik először, nevét Zounok ispánról kapta. A 12. században szerepét növelte a dési majd máramarosi sóbányák megnyitása: a város a sóelosztás egyik központja lett. A fontos egyházi központtá vált Szolnokot a 13. században a tatárdúlás elnéptelenítette, ám utána ismét fejlődésnek indult. 1422-ben Zsigmond király városi rangot adományozott a településnek. 1867-ben a vármegye székhelye, 1990-ben megyei jogú város lett.

tovább...

A magyar vitorlázás legendái
Izsák Szabolcs

 

Sok más nagy magyar vitorlázóhoz hasonlóan a neve sokak számára már csak a róla elnevezett emlékversenyből ismerős. Kétszeres olimpikon, Európa-bajnoki ötödik, sokszoros Magyar Bajnok, a Harmincas cirkáló osztály egyik fő felélesztője, a Sirocco megmentője volt, akinek sorsa tragikusan rövid életet engedélyezett. Ha valaki példát keres az igazi versenyző, a mindig aktív ember típusára, Izsák Szabolcsban megtalálja.

tovább...

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink