Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

135. Hajó Magazin tartalmából,
2006. október



Bajnokságok
Vegyes Mezőnyök

 

Vannak nagyon erős mezőnyök - csak a példa okáért az Asso vagy a 8 m OD - és vannak nagyon gyengék. Szinte hihetetlen, de volt olyan osztály, hogy négy (azaz 4 darab!) hajó verődött össze a Magyar Bajnokságra.
A kishajós mezőnyök általában kiegyensúlyozottak, de itt is akad olyan társaság, amely már csak a létszáma miatt sem hasonlítható össze a többiekkel.
A nagyhajók és az olimpiai hajóosztályok után az ifjúsági és serdülő bajnokságokkal folytatódott a sorozat. Ezek a versenyek idén is bővelkedtek izgalmakban. Sok esetben igen szoros eredmények születtek, volt, hogy az utolsó futamon, sőt, nem egyszer az utolsó métereken dőlt el egy-egy bajnoki érem sorsa. Egyre színvonalasabbak a fiatalok versenyei, minden osztályban akadnak kiemelkedő egyéniségek, sokan meglepően érett, taktikus versenyzést mutatnak be. Ideje megismerkedni velük, mert közülük kerülhetnek ki a magyar vitorlázás képviselői a londoni vagy az azt követő olimpián.

8 m OD Európa Kupa
Majthényi mindent visz

 

Majthényi Szabolcs a legeredményesebb magyar vitorlázó. Keveset vitorlázik, mert nincs sok ideje. Be kell osztania, nem pocsékolhatja. Idei eredményei: FD világbajnok, Európa-bajnok, magyar bajnok, Asso magyar bajnok, 8 m OD magyar bajnok, és most legutóbb szeptember elején 8 m OD Európa kupa győztes lett. Szinte edzés nélkül. Ezek után kissé nehéz volt teljesen komolyan kérdeznem.

BMW Pénteki Regatták döntő
Belle-Nagy R.

 

A tét nem csekély: a győzteseknek nem kell gyalog haza mennie, erről a BMW Magyarország gondoskodott. egy vadonatúj 5-ös BMW egyéves, korlátozás nélküli használatát biztosítja a versenysorozat legeredményesebb csapata számára. A második és a harmadik helyezett sem jár rosszul, ők egy-egy Sagem plazma-televízióval lettek gazdagabbak.

Gorla-Centomiglia
Multiscafi Arrivi!

 

1934-ben indult útjára a Balaton Kékszalagja, Európa legidősebb és leghosszabb tókerülő versenye. A Genfi tavon 1939-ben rendezték az első Bold'or-t, míg a Boden és a Garda tavakon 1950-től rendeznek ilyen versenyeket. A Balatonon 2001-ig kétévente volt Kékszalag, a másik három helyszínen a kezdetektől évente. Minden versenynek meg van (volt) a sajátossága. A Balaton az egyetlen, ahol jollékkal is részt lehet venni a versenyen, a többtestűek a Genfi tavat uralják, a Boden tavon este rajtol a mezőny, a Gardán pedig nappal versenyeznek az egytestű kielerek (amennyiben egy liberát kielernek tekinthetünk). Az MVSZ döntést hozott arról, hogy 2012-től többtestűek is versenyezhetnek majd a nyitott Kékszalagért. Hasonló döntést hoztak a Centomiglia rendezői is. Ők az idén bemutató versenyt rendeztek a többtestű hajók részére. Változik a világ. Szeptember 3-án vasárnap rajtolt a Gorla és 9-én szombaton az 56. Centomiglia.

InfoComm Kupa - 2006
Sagem Nagydíj

 


 

 

 

America's Cup győztes hajók - 8. rész
Intrepid

 

A világ legöregebb sporttrófeájának története a 19. században kezdődött, amikor az America nevű kétárbocos schooner Angliába vitorlázott, és egy a Wight-szigetet kerülő versenyen legyőzte a brit yachtokat. Az ott elnyert kupáért versengenek ma is a vitorlásvilág legerősebb nemzetei.


 

Budapest Boat Show
Repülőstart: 2007. február 15-18.

 

A Budapest Boat Show, Közép-Európa legrangosabb hajókiállítása, 2007-ben kiválik a Szabadidő rendezvény-csokorból - a Sport, a FeHoVa és a Budapest Motor Kiállítás alkotta flottából - és a megszokottól korábbi időpontban, február 15. és 18. között fogadja résztvevőit a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban.

Hajóbemutató
Fly 30-as

 

Ritka az olyan hajóépítő cég, aki tavi túrahajót készít. Az egyik ilyen az Isomatt. Az ő kínálatukban szereplő hajók többsége tavi használatra van optimalizálva. Remek példája ennek a Fly 30-as. Ez a hajó a Fly 28-as továbbgondolt változata. A Fly sorozat hajóit szép műanyagmunka és igény szerint kialakított belső berendezés jellemzi.

tovább...

Jeanneau
Sun Odyssey 29.2

 

Ez a hajó a Sun Odyssey sorozat legkisebb darabja. A Balatonra tökéletes méret és a tengeren is jól elboldogul. Az előző mondatban a méret a hangsúlyos. A hajó ugyanis ebben a formában nem tökéletes a Balatonra. Nagyon kényelmes, illetve nem is tudom. Fura dolog ez. Alapvetően ez egy kicsi tengeri hajó. Annak minden komfortjával, amelyből a legtöbb itt, a Balatonon haszontalan, sőt talán kényelmetlen is.

tovább...

A magyar vitorlázás legendái
Gereben Gábor

 

Mi kell egy sikeres vitorlás élethez? Mi a fontos? Bajnoki címek? Kékszalag győzelem? Olimpia? Család, testvér, gyerekek, jó barátok? És ha valami nem jön össze, akkor sikertelen, boldogtalan az ember? Szerencsére semmi sem egyszerű, könnyen megválaszolható. A világ nem szimplán fekete és fehér, sikeres és sikertelen dolgok elegye. A vereség nem okvetlenül kudarc, a győzelem pedig nem egyszerűen a futamok összesített pontszámán múlik.

tovább...

Autóbemutató
Mazda 5 2.0 CD Gt

 

A kompakt egyterű az egyik legkeresettebb kategória Európában. Úgy tűnik a japán autógyártó is ebben a szegmensben látja a jövőt, hiszen a kombi hatos, a Premacy és az MPV után bemutatták az új Mazda ötöst.



Retro-utánpótlás a nagyokért vagy önmagukért?
Építők kupa

 

Sok beszélgetésnek volt már témája az utánpótlás elszivárgása a nagyhajós mezőnybe. Az okokról most inkább nem nyitnék vitát, ellenben mesélnék egy sajátos, akár követendő kezdeményezésről ennek megoldására


XI. Balatoni Hajókiállítás
Balatonkenese

 

Ez a szemle volt idén a harmadik hajókiállítás és még lesz egy. Kettőt rendeznek Budapesten és kettőt a Balatonon. Hiányzik a dunai...
Mindenesetre Kenese változatlanul népszerű. Valamelyest csökkent ugyan a kiállítók száma, de ez elsősorban a motoros hajókat kiállítók távolmaradása miatt van.

2006. október 7-14.
II. Tengeri Bajnokság

Egy-egy vitorlás szezonban olyan sok magyar bajnoki cím talál gazdára, hogy hárommal-néggyel több nem oszt, nem szoroz. Ráadásul a Tengeri Nagyhajós Bajnokság jogosultságát a magyar charterezők Adrián és más tengereken egyre szaporodó jelenléte indokolja. A tavalyi volt a próbaév. Akkor összesen 36 csapat versenyzett négy hajóosztályban. Az idei jelentkezők létszáma már meghaladja ezt a számot, tehát a magyar vitorlázók szívesen veszik ezt a kellemes őszi lehetőséget.

Hajóbemutató
Silver Line Cruiser S 650

 

A Grand hajógyár kanadai bejegyzésű, a hajók a szomszédos Ukrajnában készülnek. Tavaly Fa Nándor egy Grand 470-essel követte a mezőnyt a TBS Nagydíjon. Már ettől szimpatikus lett a márka. Idén a Budapest Boat Show-n olyan mentőhajót hoztak, amelynek lehajtható orra volt. Az is nagyon tetszett. Egyeztettünk, lesz bemutató. Aztán elmosta az árvíz, minden hajót, ami mozgott befogtak menteni. A mi Grandunkat is. Most eljött az időnk. Hármasban randevúztunk Csendes Imrével a hajók forgalmazójával.

tovább...

Egy híres tengeri ütközet
Lissa, 1866

 

140 évvel ezelőtt, 1866. július 20-án hadtörténeti jelentőségű tengeri csata zajlott le a mai magyar vitorlázók által méltán kedvelt Horvátország partjainál, az adriai Vis (olasz nevén Lissa) szigete közvetlen közelében. Ennek során a létszámban, tűzerőben és páncélvédettségben egyaránt jelentős fölényben lévő újsütetű olasz királyi flottát az osztrák császár hajóhada, Tegethoff ellentengernagy vezetésével alaposan megverte. Bár a kiegyezés és az azzal járó osztrák-magyar államszerkezet kialakulása még egy évet váratott magára, mi magyarok is ehhez a birodalomhoz tartoztunk és ezt az ütközetet joggal tekinthetjük olyan meghatározó sikernek, amely a későbbi, az első világháború végéig eredményesen harcoló osztrák-magyar császári és királyi haditengerészet számára erkölcsi erőt adott. Nekünk - bármilyen furcsán hangzik is ez ma - Lissa éppen olyan, mint az angoloknak Trafalgar.


 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink