Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

138. Hajó Magazin tartalmából,
2007. január

 

Velux 5 Oceans földkerülő - 3. rész
Elfogyó verseny

 

A Volvo 5 Oceans mezőnye tragikusan megfogyott. Bernard Stammnak lényegében nem maradt ellenfele. Ha nem esik baja a visszaút két szakaszán, verhetetlen. Már csak öten vannak.

 


Katamarán vitorlázás a Balatonon

A jövő itt van

 

A Magyar Vitorlás Szövetség döntése értelmében 2010-ben többtestű hajók is indulhatnak a Balaton Kékszalagjáért. Jelenleg nincs a nagyhajós mezőnyben igazi versenykatamarán vagy -trimarán. Vannak viszont szép számmal kishajók, amelyek egyre szervezettebb formában versenyeznek. A CatSailing Gp versenysorozaton az idén 26 hajó indult.


Pannon Boat Show

Először decemberben

 

A magyarországi Hajókiállítások története új fejezetéhez érkezett. Az idén első alkalommal rendeztek szemlét decemberben. A dolog azért is érdekes, mert most végre kipróbálhatta a szakma azt amiről oly sok vita volt, hogy tudniillik szabad e decemberben rendezni a budapesti hajókiállítást vagy sem. A vita nem dőlt el. Sok kérdésre választ kaptunk, de legalább annyi nyitva maradt. Mint ahogyan az is, hogy képes e egy önálló rendezvényt megtölteni látogatókkal a szabadidő-hajózás? Nem tudjuk, de februárban majd ez is kiderül!


Budavári Vilmos emlékére

5. Sail-ing Business Cup

 

2007. április végén immár ötödik alkalommal rendezik meg a Sail-ing Business Cup vitorlás versenyt. A filozófiája alapján inkább csapatépítő jellegű, elsősorban cégek számára kiírt versenyen indulók ezúttal a biogradi Bavaria 42 Match flotta hajóival mérik össze tudásukat. A hajók megerősítésüket követően 2006-ban már több versenyen is bizonyították megbízhatóságukat, így joggal esett rájuk a szervezők választása, hiszen az egységesen felszerelt flotta a vitorlázó és navigációs tudás igazi fokmérője lehet.


A vitorlázás legendái

Olaf és Peter Harken
Minőség és becsületesség

 


 

 

 

Hajóbemutató
UFO XS skiff

 

A hajót az olasz Felci Yacht Design tervezte, ezzel a modellel teljessé téve a skiff vitorlázást választó fiatalok felkészülését. A cél természetesen az, hogy minél képzettebb és rutinosabb versenyzők nevelődjenek az olimpiai 49er osztály számára. Eddig ehhez hiányzott az alaphajó. Valóban? - Gondolhatná a felületes szemlélő. Hiszen a legkisebb skiff a 29er. Minek hát ide egy 3,22 méter hosszú kis hajó, amikor már van egy? A 29er neve azonban megtévesztő ez a hajó ugyanis nem 2,90 méter - a 49er hossza
4,90 méter - hosszú hanem 4,45.

tovább...

Vitorlás hajók teljesítményének összehasonlítása
Almát a körtével?

 

A kedvtelési célú vitorlázás szinte egyidős a hajózással, hiszen már az ókori görög és római birodalomban, sőt régebben Egyiptomban is voltak olyan hajók, amelyek az uralkodók számára örömforrásként szolgáltak. Ettől függetlenül az "örömvitorlázás" kezdetét szinte minden szakirodalom a 16. századra teszi. A tizenhetedik századtól azonban - amikor II. Károly angol uralkodó meglátta unokafivére hajóját, kihívta azt, majd a Temzén meg is mérkőztek - a kedvtelés céljaira épített hajók tulajdonosait már az ellenfél legyőzése is motiválta.


America's Cup győztes hajók - 11. rész

Cápabőrbe kötve

 

A világ legöregebb sporttrófeájának története a 19. században, 1851-ben kezdődik, amikor az America nevu kétárbocos schooner Angliába vitorlázott, és egy, a Wight-szigetet kerülő versenyen legyőzte a brit jachtokat. Az ott elnyert kupáért versengenek ma is a vitorlásvilág legerősebb nemzetei.


Hajóbemutató
Harmony 38, a bestseller

 

Európa legdinamikusabban fejlődő vitorlás hajó gyártója, a Poncin Yacht 2005-ben vezette be a Harmony márkanevet. A céget Olivér Poncin alapította. A Harmony család elindításáig a Catana katamaránok és Díva jachtok készítéséről ismerhette a vállalatot az, aki szeret kutatni a kis francia hajógyárak kínálatában. 2004-ben huszonkét hajót adtak el. Igaz, ezek meglehetősen drága darabok voltak, hiszen a cég forgalma huszonkét és félmillió euróra rúgott. Az első piaci évben 56 Harmonyt készítettek, az idén pedig 386-ot. A cég bevétele meghaladta a hetvenmillió eurót. A Harmony program beindításához 15 millió eurós befektetéssel új, 10 000 m2-es gyárat építettek.

tovább...


Hajóbemutató

Hunter 33

 

A Luhrs Marine cégcsoport története egészen az 1830-as évekig nyúlik vissza. Ekkor alapított hajóépítő vállalkozást Henry Luhrs. Ma a Luhrs Marine Group a világ egyik legnagyobb szabadidőhajó gyártó cége, amelyen belül a vitorlás hajókat Hunter néven készítik. Két helyszínen is folyik a gyártás. A kisebb hajókat az angliai Portlandban, míg a harmincnyolc lábnál hosszabb jachtokat az Egyesült Államokban építik. A Hunter 33-assal a Balatonon vitorláztunk egy csendes októberi napon.

tovább...

Autóbemutató
Chevrolet Captiva

 

A Chevrolet márkát 1911-ben hozta létre egy európai mérnök, Louis Chevrolet és az amerikai Billy Durant, a General Motors vállalat későbbi megalapítója. Ma a Chevrolet a világ harmadik legnagyobb autógyártója, évente több mint négymillió darabos értékesítéssel.

 


Túracélpont

Horvátország

 

Elég egy pillantást vetni a térképre, hogy megértsük, miben is rejlik Horvátország vonzereje. 56 538 négyzetkilométernyi területe ugyan nem nevezhető nagynak, 1778 kilométeres adriai tengerparttal és 1185 partközeli szigettel büszkélkedhet. Összességében így csaknem 6000 kilométer hosszú partvonal kanyarog a számtalan öböl és hegyfok körül.


Adriai kikötők

Marina Tribunj

 

Ebben az évben új sorozatot indítunk, amelyben bemutatjuk az Adriai Marinákat. Elsőként, a magyar tulajdonban lévő Marina Tribunjt. Az előzetes beszélgetésekből kiderül, hogy a legtöbb magyar érdekeltségű cég ennek a kikötőnek a vonzáskörzetében található Zadartól-Splitig. A Dalmát partvidék ezen a területen elképesztő mennyiségű Marinával rendelkezik. Sorozatunkból el fog telni egy év és még mindig egy napi vitorlázásra leszünk csak Tribunjtól.

Hajóbemutató
prestige 30 open

 

A 2007-es modellévben hét hajóra növekszik a Jeanneau Prestige sorozata. A paletta egy-egy nyitott hajóval bővül a sor elején és a végén. A két testvérhajó között komoly különbség van méretben, árban és felszereltségben egyaránt. Azonos a tervező, a gyártó és ami a legfontosabb, a hajók megjelenése.

tovább...

 

Hajóbemutató
Prestige 50

 

Új zászlóshajót avat a Jeanneau 2007-ben. Ez pedig a Prestige 50 sunbridge, vagyis egy kormányállással szerelt cirkáló. Érdekesség, hogy ezt a formát választották az új modell számára. Jobban megérteni a vezetők döntését, ha tudjuk, hogy a családban van egy - nemrég bemutatott - 46 láb hosszú flybridge-es hajó, így az új modell nem közvetlen versenytársa annak.

tovább...

 

A 126-137. szám tartalma
Erről olvashattak 2006-ban



 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink