Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

139. Hajó Magazin tartalmából,
2007. február


62. Rolex Sydney-Hobart Yacht Race
Amikor csak közepes.

 

Tavaly minden sikerült a Wild Oats XI.-nek. Bob Oatley Maxija győzött abszolútban, közben pályarekordot döntött, ráadásul befűtása után a szél legyengült és így a hendikep számítással felállított sorrendben is az élen végzett. Idén "mindössze" az abszolútot nyerte, ám az efféle ismétlés sem sikerült senkinek már negyvenkét éve.

 

Osztályelső
Nacra Infusion F18

 

Egy új versenyhajó teljesítményéről az eredményei beszélnek. A 2006-os év első fontos erőpróbáján, a Franciaországban rendezett Eurocat versenyen a Nacra Infusion második, harmadik és hatodik helyezéseket szerzett a 142 hajót számláló F18-as mezőnyben.

 

tovább...

 

Lám Dezső örökre elhajózott

 

A Balaton ezúttal is megnyugszik egy kicsit, a kiürült parton sorban állnak a hajók, várják a tétlenségre ítélt napokat. Valami mégis megváltozik. Hiányozni fog valaki, aki része volt a Balaton mindennapjainak...

 

 

 

 

A vitorlás hajók teljesítményének összehasonlítása
Almát a körtével? - 2. rész

 

A vitorlás versenysport egyik legnehezebb feladata a különböző teljesítményű hajók hendikep értékelése. Januári számunkban röviden bemutattuk az előnyszámrendszerek különböző fajtáit. Most rátérünk a számítás módszerére, a rendszerek összehasonlítására és fejlődésük irányára.

 

A 8 m OD Balkánkerülő Expedíció - 2. rész
A Fekete-tenger

 

Nem sok bíztatót hallottam a Fekete-tengerről: gyakoriak a hirtelen támadó, erős északi szelek, rossz a part, rövidek és magasak a hullámok, mindig viharos.

 

 

A magyar vitorlázás legendái
Pempő

 

Vannak emberek, akiknek a többség csak a becenevét ismeri. Ez az igazi szeretet, elismerés jele. őket nem valami világraszóló eredmény teszi egy csapásra ismertté, hanem lényük, jelenlétük, egész életük. Az, hogy milyen jó a társaságukban lenni. Mindig örömmel töltik el a környezetükben lévőket. És persze azért akad becsülendő teljesítmény is a tarsolyukban. Ilyen ember volt Szabó Imre is.


 


America's Cup győztes hajók - 12. rész

Kitérő

 

A világ legöregebb sporttrófeájának története a 19. században, 1851-ben kezdődik, amikor az America nevű kétárbocos schooner Angliába vitorlázott, és egy, a Wight-szigetet kerülő versenyen legyőzte a brit jachtokat. Az ott elnyert kupáért versengenek ma is a vitorlásvilág legerősebb nemzetei.

 


Hajóbemutató

Laguna 730

 

Lehet-e egy cruiser minden igényt kielégítő kényelmes túrahajó, ha alig több mint hét méter hosszú? A Laguna 730-ast tervező lengyel Sutkowsky kísérletet tett ennek a kettősségnek a megoldására. A feladat nem egyszerű, mindenképpen kompromisszumra kényszerül a mérnök. Vannak alapkövetelmények, amelyeknek meg kell felelni. Ilyen az állómagasság és az achterkabin. Mint oly sokszor manapság, ebben az esetben is a gombhoz szabták a kabátot. Ezzel együtt a Laguna 730-as korrekt hajó lett.

tovább...


Hajóbemutató

Hunter 27

 

Az amerikai Luhrs Marine óriás cég európai leányvállalata készíti a Hunter 27-est Angliában. A hajót 2005-ben mutatták be. Kétféle túra - basic és cruiser - illetve egy verseny kivitelben építik. Ez utóbbi a 27X megjelölést kapta. Mi a cruiser verzióval vitorláztunk tavaly októberben Alsóörsön.

 

tovább...

 

Autóbemutató
Rexton II.

 

A megújult SsangYong Rexton kellemes csalódás volt. A külseje nem változott az elődjéhez képest, a belsejét viszont, mintha teljesen kicserélték volna. Az Ikersárkány legújabb modelljébe igyekeztek minden földi jót belesűríteni.

 

 

Adriai kikötők - 2. rész
Marina Kremik - Primosten

 

Primosten Sibeniktől 28 kilométerre fekszik, Dalmácia egyik legszebb üdülővárosa. A hajdani kis szigetet és halászfalvat, őslakosai ötszáz évvel ezelőtt egy keskeny földnyelvvel a szárazföldhöz kötötték, így szinte egybeolvadt vele. Az egykori halászfalu mára turistaparadicsommá vált.

 

Budapest Boat Show: február 15-18.
Beharangozó

 

A 16. alkalommal megrendezésre kerülő budapesti hajókiállítást idén új időpontban és önálló rendezvényként tartja meg a Hungexpo. Úgy tűnik a versenyhelyzet jót tett a kiállítás szervezőinek és olyan lépéseket tettek, amelyek előbbre viszik a hajókiállítást. A Budapest Boat Show tizenöt éven keresztül márciusban nyitotta meg kapuit. Az utóbbi években ez az időpont egybe esett az osztrák tullni kiállítással. A szakma és a látogatók is örömmel értesültek róla, hogy az idén ez a párhuzamosság megszűnik. A szemle díszvendége Franciaország lesz.


Hajóbemutató

Sessa C42

 

A Sessa Marine egy családi vállalkozás, amely 1958 óta - immár a harmadik generáció vezetésével - stabil helyet vívott ki magának a piacon. Jelenleg az észak-olaszországi Cividate-ben dolgoznak, az Iseo tó vonzáskörzetében. Évente közel ezer hajót készítenek tizenhéttől ötvenkét láb hosszúságig. Vevőik hetven százaléka Nyugat-Európából származik, de az elmúlt években jelentős eredményeket értek el Kelet-Európában és Dél-Amerikában egyaránt. A most bemutatásra kerülő Sessa 42-es a nyitott cruising osztályba tartozik. Ezt a cirkálót 2004-ben mutatták be, 2006-ban keménytetőt kapott.



tovább...



Hajóbemutató

Dorado 32

 

A Dorado 32-es a Sessa Marine Ocean vonalának legnagyobb darabja. Ezek a hajók komoly tengeren is kiválóan helyt állnak, felszereltségük pedig méltán teszi őket kényelmes túrahajóvá.

 

 

 

 


tovább...

 

 

Technikai tanácsadó
Radarok

 

A radarok ma már a légi és vízi közlekedésnek, a hadseregek felderítő-és célra irányító fegyverrendszereinek elterjedt, mindennapi eszközei; nem is beszélve a rendőrségi sebességmérő berendezésekről. Talán nem felesleges röviden áttekinteni fejlődésük alakulását, lehetőségeiket és korlátaikat. Annál is inkább, mert ma már a tengeri és belvízi jachtokon is egyre gyakrabban látjuk jellegzetes antennájukat.

 

 


 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink