Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

140. Hajó Magazin tartalmából,
2007. március

 

16. Budapest Boat Show, február 15-18
Egy lépés előre...

 

Jó irányba mozdult a legnagyobb hazai hajókiállítás. Az idén több olyan újdonságnak is örülhettünk amelyek kétségtelenül jót tettek a rendezvénynek. Végre elkerültük a párhuzamot az osztrák szemlével, és jórészt önállóan mutatkoztunk be a nagyközségnek egy egészséges kiegészítő társkiállítóval a karavánnal közösen.

 

 

 

 

Valencia
Az America's Cup Otthona

 

Az America's Cup szabályai szerint a címvédő határozhatja meg, hogy hol kívánja fogadni a kihívót. Egy megkötés van: tengeren kell rendezni a versenyt. Svájcnak nincs tengere, ezért 2003-ban, amikor az Alinghi - első európaiként - elnyerte a kupát azonnal megindult a találgatás, hogy hol rendezik majd a versenyt? Végül 2004-ben Valencia kapta meg a jogot az Alinghi csapattól, hogy vendégül lássa a kupát.

 

Valencia
America's Cup kikötő

 

Január végén látogattunk - a +39 Challenge csapat meghívására - Valenciába. Egy nappal korábban érkeztünk. Első utunk természetesen a kikötőbe vezetett, amely a város szívétől négy kilométerre, a modern városrésztől alig másfél kilométerre fekszik. Ez a létesítmény ma a legnagyobb beruházás Valenciában. Elsőként a csapatok dockjait alakították ki a kikötőmedence körül, majd megépültek a sajtót kiszolgáló létesítmények, kávézók és éttermek. Ma is folyik a munka, de jól haladnak. Áprilisra minden a helyére kerül.

 

A magyar vitorlázás legendái
Sipos Péter

 

Van egy ember Agárdon. Egy fazon. Sipi. Ennyi. Aki jár oda, már tudja kiről beszélek. Persze nemcsak a Velencei-tavon ismerik, hanem bárhol Magyarországon, ahol víz van, és azon vitorláznak. Na és külföldön sokfelé, különösen ahol finnesek vannak.

tovább...

 

Újraalakul a Dolphin osztály
Közös erővel

 

Az elmúlt versenyszezonokban - a túrahajók között - több, figyelemre méltó eredményt értek el a Dolphin 26-osok, annak ellenére, hogy a típus nem versenyhajó. Az eredetileg partközeli hajózásra tervezett tengeri vitorlás, mint kiderült, komoly tartalékokkal bír a balatoni körülmények között. A jó menettulajdonságokhoz magas fokú komfort párosult, így a kilencvenes évek végére az egyik legnépszerűbb hajóvá vált itthon.

 

Technikai tanácsadó
Radarok - 2. rész

 

A radarok ma már a légi és vízi közlekedésnek, a hadseregek felderítő és célra irányító fegyverrendszereinek elterjedt, mindennapi eszközei; nem is beszélve a rendőrségi sebességmérő berendezésekről. Talán nem felesleges röviden áttekinteni fejlődésük alakulását, lehetőségeiket és korlátaikat. Annál is inkább, mert ma már a tengeri és belvízi jachtokon is egyre gyakrabban látjuk jellegzetes antennájukat.

 

America's Cup győztes hajók - 13. rész
America's Cup Class

 

A világ legöregebb sporttrófeájának története a 19. században, 1851-ben kezdődik, amikor az America nevű kétárbocos schooner Angliába vitorlázott, és egy a Wight-szigetet kerülő versenyen legyőzte a brit jachtokat. Az ott elnyert kupáért versengenek ma is a vitorlásvilág legerősebb nemzetei.

 

 

 

 

Hajókiállítás
Düsseldorf

 

Repülővel mentünk, Kölnben szálltunk le és tíz percen belül már egy IC-n haladtunk Düsseldorf felé, hiszen a reptér alatt van a pályaudvar. Minden könnyen, pontosan és kényelmesen elérhető. Másnap reggel ugyanez a rend és szervezettség a parkolónál és az akkreditálásnál. Az érvényes jegy, vagy az egyhetes sajtóbelépő Düsseldorf vonzáskörzetében minden tömegközlekedési eszközre érvényes. Ez azért lényeges, mert hihetetlen tömeg mozgatásáról kell gondoskodni, valóban nagyon sokan voltak minden nap ameddig ott voltunk. Az otthoni tapasztalatok sokkal rosszabbak, de erről elsősorban nem a kiállítások szervezői tehetnek, Budapesten nemcsak a vásárok közelében nehéz közlekedni.

 

Ivar Dedekam
A fontos alapok

 

Néhány évvel ezelőtt Kovi (Kovács László) gondozásában megjelent egy nagyon hasznos kis kézikönyv Élesedj és gyorsulj! címmel. Ebből megismerhetők a legfontosabb vitorlaállítási és hajókezelési alapelvek. A szöveg egyszerű és érthető, ráadásul sok, jól áttekinthető ábra segíti az olvasót. A könyv írója, a norvég Ivar Dedekam január végén Budapesten járt. Vele beszélgettünk a könyvről és a hajózásról.

 

 

 

Társasági élet
Pioneer Investment Vitorlásbál

 

Az est fővédnöke Dr. Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter volt, aki maga is egy Asso99 típusú hajó legénységének aktív tagja. A védnökök: Dr. Bóka István, Balatonfüred város polgármestere, Elbert Gábor, Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium sportügyekért felelős szakállamtitkára, Straub Elek, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke és Nagy R. Attila a Magyar Vitorlás Szövetség társelnöke. A bál díszvendége Göran Petersson, a Nemzetközi Vitorlás Szövetség elnöke volt.

 

Hajóbemutató
Oceanis 46

 

A Bénéteau idén három új hajót is bemutat a Cruiser osztályban. A 40-est, 46-ost és az 50-est. Ennek a hajónak az elődjét, a 461-est a Farr Design tervezte és 1997-ben elnyerte az Év Hajója címet. Az a hajó egy visszafogott megjelenésű, izgalmas sebesség potenciállal rendelkező cruiser volt. Az első benyomásaink szerint az új 46-os méltó utóda legendás elődjének.

tovább...

 

Autóbemutató
Volvo XC90 Sport

 

A többszörös díjnyertes Volvo XC90 luxusszínvonalú, ugyanakkor rendkívül praktikus családi autóként hódította meg a világot. Az idei megújulással egy időben került piacra a Sport modellváltozat, amely a gondosan összeválogatott extra felszerelésekkel és tartozékokkal egészen új fordulatot vihet a Volvo sikertörténetébe.

 

Adriai kikötők - 3. rész
Marina Frapa - Rogoznica

 

A horvát városkák különleges hangulatáról hosszasan lehet mesélni. A tengerparton fekvő aprócska félszigetek, dombok, a rajtuk magasodó templomok, az óvárosokat figyelő, őrző tornyok, a tengerparti kőházikók sokak számára feledhetetlen képek. Rogoznica, ahogy sok más kisváros, tökéletesen belesimul ebbe a képbe.

 

Modellpaletta
Chaparral

 

1965-ben Buck Pegg alapította meg az Egyesült államok legnagyobb független szabadidőhajó gyártó cégét, a Chaparralt. Az első hajó és annak prototípusa egy garázsban készült és 675 dollárba került. A cég az első néhány évben csak egy hajótípust gyártott, majd az egyre növekvő keresletet látva termékfejlesztésbe kezdett. A gyár rövidesen a floridai, fort lauderdale-i székhelyéről a jelenlegi helyre, Nashwillbe költözött nem messze az óceántól. Ma - kis túlzással - a nashwilliek nagy része itt dolgozik.

tovább...

 

Hajóbemutató
Azimut 62s

 

Az Azimut gyár termékpalettáján a hagyományos fly bridges hajók mellett 2003 őszén megjelentek a sportos open hajók. Öt ilyen modellt gyártanak: 86S, 68S, 62S, 43S, 103S. Jó hajót nagyon sokan tudnak készíteni. Elegáns, szép hajót is. Az Azimut azonban mást csinál. Ôk diktálnak, mint a nagy divatházak. Bátran nyúlnak olyan eszközökhöz, amiket eddig a hajós világ nem ismert. A 62S is ilyen hajó. Az alábbi képek csak ízelítőt adhatnak abból az élményből, ami akkor éri az embert ha a fedélzetére lép. Az a zseniális a dologban, hogy a belsőépítész semmi újat nem tesz, egyszerűn csak szokatlan helyen használ jól ismert fogásokat. Így ejti ámulatba újra és újra csodálóját, a hajóst.

tovább...

 

Hajóbemutató
Menorquin 120

 

A spanyolországi gyárat - ahol a hajót készítik - 1978-ban alapították. A Menorquin jachtok hosszúsága kilenctől tizennyolc méterig terjed. A most bemutatásra kerülő 120-as változat mellett létezik open és hardtop, de rendelhető fly deck kivitelben is.

tovább...


 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink