Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

141. Hajó Magazin tartalmából,
2007. április

 

A kihívó csapatok - 1. rész
A nyolc kicsi.

 

Április 16-án megkezdődik a kihívók küzdelme a Louis Vuitton Cupért. A győztes küzdhet meg júniusban a védő Alinghivel, a 156 éves America's Cupért, a jó öreg Feneketlen Kannáért. Magazinunkban részletesen beszámolunk a versenyekről. Bevezetésképpen bemutatjuk a vetélkedő csapatokat. Ebben a számunkban a nyolc kisebb, ezért esélytelenebb csapattal kezdjük, és majd a következőben kerítünk sort a nagyokra, a kéthajós programot futtató esélyesekre, az Emirates Team New Zealandra, a BMW Oracle Racingre és a Luna Rossa Challange-re. Tehát most lássuk a többieket a Louis Vuitton Acteken, pontosabban az első tizenkét felvonás alapján kialakult erősorrend szerint. (A tizenharmadik lapzártánk után kezdődik.) A bemutatást a leggyengébbel kezdve haladunk az egyre esélyesebb, erősebb csapatok felé.

A lebonyolítás rendje
Hosszú Út a Kihívásig

 

A 32. America's Cup versenyre 11 kihívó jelentkezett, hogy megmérkőzzön az Alinghivel a 156 éves trófeáért. El kell dönteniük egymás között, hogy melyikük a legjobb. Ki az, aki a legnagyobb esélylyel szállhat szembe a védővel a Feneketlen Kannáért. Ezt a kérdést a már jól bevált módon a kihívók versenye, a Louis Vuitton Cup hivatott eldönteni. Az alapelv ugyanaz, mint négy évvel ezelőtt, de a lebonyolítás rendje változott.

 

 

 


Hajóbemutató
Laser Vago XD

 

A szkiffek korát éljük. Úgy tűnik ez a forma lett a 21. század hajója. Egyre-másra érkeznek az újabbnál újabb ilyen típusú hajók. Legutóbb arról írtunk, hogy keresik az olimpiai női szkiff osztályt. A Laser Vago nem pályázik - egyelőre - olimpiai státuszra. Viszont ez a típus lehet a jövő egyik legsikeresebb osztályhajója. Akár kétszemélyes utánpótlás hajóként, akár szóló felnőtt osztályként.

Tovább...


A magyar vitorlázás legendái

Eszes Béla

 

Ha mondanom kell egy keszthelyi vitorlázót, elsőként biztos az ő neve ugrik be. Ha a magyar vitorlás utánpótlás legjobb edzőit kell felsorolni, a neve semmiképp sem maradhat le a listáról. Ha olyan apáról beszélünk, aki minden porcikájával segítette gyerekeit, hogy a lehető legeredményesebb versenyzőkké váljanak, arra is Eszes Béla a legjobb példa.

Tovább...


A jövő.

Vadnai Benjámin

 

Tizenkét éves. Pontosabban tizenegy múlt három hónapja. Két éve versenyez, tehetsége nyilvánvaló. Sokak szerint Eszes Tamás óta nem akadt ilyen Magyarországon. Megvan a szükséges szülői háttere is. Édesapja, Vadnai Péter kitunő finnes volt, jelenleg Assóban versenyez, tavalyelőtt nyert bajnokságot. Ideális helyen, Balatonalmádiban laknak, a nappalijukból kilátni a Balatonra.

Tovább...

Egy hajóosztály története
A Laser Story

 

A Laser történet 1969-ben kezdődött egy telefonbeszélgetéssel. Két kanadai vitorlázó - a mérnök Ian Bruce és a hajótervező Bruce Kirby -, egy jelentős kanadai kereskedő cég által kiírt pályázatra olyan vitorlást tervezett, amely egy autó tetején is szállítható.

 

Az év sportújságírója
Schulek Csaba

 

35 éves, Magyar Bajnok vitorlázó, a budapesti első osztályban kosárlabdázik. A Magyar Televízió sportfőszerkesztője, korábban a Duna Televízió munkatársa. 2006-ban "Az év sportújságírója". A sportszövetségek képviselőiből álló grémium indoklása szerint: vezetésével ismét hiteles és meghatározó műsor lett a Telesport. Két év alatt egy fiatal, tehetséges csapatot épített maga köré, ma a televíziózásban ők jelentik a sportot.
Gratulálunk!


Boltbemutató
Marina Yacht Sport

 

1988-ban kezdte tevékenységét a Marina Yacht Sport a Cserhát utca 3-ban. Hosszú éveken keresztül ez a bolt volt - és ma is az -, ahova nyugodt szívvel betérhetett az ember, hiszen tudta, amit keres azt itt megtalálja. A cég vezetője, Kövendi Dénes immár 18 éve látja el a szabadidő hajósokat, azon belül is a vitorlázókat jó minőségű, tartós szerelvényekkel. Teszi ezt idén márciustól új helyen Óbudán, a Bécsi út 118/a. alatt.


8 m OD Balkánkerülő Expedíció - 3. rész

Az Égei-Tenger

 

Ez a szakasz utunk egyik legszebb része volt. Annyira megszerettük Törökországot és a török embereket, hogy nem mentünk át egyből Görögországba, hanem Ázsia partjai mentén hajóztunk tovább dél felé.

 

 

Egyedül a Föld körül
Méder Áron

 

Tizenkilenc láb hosszú hajójával Áron átkelt az Atlanti-óceánon. Amikor ezek a sorok íródnak - március közepén - éppen Bonaire-ben, a Holland Antillák egyik szigetén horgonyoz.

 

 

 

 

 

 

Autóbemutató
BMW 335i Coupé

 

A BMW 3-as sorozat új, elegáns kétajtós sportkupéja - elődeitől eltérően - formájában és technológiájában is markánsan különbözik a legújabb limousine-tól. A csúcsmodellt a 335i modell jelenti, a háromliteres, soros hathengeres, biturbós motorjával.

 

 

Adriai kikötők - 4. rész
Jezera - Murter

 

Jezera a Sibeniki szigetvilághoz tartozó Murter sziget északkeleti részén található, mely Tisno településnél közúti híddal csatlakozik a szárazföldhöz. Védett kikötőjében jól felszerelt, 220 férőhelyes marina is van, amely praktikus kiindulópontja lehet a Kornati Nemzeti Parkba igyekvő hajósoknak.

 

Technikai tanácsadó
Hajófestékek

 

Tavasszal el kell végezni hajónk karbantartását. Ennek egy jelentős része a fa részek lakkozása, olajozása, a hajófenék állapotának felmérése, szükség esetén ozmózis védelme és algagátlózása. Manapság szinte minden kikötőben szakemberek végzik ezt
a munkát. Érdemes velük megbeszélni mi történjen hajónkkal. A festékgyártók folyamatosan fejlesztenek, és a jogszabályok is változnak. Egy-egy kikötőmester sokféle festékkel dolgozik, ismeri őket, és jó tanácsot adhat.


Hajóbemutató

Prestige 30S

 

A Jeanneau öt új motoros hajót hoz forgalomba az idén. Közöttük a Prestige 30S-t, amely családjának legkisebb tagja. A hajó rendelhető nyitott vagy keménytetős változatban, háromféle motorral.

 

Tovább...

Hajóbemutató: Bénéteau
Trawler Swift 42

 

A neve és a formája halászhajó. Itt azonban szó nincs halászatról, de még horgászatról sem. A Trawler 42-es egy igazi cruiser, amely más ugyan mint a többi, de használni ugyanúgy lehet. Klasszikus formája miatt kellett egy kis kreativitás ahhoz, hogy mindenben megfeleljen a mai kor elvárásainak, de ezt - sokszor nagyon autentikusan - megoldották a mérnökök. Ennek a hajónak elképesztő sikerei vannak a tengerentúlon. Úgy látszik a retro korszak még nem ért véget sőt, a hajózásban még csak most kezdődik!

Tovább...



 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink