Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

145. Hajó Magazin tartalmából,
2007. augusztus

 

32. America's Cup
európában marad a kupa

 

Miután az Alinghi csapat 2003-ban elnyerte az America's Cupot és Európába hozta, Ernesto Bertarelliék kitalálták a Louis Vuitton Act versenysorozatot. Így folyamatosan nyomon lehetett követni az előkészületeket, és a világ már alaposan megismerte Valenciát, valamint a verseny szívét a Port America's Cupot, a kikötőt. Így nem csoda, hogy csak idén több mint hatmillió érdeklődő látogatott a marinába, hogy testközelből is megismerje a résztvevő csapatokat.


BMW Top 200 Vitorlás Kupa

Erőfelmérés

 

Június 30-án, nem egészen egy héttel a Kékszalag előtt került sor a verseny megrendezésére. Nevezett a négy legnagyobb esélyes hajó, de végül "csak" három az AXA-BROKERNET (Lisa), a Mediacontact-Avatar és a Diego jött el. A Sponsor Wanted még épült. Indult a Kupán a Tesco színeiben a Kékszalag rekordtartó hajója a Nemere II., és a verseny házigazdájaként tizenkét Nautic 330-as versenyhajó is a rajthoz állt.


39. Kékszalag, T-Mobile - LG Mobile nagydíj

GYőzött az AXA-Brokernet

 

 

 

 

 

A magyar vitorlázás legendái
Lettner Ferenc

 

1955-ben a Kékszalagon a Nemere II. fantasztikus, máig élő rekordot állított fel. A legénység tagja volt Lettner Ferenc, aki most talán egy még nagyobb tettet hajtott végre: 94 évesen ismét végigvitorlázta a távot. Egy Dehler 34-es, a Settebello fedélzetén, amelyet fia Lettner Adorján kormányzott. Feri bácsi bő fél éve tudatosan készült, edzett a Kékszalagra, és a nekik közel 25 órás verseny alatt - a szokásos szigorú napirendjének néhány sarokpontjáról is lemondva - jórészt a cockpitban tartózkodott. Onnan élvezte az utat. Ezt megelőzően utoljára éppen ötven éve vitorlázott a Kékszalagon.

tovább...

 

A vitorlázás hű krónikásai: X-Trame Stúdió
Filmszalagon a Kékszalag

 

A magyar vitorlássportban ez nem egyszerűen egy verseny, hanem: A verseny. Nem csak a hajók legénységei számára várva-várt megmérettetés, de a hazai vitorlázás hű krónikásaiként megismert filmeseknek is ünnepi alkalom. Az X-Trame Stúdió csapata hosszú-hosszú évek óta igyekszik a sportágra irányítani a figyelmet, így talán kicsit az ő sikerük is, hogy mára inkább a hatalmas érdeklődés kiszolgálása a feladatuk. A legek versenyén ez hatványozottan igaz. Lássuk, mi minden szükséges ahhoz, hogy a vízi viadalt ne csak emlékeinkből, hanem egy jó kis vitorlás moziból is felidézhessük.

Hajóbemutató
avatar

 

Ismét egy őrült vállalkozás, gyönyörű eredménnyel. A Nautic Boat műhelyében Soponyai Géza ismét egy igazi versenygépet épített. Ahogy az - a világon mindenütt lenni szokott - sajnos megint "a 24. órában" készült el a Kékszalagra a hajó. De ezek a történetek már csak ilyenek. Ki más mutathatná be hitelesebben, mint az építője, Soponyai Géza? Ezért, rendhagyó módon őt kértük meg erre a feladatra.

tovább...

 

Hajóbemutató
SUN Odyssey 49 DS

 

DS: deck salon. Jeanneau találmány, amit mára sokan átvettek. Korábban a hasonló célú túrahajók centrál cockpittal voltak szerelve. Ez a kivitel kétségtelenül szebb és sikeresebb. Az alapötlet az, hogy a deck rovására tágasabbá, kényelmesebbé tegyük a szalont. Kvázi a szalon kibújik a deckre. Több fény, nagyobb élettér a fedélzet alatt. Szűkösebb, de még így is bőséges hely a fedélzeten.

tovább...

 

Fűzfői és füredi gyerekek utazhatnak a döntőre
Siport Match Race Junior

 

A Garda- és a Genfi-tó után, július 19-én Balatonkenesére érkezett az első, gyerekeknek szóló európai meghívásos Match Race vitorlásverseny. A látottak alapján reméljük, hogy az elsőt hamarosan továbbiak is követik.

 

 

Autóbemutató
Honda CR-V 2.2 i-CTDi

 

A harmadik generációs CR-V elődjéről a 2003 januári számunkban írtunk. Akkor is jó volt, de valahogy nem az igazi. Nos, az új CR-V-t szinte össze sem lehet hasonlítani az elődjével. Amikor a Honda RM-Royal Motornál megkaptam a tesztautót percekig csak ismerkedtem az újdonságokkal.

 

 

Adriai kikötők - 8. rész
Sukosan

 

Zadar és vidéke az Adria egyik legtagoltabb partszakaszát mondhatja a magáénak, ahol tengeröblök, szigetek és szigetcsoportok, félszigetek váltják egymást hihetetlen változatossággal. Az itteni szigetvilág nagyon jó horgonyzási lehetőségeket kínál azoknak, akik kishajóval vágnak neki a környék felderítésének. Az egész zadari szigetvilág rendkívül kedvelt vitorlázó- és hajósturisztikai célpont, hiszen bővelkedik idilli természeti szépségekben, ráadásul rendkívül jó klimatikus adottságokkal is rendelkezik.

 

Hajóbemutató
Pershing 7

 

A Pershing gyár megadja a módját, ha új modellt mutatnak be. Az idei év első újdonságának, a Pershing 72-nek bemutatására turnét szerveztek. Ennek első állomása Splitben volt. A turné csúcspontja és egyben záró akkordja Velencében zajlott. Pazar környezet, elegáns nemzetközi társaság és egy emlékezetes hajó: mindez egy jól sikerült hétvégét sejtet.

tovább...

 

Hajóbemutató: MVSZ Média Motoros
Jeanneau Cap Camarat 515

 

A Magyar Vitorlás Szövetség a Jeanneau motoros és vitorlás hajók magyarországi forgalmazójától, az Adex Kft-től kapott erre az évre egy motoros hajót azért, hogy a vitorlásversenyeken az újságírókat minél jobban kiszolgálhassa. Vajon, hogyan teljesített ebben a szerepben a Cap Camarat család legkisebb tagja? Ennek jártunk utána.

tovább...

 

TBS Nagydíj és Keszthely-Kenese
Szóló vitorlásverseny

 

Fa Nándor, a TBS Nagydíj Balatonkerülő Non-stop Szóló vitorlásverseny és a Keszthely-Kenese Szóló vitorlásverseny alapítója engedett a kéréseknek: több hajóosztály rajtolhat a Fa Hajó versenyein. Könnyebbek idén sem lesznek a versenyek, és továbbra sem nem cél, hogy tömeges részvételt vonzzanak.



 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink