Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

146. Hajó Magazin tartalmából,
2007. szeptember

 

T-Mobile - LG Mobile nagydíj
39. Kékszalag

Az osztályok helyezettjei is sok kiváló vitorlázót vonultatnak fel. A tulajdonosok jelentős anyagi áldozatot hoznak a versenyvitorlázásért. Mégis kicsit háttérbe szorulnak a sajtóban, sok esetben érdemtelenül. Persze a nézők, vagy a sport iránt érdeklődők és a média számára is követhetetlen egy ilyen regattán az osztályok küzdelme. Egy versenyt, ami Balaton-szerte egyidőben folyik, gyakorlatilag lehetetlen áttekinteni. Nézzük az érdekesebb eredményeket.

Kis- és nagyhajós
Magyar Bajnokságok

Egész nyáron nagyüzem van a Balatonon, gyakorlatilag egymást érik a bajnokságok. Ma "könnyű" több bajnoki címet begyűjteni, ha valaki jól gazdálkodik az idejével, hat-nyolc bajnokságon is részt vehet. Az első duplázó - még a hetvenes években - Gömöry Pál volt, aki Solingban és Összevont Cirkálóban is Magyar Bajnok lett. Akkor ez volt a lehetséges maximum. Azóta számos követője akadt. Idén Pomucz Tamás, Rauschenberger Miklós és Wossala György győzött kétszer kormányosként. Majdnem sikerült a bravúr Nagy R. Attilának is, egyetlen ponttal maradt el a második győzelmétől.

 

33. America's Cup előtt.
Borul a bili?

 

Alig ért véget a 32. America's Cup döntő, már forrnak az indulatok a következő körül. A most lezárult ciklus nagy fejlődést hozott, így logikusnak tűnt, hogy ebben az irányban kellene tovább haladni. Ehelyett most, néhány hónappal később, teljes a zűrzavar. Egyelőre senki sem látja a kiutat ebből a helyzetből.


Budapest Bank Money Plus versenyek
Tabu Oldtimer és Tig-Res Kupa

 

Valamint Kenesei házi verseny és Nautic Családi Regatta. Volt miből választani augusztus 18-án Balatonkenesén, sőt, az utolsó pillanatban bejelentkezett a Katamarán osztály is, így hát ők is rajthoz álltak. A meteorológia szeles, záporokkal tűzdelt, napos időt ígért. Volt szél, a nap is sütött a záporok azonban elmaradtak. Szebb vitorlázó időt elképzelni sem lehet. Igazi hajós ünnep volt ez a szombat.

TBS Nagydíj előtt
Bemelegítés

 

A második alkalommal kiírt versenyen tíz méter hosszú hajók is indulhattak. Mióta Fa Nándor 2001-ben életre hívta a Balatonkerülő egykezes regattákat soha ennyien - huszonheten - nem indultak mint most. Kérdés, hogy a hirtelen jött népszerűség a tízméteres nyitásnak, vagy a kisebb távnak köszönhető?

 

Interjú
Ian Ainsley

 

Ian Ainsley, az America's Cupon a kihívók között nagyszerűen szerepelő dél-afrikai Team Shosholoza stratégája nemrég a Balatonon járt és részt vett a Nagyhajós Bajnokság II. fordulóján. Mi az hogy részt vett? A bajnokság egyik legerősebb osztályában, 8 m OD-ban, két honfitársával és Weöres Szabolccsal simán legyőzte a magyar élvonalat.


 

tovább...


Cut Art - Nacra Katamarán Kupa 2007
Erősödő többtestűek

 

Nem egyszerű feladat egy feltörekvő sportág versenyeihez támogatókat találni. Négy éve ki mit hoz alapon rendeztünk versenyeket, apróbb-nagyobb hiányosságokkal. 2007-ben az adakozó kedvű vállalkozók előre jelentkeztek a katamarán versenyekre. Ezek közül kiemelkedik az idén másodszor megrendezésre került Cut Art - Nacra Kupa.

 

8 m OD Balkánkerülő Expedíció
- 5. rész
Ismerős vizeken

 

Otranto kikötőjében van egy nagy mólója a határőrségnek, azt gondoltam ott kötünk ki. Többektől hallottam hogy taljánföldön nem veszik túl szigorúan a bejelentkezést, ezért igencsak meglepődtem azon, hogy még partra se léptünk máris egy egyenruhás tiszt integetett nekünk. Hamarosan tisztázódott a dolog: nem hozzánk jött, csak arra járt és szólt, hogy ott nem köthetünk ki. Görögországból jövünk - mondtam. - Az nem baj, oda mennek, ahova akarnak, de itt akkor sem lehet kikötni. - válaszolta. Ezzel el volt intézve a bejelentkezés.


Vörös-fekete hajnal
Tűz az Adrián

 

Átlagos oktató hétnek indult, a Szent Antal-csatornából kihajózva délkeletnek fordulunk. Ezen a szakaszon gyakoroltatjuk a kreuzolást, majd a sötétség beálltával egy kis ízelítőt adunk az éjszakai navigációból is, különös tekintettel arra, hogy kreuzolás közben nem árt elkerülnünk a Krapanj-sziget előtti 1,2 méteres vízmélységet....

 

Hajóbemutató
Hanse 315

 

A Hanse Yacht egyik jelmondata az, hogy vitorlázók készítenek hajókat vitorlázóknak. A Hanse Yachts tulajdonosa az egykor Finn osztályban versenyző, Admirals Cup győztes Michael Schmidt. A hajókat egy másik régi Finn versenyző, bizonyos Rolf Vrolijk tervezi. Ismerős név igaz? Dehler hajók és természetesen az Alinghi köthető a nevéhez. Kétszeres America's Cup győztes hajótervező. Német precizitás, holland tapasztalat és győzni tudás. Talán egy kicsit sok is egy kilenc és fél méter hosszú túrahajó pedigréjébe. Nagy nevek, magas a léc amit át kell ugrani. Lássuk sikerül-e?

tovább...


Hajóbemutató
A Balaton Királynője

 

Manöken. Így hívják a legújabb 30-ast. Illik rá a név. Gyönyörű. Szebb mint felmenői. Még a származását is meghazudtolóan kecses, elegáns. A hajó közeli rokona az eddig megépült műanyag hajóknak. Az anyagválasztást jelen esetben nem gazdasági szempontok befolyásolták, hanem a praktikum. A hajó héjat a Style Jacht készítette, míg a felépítmény és a berendezés Cittel Lajos munkája. A rudazat a Pauger műhelyben készült. Az eredmény lenyűgöző.

tovább...

Magyar Nagyhajós Tengeri Bajnokság
2007. október 6-12.
Teljes skálán

 

Az idei verseny még nagyobb és remélhetőleg változatosabb lesz mint az előző kettő. A vitorlázók minden rétege képviseli magát a versenyen: profiktól a túraversenyzést szerető hobbivitorlázókig, a magyar olimpikon, sokszoros bajnok versenyzőktől az ígéretes magyar utánpótlás-válogatott fiatalokig.

 

Autóbemutató
Opel gt

 

Mit vár ma egy vevő az autójától? Legyen tágas és kényelmes négy felnőtt számára, nagy csomagtérrel rendelkezzen, ezen kívül nem árt, ha megbízható, biztonságos és gazdaságos. A GT nem ilyen autó.

 

 

Adriai kikötők - 9. rész
Marina Kastela

 

Ciovo-szigetet általában félszigetnek érezzük, hiszen mindössze egy valaha nyitható híd választja el a szárazföldtől Trogir központjában. Ha az a bizonyos híd nyitható lenne, csupán hét mérföldet kellene megtennünk

 

 

Hajóbemutató
Wia 780E

 

A Balatonon - sok más európai tóhoz hasonlóan - nem szabad belsőégésű motorral meghajtott hajókat használni. A köznyelv ezt úgy mondja, hogy nem szabad motcsónakázni a tavon. Pedig ez nem igaz. Csak a meghajtás formája van szabályozva. Elektromotorral hajtott hajóknak ugyanis szabad az út. Sokaknak ez a hajótípus lehet az igazi megoldás.

tovább...


Technika
Hajókiemelő-lift

 

Hasonló szerkezeteket már évtizedek óta alkalmaznak sekély vizű tavakon. A lényeg, hogy négy cölöpre szerelt, két pár gurtnira emelik ki a hajót két csörlő segítségével. A dolog egyszerű, jól működik. Hátránya, hogy csak nagyon nehezen lehet kiépíteni mély vízben, árapályos területen és folyókon. A hajókiemelő-lift mindezen problémára választ ad.






 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink