Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

148. Hajó Magazin tartalmából,
2007. november

 

III. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság
Igazi bajnoki mezőny

 

64 hajó, több mint ötszáz versenyző. 15 magyar vitorlázó olimpikon és számtalan magyar bajnok, válogatott versenyző, mindez megspékelve nyolc magyar utánpótlás-nevelő egyesület legjobb serdülő és ifjúsági versenyzőinek részvételével. Ezen a bajnokságon tényleg ott volt a magyar vitorlássport színe-java.


Két kategóriában
7. TBS Nagydíj

 

A TBS Nagydíj nem a juniorok versenye. Hiába a jelentős fizikai próbatétel, hiába hosszú a verseny, itt úgy tűnik elsősorban a tapasztalat számít. A legtöbb győzelmet, az idei bronzérmes, a TBS Nagydíj doajenje, ranglistavezető Fináczy György (65 éves) szerezte. Második a rangsorban, az idei győztes Litkey Farkas (41 éves) egy évtizede hagyta abba kishajós pályafutását. Az esélyesek között, az ezen a versenyen második Rick Gergő (27 éves) számít fiatalnak. Nincs is ezzel baj, sőt!


Transat 650 Charante Maritime/Bahia
4200 mérföld

 

Sokak szerint itt kell kezdeni. Ez a szólóvitorlás élet legfontosabb, kihagyhatatlan lépése. (Kivéve néhány franciát, akik szerint a Figaro mindennek az alapja.) A kis hat és fél méteres hajóval mindent meg lehet tanulni, minden kipróbálható és a részvétel megfizethető. Harminc évvel ezelőtt Bob Salmon, a verseny (eredetileg Mini Transat) kitalálója éppen erre vágyott. Az angol vitorlázó 1976-ban nagyon szeretett volna részt venni az OSTAR szólóvitorlás transzatlanti regattán, de a számára előteremthetetlenül magas költségek ezt nem tették lehetővé. Ezért kitalálta a Mini Transatot, amelyen a hajó nem lehet hat és fél méternél hosszabb, tehát minden sokkal-sokkal olcsóbb.


Első lépés az offshore versenyzés felé!
Máltai Kereszt Challenge

 

Itt a lehetőség egy újfajta versenyélmény megélésére, továbblépni, megtanulni, megtapasztalni a tengeri versenyzés speciális ágát, az offshore versenyzést. Ehhez kínálunk lehetőséget mindazoknak, akik a tengerrel, a hajóval, a vitorlázó társakkal erősebb kapcsolatba kívánnak kerülni, mint a védett vízi, partmenti versenyek alkalmával.


Schäfer Yacht
Huszonkét éve a piacon

 

A cég az egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező hajóipari vállalkozás az országban. A cég vezetője, Schäfer Elemér 1985 óta foglalkozik hajóépítéssel. Éveken keresztül a Balatonfüredi Hajógyárból vásárolt hajóhéjakat építette készre. 1995-ben saját hajót fejlesztettek a holland Van de Stadt tervei alapján, Dolphin 26-os néven, amely az egyik legnépszerűbb túrahajója a tónak.


Hajóbemutató
Dufour 365

 

Ha egy hajó szép, akkor már nem fog elveszni a piacon. Természetesen az sem baj, ha felismerhető a tömegben. Manapság talán ezt a legnehezebb elérni. A Dufour gyárra mindig is jellemző volt az igényes kidolgozás és az átlagon felüli minőség. Valami mégis hiányzott. Amióta a Grand Soleil-el közös tulajdonba került, és még inkább mióta az olasz Felci Yacht Design tervezi a hajókat sikerült kitörni a szürkeségből. Ma ez a cég rendelkezik az egyik legfigyelemreméltóbb modellválasztékkal Európában.

tovább...


Hajóbemutató

Benetteau Cyclades 50.5

 

A Benetteau az idén egy új hajócsaláddal - a Cycladessel - bővítette termékpalettáját. Három méretben (39, 43 és 50-es) kezdték meg a gyártást. A hajók méretezésében a tizedes után következő szám a kabinok mennyiségére utal. Ezek a hajók kompromisszummentes cruiserek. Első és legfontosabb szempont a kényelem. Majd sorban, de nem sorrendben a következők: egyszerű kezelés, könnyű karbantartás, nagy lakótér, variálhatóság és alacsony ár. Volt szerencsénk valamennyi hajóval vitorlázni. Most a legnagyobb cirkálót mutatjuk be.

tovább...


Készülék-bemutató
Velocitek SC-1, sport computer

 

Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen aki - kis sporthajón vitorlázva - gyakran megirigyeltem a nagyhajók műszereit. Hiányoltam a sebességmérőt, kompaszt, távmérőt és azt az egyéb rengeteg információt, ami egy-egy jobb műszer használata esetén rendelkezésemre állhatna.



Webáruház

www.marina.hu

 

Az it.news.hu szerint évről évre növekszik a webáruházak részesedése a hagyományos kereskedelemmel szemben. Persze ez még nem jelent semmit, hiszen korábban nem volt webáruház, így természetesnek tekinthető, hogy nő a részesedésük. A kérdés inkább az, növekszik-e a piac a webáruházak megjelenésével, vagy ugyanaz a torta oszlik több felé? A marina.hu kapcsán erre még nem kapunk választ, egy azonban bizonyos: a hagyományos és webáruház együtt csak erősítheti egymást. Itt erről van szó.

Velence 26' elektrohajó
Vitorláslelkű motorcsónak

 

A neve a Velencei-tavat idézi, a Balatonra szánták, legnagyobb sikereit azonban Nyugat-Európa tavain aratja. Ennek ismeretében azonban nem csoda, ha a termékcsalád új modellje már az elegáns európai tavakon megszokott elvárásoknak kíván megfelelni.


Autóbemutató
Honda Legend

 

Kezdjük mindjárt a nehezével: miért nem vennék Legendet? Mert drága. Igaz, erről legkevésbé a Honda tehet, sokkal inkább a honi sarcok. Egy 15 milliós autó árába egyszerűen nem fér bele bő ötmilliónyi adó, akárhogy is hívják a vételár azon részét, ami az államkasszába folyik be.

Adriai kikötők - 11. rész
három zadari kikötő:
Marina Zadar, borik,
Marina Vitrenjak

 

Kreuzolva közelítünk Zadar felé a Pasman-csatornában. Itt a domborzati viszonyok miatt szinte mindig a csatorna hosszában fúj a szél. Nem kell aggódnunk, hogy lesz-e kikötőhelyünk, mivel a város környékén három marina is van.


Hajóbemutató
Cobalt 263 Cuddy Cabin

 

Ezt a hajót 2007-ben gyártják utoljára. A Cobaltnál nem készül többé fedett orrfedélzettel sporthajó ebben a méretben. A 2008-as palettán harminc láb alatt már csak bowriderek szerepelnek. Miért mutatjuk akkor be ezt a modellt? Egyrészt, mert nem tudtunk ellenállni neki. Gyönyörű, fantasztikus és lenyűgöző. Ez a dolog emocionális oldala. Másrészt viszont ezen a hajón keresztül megérthető miért lett a Cobalt mára az ami. Ez a márka korunk Rivája. Az elit motorosa. Több mint egy hajó. A gazdagság szimbóluma.

tovább...


Hajóbemutató
Crownline 320 CR

 

A 2007-es modellévben bevezetett cruiser jövőre is a Crownline zászlóshajója marad. Mint ilyen, különös figyelmet kap a cégen belül. A hajó dízelmotorral szerelt változatát a Wiking Marina jóvoltából tesztelhettük a Dunán. A hazai vizeken hatalmasnak tűnő jacht a tengeren is megállja a helyét, napi használatra nagyszerű társ, de hosszabb túrákra is kiválóan alkalmas.

tovább...



 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink