Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

153. Hajó Magazin tartalmából,
2008. Április


 

Beijing 2008
Esélyek

 

Augusztus 9. és 21. között 11 osztályban négyszáz vitorlázó - köztük három magyar - verseng az érmekért Qingdaoban az olimpián.
A 11 olimpiai osztályban, 53 ország versenyzői képviselik hazájukat az olimpiai versenyeken. A kvalifikáció kilenc hajóosztályban befejeződött, lehet kezdeni az esélylatolgatást. Hat hely még kiadó Laser Radiálban, négy pedig Starban, de április közepéig ezek is elkelnek. Hét - esetleg nyolc nemzet - minden osztályban indíthat versenyzőt. A Magyaroknak is van még - a papírformát tekintve halovány - esélyük: a Tenke-Bendicsek páros negyedikként kijuthat Qingdaoba.

 

Magyarok az olimpián
Amatőrök egy profi világban

 

Ha a szörfösöket nem számoljuk, mindössze egy vitorlázó szerepel a pekingi olimpián magyar színekben. Ez utoljára 1976-ban fordult elő, amikor Haán András volt az egyetlen résztvevőnk. Magyar finnes utoljára - Los Angelest nem számítva - 1968-ban nem jutott ki a játékokra. Akkoriban ennek inkább politikai, mint szakmai okai voltak.

 

Magyarok az olimpián
A két szörf-kvóta hátterében

 

A szörfösök a maximumot teljesítették. mindkét szakágban - női és férfi RS:X-ben - képviselik hazánkat Qingdaoban, az idei olimpiai játékokon. Utassy Loránd szövetségi kapitánnyal beszélgetek ennek hátteréről. És persze a jövőről.

 

 

America's Cup
Ketten katamaránokkal

 

Március 18-án Hermann Cahn bíró ismét döntött, és ezzel lezárult a héthónapos huzavona az America's Cup körül. A végeredmény egyszerű: a két milliárdos összecsaphat a játszótéren, a többiek pedig nézhetik.

 

 

One Design Trophy 2008
Újratöltve

 

Az ötlet nem rossz. Két évvel ezelőtt azért rendezték meg az első One Design Trophyt, mert a flotta tagjai szerettek volna olyan egységes versenyeket, ahol maguk küzdenek a pályán korrekt, vitorlázás centrikus rendezés mellett.

 

 

A magyar vitorlázás legendái
Jordán Gábor

 

A Jordán családé igazi balatoni vitorlásdinasztia. A legismertebb közülük Jordán Gábor, a Magyar Vitorlás Szövetség örökös tiszteletbeli tagja. 1992-ben ő nyerte az első magyar szólóvitorlás versenyt. A Villám nevű Európa 30-as, majd a Talizmán 6R kormányosaként négyszer nyert magyar bajnoki címet (1996-ban már a fiával együtt), tizenöt alkalommal szerzett ezüst-, ennél ritkábban bronzérmet. A klub legsikeresebb éveiben a siófoki Mahart SC szakosztályvezetője volt. Négy cikluson át vezette az MVSZ Felügyelő Bizottságát. Nem utolsó sorban ötszörös nagypapa.


Fa Nándor partnere

CASON zRt.

 

Régóta tervezzük a vitorlázás kiemelkedő szponzorainak a bemutatását. Vannak jó páran, akik hosszú évek óta bőkezű mecénásai a magyar sportnak, ezen belül a hazai vitorlázásnak.
Elsőként a Cason zrt-t mutatjuk be, akik a napokban csatlakoztak a szponzorok társaságához. Miért mégis velük kezdjük a sort? Ennek apropója a hajókiállításon tett bejelentés, mely szerint ez a cég a Balaton legnehezebb versenyének, a szóló balatonkerülőnek a névadó szponzora.

 

Hajóbemutató
Cyclades 43

 

Nem is olyan rég a világ még egyszerű volt. A Benetteaunak két családja létezett: az Oceanis azoknak, akik cruiserre vágytak vagy charterezni akartak, és a First azoknak, akik versenyezni szerettek volna. A Benetteau hajók azonban nem tartoztak az olcsóbbak közé. A cég vezetői úgy gondolták, hogy kell egy olyan típus, amivel azokat az érdeklődőket tudják megtartani, akiknek a fejét esetleg elcsavarhatja a vetélytársak versenyképes ára. Így született meg a Cyclades család.


Hajóbemutató

Hunter 38

 

A Hunter gyárnak ez a hajó a legnagyobb középkategóriás cruisere. Kétféle belső elrendezésből és háromféle kielből választhatunk. Ezen kívül természetesen számos felszerelés van az opciós listán amivel egyedivé tehetjük hajónkat. Érdemes most megnézni a Hunter kínálatát, hiszen valamennyi modelljüket az USA-ban készítik, dollárban kell fizetni érte, ami ma nagyon előnyös még akkor is, ha figyelembe vesszük, hogy vám és a szállítási költség is terheli a felhasználói árat.

 

 

 

 

Autóbemutató
Dodge Avenger

 

1901-ben John Francis Dodge és fivére, Horace Elgin Dodge átköltöztette kerékpárgyárát a michigani Detroitba, az amerikai autógyártás későbbi fővárosába. A fivérek csapágyaira nagy szüksége volt a gyerekcipőben járó autóiparnak. 1902-ben a Dodge testvérek segédletével Ford megalapította a Ford Motor Company-t, a Dodge Brothers alkatrészeket gyártott az autógyárnak. 1914-ben a fivérek megalapították a saját autógyárukat, amelynek a Dodge Brothers Motor Vehicle Company nevet adták.


Adriai kikötők - 15. rész

VODICE

 

A városka neve a horvát víz (voda) szóból ered, mivel egy ivóvízforrás közvetlen közelében épült. Főterén egykor két kút állt. A napóra előtti felső kútból merték az ivóvizet. Ez a kút ma be van fedve. Az alsó kút vizét - rosszabb minősége miatt - csak mosásra, illetve egyéb háztartási célokra használták.

 

Hajóbemutató
Rinker 280 Express Cruiser

 

Az, hogy miért neveznek egy majd 32 láb hosszú hajót 28-asnak, az legyen a Rinker titka. Mindenesetre ez a hajó nem azért látszik nagyobbnak a 28-asoknál, mert ügyes volt a tervező, hanem egyszerűen azért, mert jóval - több mint egy méterrel - nagyobb.

 


Hajóbemutató

Jeanneau Merry Fisher 925

 

A Merry Fisherek egyszerűen berendezett, masszív, nagy teherbírású hajók. Jól bírják a tengert és a hosszú utakat. Közülük a legnagyobb a 925-ös. Ez a hajó már flybridge-es. Kellemes kabinja van és korrekt hálóhelyet kínál éjszakára. Teszi mindezt visszafogott stílusban és megfizethető áron.

 

Vitorlás teherhajók
Tisztább bolygónkért

 

A környezetszennyezés ijesztő méreteket öltött, nehezen megállítható folyamattá vált. Mégis, a szennyezett jövő fenyegető képe kevés ahhoz, hogy a helyzet jobbra forduljon. Talán ha a tiszta megoldásokat a gazdaságossági és egyéb kereskedelmi szempontok is vonzóbbá teszik, akkor jobban elterjedhetnek. Ilyen vonzó lehetőség a vitorlással történő áruszállítás felélesztése.


Kerékpárral a fedélzeten

Evobike

 

Az Evobike-okat forgalmazó céget 2006-ban alapították. A Magyarországon még ismeretlen fekvő (recumbent bike) és összecsukható (folding bike) kerékpárokat, minőségi kiegészítőket és innovatív termékeket importálnak. Céljuk, hogy Magyarországon a kerékpározás minél szélesebb körben elterjedjen. Ennek érdekében született a cég márkája, az Evobike.

 

Tengerek rettegett vámszedői
Kalózok - 1.

 

Nincs olyan vízen járó ember, aki ne hallott volna a félszemű, féllábú, kampókezű kalózokról, a híres halálfejes lobogóról, az elrejtett kincsekről, szóval a tengeri rablókról szóló mesék örök szereplőiről. Kotorjunk hát egy kicsit bele történeteik kincsesládájába.

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink