Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

164. Hajó Magazin tartalmából,
2009. Március


 

Budapest Boat Show - 2009
Valami van...

 

Véget ért a budapesti hajókiállítás. Az idei szezonban mondhatom ezt, hiszen a Hungexpo rendezvénye ismét versenytárs nélkül áll a fôvárosban. A hajósok - kis jóindulattal - megtöltötték az A pavilont. Az elsô két nap gyengébb látogatottsága után szombaton és vasárnap egymásra talált a rendezvény és közönsége, és igazi kiállítási hangulat kerekedett a csarnokban.

Volvo Ocean Race - 6. rész
Kínáig a mezôny fele elfogyott

 

A szingapúri kikötôi futamok után, január 18-án a versenyben lévô hét hajó elrajtolt a negyedik, 2500 tengeri mérföldes, a kínai Quingdaóig tartó óceáni szakaszra. A Volvo Ocean Race-bôl ezúttal kimaradtak az embert és hajót próbáló déli, Indiai-óceáni szakaszok, a jéghegyek és a viharos déli szelek. Sebaj. Akadt helyette sokkal rosszabb!
A többihez képest aránylag rövid távon kis híján véget ért a Volvo Ocean Race. Egyetlen csapat sem futott épen a célba, többen súlyos szerkezeti sérüléseket szenvedtek.

Vendée Globe
A lenyűgöző

 

November 9-én rajtolt a világ legnehezebb vitorlás versenye, a Vendée Globe szóló földkerülô. Mire ez a lapszám megjelenik, már csak öt hajó, a mezôny vége vitorlázik a cél, a franciaországi Les Sables d'Olonne felé. A többiek, a megmaradt kevesek, eddig összesen hatan, befutottak. Tizenkilencen kényszerültek a verseny feladására.
Ez volt az elsô olyan Vendée Globe, ahol egy korábbi gyôztes újra rajthoz állt. Sôt! Ezúttal ketten is voltak ilyenek a mezônyben: Michel Desjoyeaux, aki a 2000-2001-es versenyt nyerte és Vincent Riou a 2003-2004-es kiadás gyôztese. Soha ennyien nem vágtak neki a távnak, és soha ilyen sokan nem kényszerültek a verseny feladására, mint most.

A verseny kapcsán
Beszélgetés Fa Nándorral

 

Természetesen most is mindent tud a versenyrôl. A rajt elôtt hosszabb idôt töltött Sables d'Olonne-ban. Azóta is folyamatosan követi és értékeli az eseményeket. Ismét a versenyrôl, a hajókról, az esélyekrôl beszélgetünk.

 


Louis Vuitton Pacific Series
Életjelek

 

2007. március 7-én Valenciában, a 32. America's Cup versenyen az Alinghi megvédte az Emirates Team New Zealanddel szemben a kupát. Azóta nem láthattunk AC-hajókkal zajló vitorlás versenyt. Sôt, semmilyen, a 33. America's Cup irányába elôremutató jelet. Csak jogi torzsalkodást, hercehurcát a két milliárdos ellenfél Ernesto Bertarelli és Larry Ellison elôadásában. Most végre - a New York-i Legfelsô Bíróság sokadik döntése után - megmozdult valami. A csapatok megunták az idô és pénzpocsékolást. Új-Zélandon megrendezték a Louis Vuitton Pacific Series párosversenyt.

Világversenyek a Balatonon
Elképesztő forgatag

 

Soha ennyi világversenyt nem rendeztek egy éven belül a Balatonon, mint az idén. A versenyek sorát a Finn Junior világbajnokság nyitja július 30-án Balatonfüreden. Még tartanak majd a futamok, amikor augusztus 4-én megkezdôdik a 11 méter One Design világbajnokság Siófokon, majd pár nappal késôbb, augusztus 8-án rajtol a 420-as és 470-es Európa-bajnokság Füreden. Végül szeptember 16-ától az Asso Európa-bajnokságra kerül sor szintén Füreden.


Az Audi és a Hajó Magazin közös játéka
Hajózz és autózz velünk!

 

Hat forduló, 120 kérdés. Értékes ajándékok. Minden forduló nyertese választhat egy exkluzív Audi ajándékot (Audi design karóra, Audi utazótáska, Audi Collection férfi bôr aktatáska, férfi és nôi R8-as pólók a kívánt méretben), valamint automatikusan nyer egy féléves Hajó Magazin elôfizetést. Az egyes fordulókban szerzett pontokat összeadjuk, és a legtöbb pontot szerzett résztvevô nyeri el a fôdíjat. Ez pedig nem más, mint egy legújabb Audi modell tesztelése egy teljes héten keresztül. Ezen kívül egyéves Hajó Magazin elôfizetést és a kiadónál megjelent összes vitorlás-album egy-egy példányát kapja a gyôztes. Plusz lesz számára egy kellemes meglepetésünk... Részletes részvételi feltételek a Hajó Magazin honlapján olvashatók.

Erste Private Banking
Dragon Eb - 2010

 

A Budapest Boat Show-n jelentették be, hogy az Erste Private Banking lett a 2010-es Dragon Európa-bajnokság névadó fôszponzora. A versenyre június 5-12. között kerül sor Balatonkenesén. A Magyar Dragon osztályszövetség évek óta dolgozik a project megvalósításán. Balatonkenese pályázat útján nyerte el a rendezôi jogot. A tavalyi évben az Európa-bajnoksággal egy idôben rendezték a magyar bajnoki futamokat Kenesén. Így lesz ez az idén is. Ôsszel, ugyanitt flotta bajnokság keretében készülhetnek tovább a dragonosok.


OsztálybemutatÓ
A-Cat

 

Az A-osztályú katamaránok a leggyorsabb egyszemélyes többtestuek a világon. A legtöbb nemzetközi státusszal rendelkezô versenyosztállyal ellentétben az A-Cat konstrukciós osztály. Nagyon kevés megkötéssel tervezhetô. Hossza 18 láb (5,5 méter), szélessége 7 láb 6,5 inch (2,3 méter), a vitorlázata 150 négyzetláb, a tömege vitorlázásra készen nem lehet kevesebb mint 75 kg. Ennyi. Az osztályelôírás kevesebb mint két oldal.

HajÓbemutató
First 34.7

 

A képeken látható First 34.7-es - a Sabrata - nem széria hajó. A Pauger muhelyben készített karbon rudazattal van szerelve és a vitorlái is nagyobbak, mint a standard. 2008-ban - egy kitunô csapattal a fedélzetén - megnyerte a 33-as osztály bajnokságát, megverve többek között a nagyhíru X-35-öst is.

Autóbemutató
Kia Sportage

 

Születése óta a második modellfrissítésen esett át a Kia szabadidô-autója, a Sportage. Az átalakítás nem jelentôs, de észrevehetô. A front részen fényszórói nagyobbak lettek és megváltoztak a lökhárító légbeömlô nyílásai is. A hátsó lámpák ugyan változatlan formájúak, de a bura alatti világ eltér a korábbitól. Az irányjelzô és tolatólámpa tetszetôsebb integrálása jelzi, hogy újdonsággal van dolgunk. Ezen kívül dupla, sportos kipufogókat kapott a kocsi.

Adriai kikötők - 25. rész
Krk sziget

 

Krk a Kvarner és egyben Horvátország legnagyobb szigete. Nem a legdúsabb növényzetu és nem is a legszebb sziget a horvát-dalmát partvidék mentén, ám a vendéglátás terén szerzett, sok évtizedes tapasztalatai, könnyu megközelíthetôsége, jó közlekedési kapcsolatai és fejlett idegenforgalmi infrastruktúrája a környékre érkezô turisták elsô számú célpontjává teszik.

Műszaki emlékek
Kőrös gôzös - A hullámgyár

 

A Kôrös különleges hajó volt, több szempontból is. Eredetileg a Tiszára tervezték és személyszállításra meg vontatásra is szánták. Általában a vegyes igények kielégítésére készített dolgok elég balul szoktak sikerülni, de a Kôrös esetében ez csak a hullámgyártásban mutatkozott meg. Nagyon arányos, szép hajó volt, ugyanis a vontatókötelek számára szükséges hely miatt a felépítményt nem tudták végigvinni a hajófarig, amitôl a régi folyami személyhajók olyan esetlennek tuntek.

Hajóbemutató
Prestige 42S

 

A Kôrös különleges hajó volt, több szempontból is. Eredetileg a Tiszára tervezték és személyszállításra meg vontatásra is szánták. Általában a vegyes igények kielégítésére készített dolgok elég balul szoktak sikerülni, de a Kôrös esetében ez csak a hullámgyártásban mutatkozott meg. Nagyon arányos, szép hajó volt, ugyanis a vontatókötelek számára szükséges hely miatt a felépítményt nem tudták végigvinni a hajófarig, amitôl a régi folyami személyhajók olyan esetlennek tuntek.

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink