Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

166. Hajó Magazin tartalmából,
2009. Május


 

Dockyard - Bajnokok Bajnoksága
Szamódy Tamás a bajnok

 

Tizenhárom magyar bajnok fogadta el a Hajó Magazin meghívását a Dockyard Bajnokok Bajnokságára, köztük a címvédô Czégai Péter, a kétszeres olimpikon Hajdu Balázs és a világbajnok Majthényi Szabolcs. Az idei versenyen sok fiatal versenyzô is megmutatta magát. Berecz Zsófi, Szamódy Tamás, Bakóczy Róbert és Tomai Balázs képviselte az ifjabb korosztályt. A nagyhajós mezônybôl a one design osztályok bajnokai mellett Takácsy Géza, az Európa 30-as osztály bajnoka jött el a versenyre.

Hodács Attila
Az Optimist edzô

 

Családi örökségként kapta a vitorlázást. Hajóépítô, vitorlásedzô, szakmája szerint gépészmérnök. 1982-ben született Veszprémben, nyolc évesen kezdett vitorlázni. Édesapja hajójával versenyzett, sokat utaztak külföldre és a sikerek nem maradtak el. Sorra nyerte a korosztályos bajnokságokat.

A mai Optimist válogatott hetven százaléka az ô tanítványa. Volt. Ma egy kis vákuum keletkezett körülötte. Legjobb versenyzôi eligazoltak. Ettôl még Hodács Attila maradt aki volt. A legfelkészültebb, tettvággyal teli, a szakmával szemben alázatos edzô. Egy új generáció tagja. Nyelveket beszél, képzi magát. Nagy jövô áll elôtte.

I. Adriatic Challenge
Tavaszi Regatta

 

Az egy hétig tartó I. Adriatic Challenge Tavaszi Regatta mezônye 12 Bavaria 42 Match vitorlással és a versenyzôk között négy vitorlázó olimpikonnal rajtolt Biogradban. Nemcsak a versenyszervezô Adriatic Challenge, hanem az idôjárás is gondoskodott a versenyen a kedvezô körülményekrôl, hiszen a vízi rendezôség pontosan tudta tartani az elôre kiírt programot.

 



Volvo Ocean Race - 8. rész

Újra együtt a mezôny

 

Rio de Janeiróban a Kínáig a felére zsugorodó mezôny csaknem teljesen kiegészült. Az öt befutó mellett a helyszínre szállították és csatlakozott újra a megjavított Telefonica Blue és a Delta Lloyd. Így most ismét csak a financiális okok miatt kiszállt Team Russia hiányzik a mezônybôl.

 


 


Az Audi és a Hajó Magazin közös játéka
Hajózz és autózz velünk!

 

Még mindig be lehet kapcsolódni a játékba!
Hat forduló, 120 kérdés. Értékes ajándékok. Minden forduló nyertese választhat egy exkluzív Audi ajándékot (Audi design karóra, Audi utazótáska, Audi Collection férfi bôr aktatáska, férfi és nôi R8-as pólók a kívánt méretben), valamint automatikusan nyer egy féléves Hajó Magazin elôfizetést. Az egyes fordulókban szerzett pontokat összeadjuk, és a legtöbb pontot szerzett résztvevô nyeri el a fôdíjat. Ez pedig nem más, mint egy legújabb Audi modell tesztelése egy teljes héten keresztül. Ezen kívül egyéves Hajó Magazin elôfizetést és a kiadónál megjelent összes vitorlás-album egy-egy példányát kapja a gyôztes. Plusz lesz számára egy kellemes meglepetésünk... Részletes részvételi feltételek a Hajó Magazin honlapján olvashatók.


Omani Sail

Ázsia is szót kér

 

Amikor a Földet körülvitorlázókról olvasunk, azok európaiak, amerikaiak, ausztrálok vagy kivik, nagy ritkán most már japánok, vagy kínaiak. Afrika és Ázsia nagy része eddig nem képviseltette magát ezeken a versenyeken, rekordkísérleteken. Pedig arrafelé is vannak gazdag országok! Az utóbbi idôben mozgolódnak, éledezik az óceáni versenyvitorlázás Ázsiában, az arab országokban is.


Hajóbemutató

Salona 34

 

A horvát Adrián, Split közelében, a gyártó AD Boats típusait bemutató kis helyi kiállításon próbálhattuk ki az aránylag fiatal cég legkisebb modelljét, amelyet méltán jelöltek a 2009-es Európai Év Hajója pályázatra is. Jó szélben vitorlázhattunk a hajóval, miközben a napunkat egyéb érdekes élmények is színesítették.
Találkoztunk magával a Horvát Tengeri Medvével, akitől elleshettük, hogyan is kell hajót tesztelni...


HAjóbemutató
Sun Odyssey 33i

 

A Jeanneau idén mutatta be azt az új modelljét, amely a 32i-t váltja. A terveket Marc Lombard készítette, a külsô és a belsô egyaránt a megszokott jegyeket viseli. Szép, kiegyensúlyozott vonalak, megnyugtatóan ismerôs belsô terek, korszeru technika és kiforrott szakmaiság jellemzi ezt a hajót.


Autó
bemutatÓ
Opel Insignia

 

Az Opel ezzel a modellel bebizonyította, hogy tud autót gyártani. Ez tulajdonképpen rendben is volna, de miért tartotta eddig titokban? Az utóbbi három - de lehet, hogy négy - évtized legjobb Opelje az Insignia.
Igaz ez akkor is, ha minden egyes részletébe bele lehet kötni. Persze ehhez a szôrszálhasogatást magas szinten kell elsajátítani.


Adriai kikötôk 28. rész

CRES

 

A Kvarner-öbölben található Cres az Adriai-tenger és Horvátország második legnagyobb szigete 405 km2. Partszakaszának 250 km, legmagasabb csúcsa a 648 méter magas Gorice. Lakossága 3200 fô. A szigeten található édesvizu Vrana-tó. A világszerte rendkívül ritka fakókeselyu egyik utolsó fészkelô helye.


Cipôk és ruházat

Megújult Westport bolt
a Mammutban

 

Westport Skipper & Crew Shop néven megújult a jól ismert bolt a Mammut egyben. Az idei évtôl a hajós cipôkôn túl Jeantex és Slam ruhák is a polcokra kerültek. A bolt tulajdonosa Bednár Tibor, vele beszélgettünk a változásokról.

 


Hajóbemutató

Squadron 55

 

A Fairline Boats azonos nevu korábbi modellje elképesztô sikereket ért el a piacon. Meghatározó, stílust teremtô cirkáló volt, amelynek nehéz a nyomába érni. A Fairline nem ijedt meg a feladattól, a tavaly bemutatott új Squadron 55-ös méltó a nevéhez. Ezt a bírák is így gondolták. Ez a hajó nyerte el a London Boat Show-n a büszke Year Award 2009 Motor Boat címet az 50 láb feletti kategóriában. A hír hallatán az ember mindig szkeptikus kicsit, hiszen az albioni szavazásokon több brit termék nyer, mint a világ többi részén. Ezzel együtt a Squadron 55 kifogástalan cirkáló, amely méltó az elismerésre.


Muszaki emlékek 2.

Azok a régi szép gôzhajók!

 

A régi gôzösök is olyanok a hajózásban, mint az evezôsgályák. Nagyon szépek meszszirôl, csak a szenet ne kelljen lapátolni, mint ahogyan evezni sem nagyon szerettek a rabszolgák. Persze az utas azért mégis másképpen látja a dolgokat, kényelemben hajózni, napozóágyban heverészve bámulni a tovaúszó tájat egy pohár itallal a kézben, nem egy kellemetlen dolog. A 19. század második fele és fôleg az 1867-es kiegyezés hatalmas lökést adott a magyar ipar, és ezen belül a hajózás és a hajóépítés fejlôdésének Magyarországon. A gôzhajókkal történô személyhajózás jelentôsége nagy volt, hiszen a vasúti hálózat még csak akkor kezdett kiépülni, a személyhajók biztosította kényelem pedig még sokáig versenyben tartotta ezt az utazási formát. Amikor a vasút mindent befedô hálózata domináns lett a Monarchiában, maga a vasút volt az áruszállító gôzhajózás tôkeerôs megindítója, akár csak Angliában.

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink