Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

169. Hajó Magazin tartalmából,
2009. Augusztus


 

Optimist Európa Bajnokság, Szlovénia - Piran
Vadnai Benjamin ezüstérmes

 

2009. július 4. és 12. között 42 ország, 147 fiú és 100 leány versenyzôje vett részt a szlovéniai Piranban megrendezett Optimist Európa-bajnokságon. A népes magyar küldöttséget - Elôházi Dorottya, Gyapjas Balázs, Gyapjas Zsombor, Péch Lóránt, Vadnai Benjamin versenyzôket és Perényi Miklós csapatvezetôt - Török Péter a Magyar Optimist Osztályszövetség és a magyar válogatott edzôje is elkísérte. Zsombornak 12 évesen az elsô, Balázsnak a harmadik, Benjinek pedig a negyedik Európa-bajnoksága volt az idei.
Mint minden nagy versenyen való részvételt, így az Optimist Európa-bajnokságot is komoly elôkészületek elôzték meg. A válogatott csapat felkészülési munkáját nagymértékben segítette a helyszín alapos feltérképezése és annak megismerése. Az Eb-t megelôzôen három versenyen és két edzôtáborban vettek részt fiataljaink.

 

Laser Radiál ifjúsági Eb - Koppenhága
Bathó Péter harmadik

 

Ha interjút szeretnétek csinálni, akkor most elmondom Peti válaszait: igen, nem, talán, ja, aha, jó. nagyjából. - mondta az edzôje. Ezek után nem akartunk. Sok újat amúgy sem nagyon lehetett volna hallani Pétertôl, legalább is ahhoz képest, amit tavaly októberi számunkban megjelent interjúban már elmondott.

 

 

Laser Európa Kupa - Warnemünde
Péch Fanni gyôzött

 

Nem "csak" a nôk ifjúsági mezônyében - természetesen ott is -, de a felnôttek között is aranyérmes. Méghozzá fôlényesen. Fele annyi pontot gyujtött, mint a második helyezett.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én mindig félek, amikor egy sikeres vitorlázó feljebb lép egy osztálylyal. Erôsebb mezônybe, rutinos felnôttek közé kerülve nehezebb eredményesen szerepelni. Félek, hogy a sikerek elmaradása ne szegje kedvét a versenyzônek. Péch Fanni esetében errôl szó sincs. Sikeres a számára új hajóosztályban is.

 

2. Seiko Ifjúsági távolsági verseny
Kékpántlika

 

A T-Mobile 41. Kékszalag Nagydíj és Fesztivál keretei között nyolcvanhét hajóban százhat versenyzô vágott neki a kishajósoknak szokatlan, Balatonfüred - öreg Tihany kikötô - Hajógyári öböl - Balatonfüred távon rendezett 2. Seiko Kékpántlika ifjúsági túraversenynek.
Kellemes, napsütéses idôben, barátságos, kettes szélben, 11 órakor indult a futam. A fiataloknak szokatlan módon mind az öt hajóosztály egyszerre rajtolt, de ez sem okozott bonyodalmat, mindannyian fegyelmezetten versenyeztek.
A tihanyi bója után a szél kissé gyengült, de irányát megtartotta, így reális körülmények között zajlott a verseny. A távot az elsô versenyzôpáros pár perccel több, mint két óra alatt teljesítette. Az utolsónak célba érô versenyzô sem töltött négy órát vízen. Minden hajó bôven az idôkorláton belül célba ért, így sikeresen fejezte be a versenyt!

 

A 41. Kékszalag T-Mobile Nagydíjról - apránként
Rekordidô nem - Litkey igen

 

Az utóbbi években szokásos kérdésekre a válaszok: Rekordidô nem, Litkey igen. Vagyis a gyenge és kedvezôtlen irányú szél miatt ismét nem dôlt meg a Nemere II. 1955-ben futott rekordja, és a trónkövetelôknek ezúttal sem sikerült legyôzniük a Litkey Farkas vezette csapatot. 2001 óta veretlenek, vagyis kilencedszer gyôztek megszakítás nélkül.

 

Akik nélkül nem lenne teljes a kép
X-Trame Studio

 

Közép-Európa legnagyobb és legpatinásabb tókerülô vitorlásversenyével kapcsolatban néhány dolog általában elôre borítékolható. Akár páratlan, akár páros évrôl, és emiatt eltérô szabályokról van szó, valószínusíthetô, hogy megdôl a részvételi rekord, és az sem okoz meglepetést, ha Farki hajója a gyôztesnek járó fényárban érkezik a füredi éjszakába. Persze egyik sem garantált. A szemet gyönyörködtetô, sok ezer fôs rajttól, a szemkápráztató befutóig igazán biztosnak évrôl-évre csak egy valami mondható: az X-Trame Studio kamerái minden fontos pillanatot rögzítenek.

Látjuk ôket a Balatonon?
Décision 35 és Ventilo M2

 

Jövôre a Kékszalag megnyílik a többtestu hajók elôtt. A Bol d'Oron nem újdonság a katamarán. A Genfi-tavon 1939 óta évente megrendezett tókerülô versenyen évtizedek óta katamaránok uralkodnak. Az ott legnépszerubb két osztályt mutatjuk be, hiszen egyedeik felbukkanása valószínu a 2010-es Kékszalagon.


America's Cup
Bohózat

 

Miféle válság? - kérdik az Alinghi és a BMW Oracle ügyvédei széles vigyorral az arcukon. Ilyen szuper megrendelőjük az életben nem volt! Kell majd lennie valami vitorlás versenynek vagy micsodának 2010 februárjában, de kit érdekel. Addig még - és bizonyára majd utána is - nagy kanállal ehetnek, mert ezek a vitorlás fiúk a hülyeségükkel vagonszám hozzák a munkát.


Volvo Ocean Race - 11. rész
Tanulságok és a jövô

 

A Vendée Globe mellett kezdetben fanyalogva figyeltem a Volvo Ocean Race futamait. Hol van már a régi dicsôség, amikor még nagy mezôny volt a földkerülô versenyen! Három éve is kevesen voltak, most is csak nyolc csapatot sikerült verbuválni. Ráadásul a déli óceáni vágtákat is az új piacokat bekapcsoló ázsiai marketingmenetek váltják fel. Ám a verseny rácáfolt a kétségekre. A Volvo Ocean Race kijött a hullámvölgybôl és prosperál. Van jövôje.

 


Utánpótlás

BYC

 

Mikor máskor írjunk egy egyesület munkájáról, ha nem akkor, amikor a versenyzôi éppen Európa élvonalát tanítják vitorlázni. Na jó, ez egy kicsit túlzás. Viszont egy Eb ezüstérem birtokosával és egy korosztályos Eb harmadik helyezettel szemben szabad legyen elfogultnak lennem. Mindez az elmúlt hetek eseménye. A 142 éves klub történetében hasonló sem fordult elô korábban, most pedig egy hét leforgása alatt két ilyen sikert is elkönyvelhettek. Nyugodtan kijelenthetjük: van értelme a munkájuknak.


Hajóbemutató

22-es binnenjolle

 

A történet 1909. november 6-án a berlini Russia hotel nagytermében kezdôdött. A Német Vitorlásszövetség (DSV) közgyulése elhatározta, hogy egy új, olcsó és sportos vitorlást hív életre. A közgyulést dr. Manfred Curry, Peter Bischof, prof. Hitzel, dr. Haitsch, Reinhardt Drewitz, prof. Dornier kérésére hívták össze, hogy az új hajótípus elfogadását eszközöljék ki. Az eredmény egy nagyon egyszeru képlet lett, L+B egyenlô 7,8 méter, ahol L a legnagyobb hosszúság, B pedig a legnagyobb szélesség. Ez a hajó nagy sikert aratott az európai tavi vitorlázásban. Meghatározója lett a magyar versenyvitorlázásnak is a háború elôtt. Évtizedekig ez a típus volt a királykategória.


Hajóbemutató
Talizmán

 

A 6 méteres R yacht olimpiai osztály volt 1908 és 1952 között. Két magyar hajó épült amelyeket ma is nyilvántartanak a regiszterek, 1928-ban a Hungária, valamint 1942-ben dr. Tuss Miklós hajója a Talizmán. A Hungária 1928-ban szerepelt az amszterdami olimpián, sajnos a Talizmán nem jutott ki Londonba.

 

 

Adriai kikötők - 31. rész
Pag sziget
- Aci Marina ©imuni

 

Az Adria északi részén fekvô Pag Horvátország ötödik legnagyobb szigete hatvan kilométer hosszú, szélessége két-tíz kilométer és az egyik leghosszabb partvonallal (302,47 km) rendelkezik.
Legnagyobb települése a 3120 lakosú Pag. Az észak-dalmáciai Pag szigeten a fehér kopár síkságok és hatalmas sziklák miatt az ember szinte a Holdon érezheti magát. Pag sziklás tengerpartját kis öblök és fokok színesítik. A fehérség az azúrkék tengerrel együtt tökéletes látványt nyújt. A szigeten alig látni fákat, néhány olaj- és fügefaliget töri csak meg a fehérséget.

 

Hajóbemutató
Chris Craft Corsair 28

 

A céget 1874-ben alapította Christopher Columbus Smith és testvére Henry. Hajóik mindig a sebességrôl és a szépségrôl szóltak. Ez valahogy mindig bejött az amerikaiaknak. Volt idô amikor Chris Craft hajóval járt Elvis Presley, Frank Sinatra, JFK és Marilyn Monroe is.

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink