Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Teszt: Dolphin-26-os
Sikerre ítélve!
16. Hajó Magazin, 1995. szeptember

Hajót tesztelni versenyen talán a legkézenfekvőbb feladat. Ekkor kiderül sok-sok olyan apróság, ami egy rövid túra alkalmával nem kerül előtérbe. Másrészt pedig sokkal egyszerubb ilyenkor a hajó sebességét és menettulajdonságait megítélni. Ez történt ebben az esetben is. Az időjárással nagyobb szerencsénk volt, mint legutóbb, most barátságosabb és változatosabb szél fújt, 2-5-ös erősséggel.

A holland Van de Stadt tervező iroda hajóit nem kell bemutatni, hiszen az általuk tervezett Dehler-sorozatot mindenki ismeri. Mégis, talán kevesen tudják, hogy a cég kínálatából bárki vásárolhat terveket és készíthet hajót. Olyanok számára készítették ezt a hajót, akik szeretnek versenyezni, de nem akarnak egy bizonyos komfortról sem lemondani.
A Schäfer Yacht nem vásárolt zsákbamacskát. A Dolphin-26 kipróbált típus, Európában eddig több százat gyártottak belőle. A tervdokumentációt tehát megvásárolták, minden elkészült darab után licencdíjat fizetnek. A Van de Stadt cég ellenőrzi a gyártást, így használhatják a védjegyet, ami a minőség garanciája.
A hajót a Horváth Boldizsár-emlékversenyen próbáltuk ki. A szemre is tetszetős forma kimondottan jó menettulajdonságokat sejtet. Lépcsős farkiképzés helyettesíti a fürdőlétrát. Belépve a cockpitbe kellemes tágas térrel találkozunk. A leekocsit a kajütlejárat előtt helyezték el, így nem zavar az ülőtérben. A cockpit kialakításánál láthatólag fontos szempont a legénység kényelme. Ha megdől, a habléc vízszintes síkot ad, igazán jó rajta ülni. A jobb oldali pad alatt nagyméretu rakodóteret találunk. Az Andersen csörlők mögé szerelt klemmek szöge és magassága tökéletes, a genua behúzása nem okoz gondot. A fall és állítókötélzet a kajüttetőn van, itt Easy kötélfogók és szintén Andersen csörlők segítenek. A belső tér kidolgozása hibátlan. A mahagóni lapok illesztése pontos és szép. Nem érezzük magunkat egy ódon szekrénybe zárva. Az orrkabinajtó mögött két felnőtt számára találunk kényelmes fekvőhelyet, másik két ember a nyitott achterkajütben aludhat. A szalon egy felnőtt és egy gyerek számára biztosít hálóhelyet. Találunk külön wc-t és kis konyhát. Mindenhol van hely megfordulni vagy lehajolni. A balatoni kivitelből hiányzik a térképasztal, de kialakítható.
A szuk kikötőhelyről motorral kell kitolatni. A hajó engedelmesen követi a kormányt. A kikötő előtt felhúzzuk a nagyvitorlát. Csiha László tulajdonos szerint erős szélben időnként túlzottan szélbe fut. Még genua nélkül megnézem, de nem tapasztalok semmi rosszat, pedig jó friss szelünk van. Majd kitekerem a genuát, jövünk-megyünk a rajt előtt, kimondottan jól viselkedik a hajó. Kezd tetszeni a dolog. Jól jövünk el a rajttól, abszolút 12.-ként érünk a gödrösi bójához. Mennyi a Yardstic-pontunk? Egymásra néznek Elemérrel, nem tudják. Mindenesetre bármi lehet. Alsóörs után spinnakerezni kéne, de nincs méretes golyónk. Felhúzunk egy soling maxit, mégis kissé lemaradunk, a befutó kreutz előtt még tizedikek vagyunk az osztályban, ami még jó lehet a Garudák és One designok között. Tihany után még legyurünk két hajót. Erős szélben teljes taklival, időben ráengedve a nagyvitorlára, szép kiegyensúlyozottan, igazán jól kreutzol. Nyolcadikként futunk célba, előttünk csupa lényegesen nagyobb hajó... akár nyerhetünk is.
(Később volt alkalmunk kipróbálni a hajót hatos-hetes szélben, az osztályában még szembeötlőbb a viselkedése, szeret kreuzolni, lényegesen nagyobb hajókat utasít maga mögé. Raumban persze megmutatkozik a méreteiből adódó korlát, hamar eléri a végsebességét, de ez is csak a harminc-egynéhány lábassokkal szemben érezhető. A szerk.)
Az AX osztályban a Horváth Boldizsár-emlékversenyt egy Dolphin 26-os nyerte. Legénysége Csiha László, Schäfer Elemér és Litkey Farkas.

Technikai adatok:
Férôhely: 8/6 fô
Hossz: 8 m
Vízvonalhossz: 6,50 m
Szélesség: 2,80 m
Összsúly: 1800 kg
Tôkesúly: 700 kg
Hardver: Easy Lock,
Andersen
Merülés: 1,50 m (verseny)
1,10 m (túra)
Árboc magassága: 10,73 m
Nagyvitorla: 19,50 m2
Genua: 20 m2
Fock: 14 m2
Viharfock: 8 m2
Spinnaker: 52 m2
Ár: 2,8 millió Ft+Áfa
Gyártjó: Schäfer Yacht, Tamási

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink