Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

170. Hajó Magazin tartalmából,
2009. Szeptember


 

Repülô Hollandi világbajnokság, 2009

Ezüstérem!

 

A hatszoros világbajnok Majthényi Szabolcs és Domokos András negyedik világbajnoki ezüstérmét nyerte a hollandiai Medemblikben. Az esemény július 31. és augusztus 7. között zajlott, tizennyolc ország kilencvenkét hajója indult.

 

 

 

 

Laser Európa-bajnokság

Berecz Zsombi egyre jobb

 

Augusztus elsô hetében, a svédországi Landskrona közelében lévô Borstahusen nevu kis halászfalu partjainál, a Nordic Week keretében rendezték meg a Laser felnôtt és junior Európa-bajnokságot. Hazánkat Berecz Zsombor, Tomai Balázs, Kaiser Kristóf és Erdélyi Gábor képviselte. A felnôttek között 122 indulóból Berecz Zsombor a nyílt versenyen a 25., az Európa-bajnokságon a 21. helyet szerezte meg. Szépen, stabilan fejlôdik és jut egyre elôrébb a nemzetközi mezônyben. Tomai Eb 67., Kaiser ifi 27., Erdélyi ifi 82. helyezéssel térhetett haza.

 

 

Pata Boats Junior Finn világbajnokság
- Jorg Bruder Silver Cup

Világbajnokság a BYC-ben

 

Soha nem gyult össze önálló világversenyre ilyen sok junior finnes. Öröm volt nézni, hogy milyen magas színvonalon muvelik a finnezést! A balatonfüredi klubban nagyon jól érezték magukat a fiatalok, annak ellenére, hogy a Balaton kellemetlenül gyengeszeles arcát mutatta.

A verseny fő támogatója a Pata Boats, vagyis Antal Gábor volt, aki sok más díj mellett a győztesnek egy új Pata Finn egyéves használati jogát ajánlotta fel, testhezálló, a versenyzővel közösen alakított Pata karbonárboccal.

2. Volvo Youth Sailing ISAF vb, Buzios - Brazilia
Tapasztalatszerzés

 

Ezen a versenyen országonként egy hajó indulhat. Laser Radial osztályban ez a megtisztelô lehetôség a tavalyi háromszoros magyar bajnok Bakóczy Róbertnek, a Spartacus versenyzôjének jutott.

 

 

 

 

A legnagyobb sztár Füreden
Valentin Mankin

 

A vitorlássport történetének egyik legsikeresebb, legendás alakja. Ô az egyetlen, aki három különbözô hajóosztályban nyert olimpiai bajnoki címet. Hetvenegy éves. Balatonfüreden, a Pata Boats Finn Junior világbajnokságon találkoztunk. Az olasz versenyzô edzôjeként érkezett hozzánk.

 

 

 

 

 

Junior Európa-bajnokság 420, 470
Szép magyar eredmények

 

Tudatosan egy idôben rendezik a két osztály korosztályos Európa-bajnokságát, hogy a 470-esben versenyzôknek ne legyen módjuk visszaülni 420-asba az Eb. idejére. A versenyt augusztus 8-16. között futották Balatonfüreden. Kiemelkedô magyar eredmények születtek. 420-asban a Rozsnyay Domonkos - Czeizel Jonatán egység hetedik, a 470 mezônyben Szamódy Tamás és Bárdos Mihály tizenegyedik helyen végzett. Huszonnégy ország kilencvenhét párosa nevezett a 470 hajóosztály junior Európa-bajnokságára. 420-asban szintén huszonnégy országból száztizennyolcan indultak. Sokan érkeztek a tengeren túlról is, például Szingapúrból, Malaysiából és az Egyesült Államokból.

Helsinki
Laser 4.7 Eb

 

Vitathatatlanul megmozdult az állóvíz idehaza az utánpótlás osztályokban. A fiatalok a nemzetközi versenyeken is egyre magasabbra helyezik a mércét. Gondoljunk csak az optimistesek több éve tartó sikersorozatára, akik már a negyedik világ- vagy Európa-bajnoki éremmel büszkélkedhetnek. És a történet folytatódik.


Az elsô vb Siófokon
PANNON 11 m OD VB

 

A 11 m OD világbajnokság megrendezésével a szervezôk egyik célja volt, hogy Siófokot is bekapcsolják az aktív vitorlás életbe, illetve, hogy a - Balaton déli parti fôvárosának is nevezett - településen keresztül bemutassák a tavat a mezônynek. Siófokon nem volt még ehhez hasonló nemzetközi vízi sportesemény, talán ezért is választotta a 11 m OD osztályszövetség ezt a várost az augusztus elején megrendezésre került világbajnokság helyszínéül.

41. Kékszalag T-Mobile Nagydíjról - 2. felvonás
Legendák

 

A Kékszalag természetesen nem csak az abszolút elsôkrôl szól. Sôt, sokkal többen vannak, akiknek meg sem fordul a fejében ez a sorrend. A nagy többség az osztályukba sorolt hajókkal versenyez, és vannak akik senkivel sem, kizárólag a buli kedvéért és, hogy elmondhassák, teljesítették a Kékszalagot. Az utóbbi két "kategória" mintegy 584 hajót és több ezer vitorlázót (kevésbé vitorlázót vagy vendéget) jelent. A következô élménybeszámolókban azért a versenyzôkrôl lesz szó. Olyanokról, akik kemény csatát vívtak széltében-hosszában a Balatonon. Mindenkinek megvan a maga Kékszalag-története, de mindet nem tudjuk közreadni. Így válogatni kellett, most a legendás hajók versenyérôl számolnak be a versenyzôk.
Apropó, versenyhelyszín, sehol Európában nincs ilyen méretu tó, így nem csoda, hogy a Kékszalag a legek tókerülôje: a legrégebbi, a leghosszabb, a legnagyobb létszámú és talán a legnehezebb is.

Transzatlanti rekord
A csúcsabb csúcs

 

New Yorkban másfél hónapig álltak lesben mindketten. Végre július végén ideális idôjárást jeleztek a meteorológusok, így egymás után kevesebb mint három óra eltéréssel nekivágtak. A 2007 óta a rekordot tartó Groupama 3-ról és a nála nagyobb Banque Populaire maxi trimaránról van szó. Mindketten fantasztikus menetet produkáltak...

 

Utánpótlás
Szpari

 

A Szparinak egyedi történelme van. Amióta a klub létezik, fontos szerepet tölt be a versenyvitorlázásban és az utánpótlás nevelésében is.
A telep a Királyi Magyar Yacht Clubé volt, és a második világháborút követôen természetesen ezt is államosították. Valamilyen osztozkodás kapcsán a magyar honvédséghez került, és szabályszeruen, mint kiskatonákat hajósokká kiképzô tábor muködött. Dolesch Iván - aki korábban sohasem vitorlázott - 1950-ben vagy '51-ben került oda. Pezsgô vitorlásélet folyt, katonai teherautókon hordták le a srácokat Budapestrôl. Jó vitorlázók tanultak ott, abban az idôben a Honvéd fogalom volt. '56 után újra kellett építeni az egész klubot, mert a tagság gyakorlatilag nyugatra távozott. Maradt egy-két jeles vitorlázó: Telegdy Pista, Gömöry Pali, Hampel Bimbi. Késôbb a Honvéd megszüntette a vitorlásszakosztályát, a klubnak több gazdája és neve is volt: Muvész SE, Kinizsi, Építôk SE, és végül a hatvanas évek elejétôl Budapesti Spartacus.

.
Hajóbemutató
Bavaria 55 Cruiser

 

A Bavaria az elmúlt években új utakon jár, egy-egy - sokszor csak apró - lépéssel megelôzve versenytársait. Nem rég mutatták be a cég zászlós hajóját az 55-öst. A terveket Bruce Farr készítette. Az az iroda, ahol számos VOR 60-as és 70-es America's Cup, valamint Vendée Globe hajó mellett a Raffica és a Principessa tervei is készültek. A fentiekbôl sejthetô, hogy az új hajó gyors lesz, de vajon mennyire jó? Utána néztünk!.

Autóbemutató
Ford Mustang V6

 

Elég sok kell ahhoz, hogy egy jó tesztet írjak valamirôl. Ennek az eléréséhez az autónak száz százalékig tökéletesnek kell lennie, vagy elég sok pozitív tulajdonsággal kell rendelkezzen, hogy feledtesse a negatívumokat. Pontosabban jelentôs fölényben kell lennie az elônyöknek, hogy a hibákat egyszeruen a vállunk fölött magunk mögé hajítsuk és hagyjuk, hogy boldog tudatlanságba merüljenek. A V6-os Mustang pont ezt teszi!

Adriai kikötők - 32. rész
ACI Dubrovnik

 

Dubrovnik (latinul Ragusa, olaszul Raguza) város és kikötô Horvátország legdélibb részén, közel a boszniai határhoz. A város keleti felén több kisebb sziget is található. Dubrovnik Neretva megye székhelye, lakosainak száma 44 ezer. Neve a szláv dub (tölgy) fônévbôl származik. Az Adria gyöngyének is nevezik a várost.

 

 

 

Hajóbemutató
Rinker 260 Express

 

Igazi amerikai hajó. Kényelmes, tágas és alulszámozott. A hajó valójában 28 láb hosszú, több mint 60 centivel hosszabb, mint a számozása. Nem jelent ez sem elôny, sem hátrányt, de érdemes rá figyelni amikor összehasonlítjuk az árakat! .

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink