Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

171. Hajó Magazin tartalmából,
2009. Október


 

Elment...
Bujtor István

467 éves volt.
Színmuvész, filmrendezô és forgatókönyvíró.
Nagyapja Gundel Károly, édesanyja Gundel Katalin, édesapja Frenreisz István, féltestvére Latinovits Zoltán, testvére Frenreisz Károly, fia Bujtor Balázs.
Keleti Márton filmrendezô tanácsára, elsô filmszerepe alkalmával vette fel a Bujtor nevet.
Három évig a budapesti Piarista Gimnáziumba járt, majd a József Attila Gimnáziumban érettségizett. Segédmunkás, pincér volt, majd a budapesti közgazdasági egyetemen szerzett diplomát, de nem dolgozott ebben a szakmában.
A gyôri Kisfaludy Színház, a József Attila Színház, a pécsi Nemzeti Színház, a Vígszínház, a székesfehérvári Vörösmarty Színház, a Petôfi Színház és a Mafilm tagja.
A Mahír Film Kft. vezetôje, a veszprémi Színház igazgatója.
Fontosabb színpadi szerepei: Petruchio (Shakespeare - A makrancos hölgy), Stanley Kowalski (T. Williams - A vágy villamosa), Bromden, az indián (Kesey - Száll a kakukk fészkére), Lennie (Steinbeck - Egerek és emberek), e darabok egy részét késôbb meg is rendezte.
Fontosabb filmszerepei: Színház az egész., Karambol, A kôszívu ember fiai, Álmodozások kora, Fiúk a térrôl, Csend és kiáltás, Az oroszlán ugrani készül, Égi bárány, Nápolyt látni és. Pendragon legenda, A dunai hajós, Egri csillagok, A legszebb férfikor, Fekete gyémántok, Sándor Mátyás, Ripacsok.
Rendezései: A három testôr Afrikában, Pogány Madonna, Csak semmi pánik, Az elvarázsolt dollár, Hamis a baba, Zsaruvér, csigavér címu filmek. A kaktusz virága, Black comedy, Hyppolit, a lakáj, Kakukkfészek - színdarabok.
Kituntetései: Balázs Béla-díj, Filmkritikusok díja, Legjobb férfi alakítás díja.
Kosarazott (ifjúsági válogatott volt) és teniszezett.
Életre szóló szenvedélye volt a vitorlázás, hatszoros magyar bajnok, számtalan nagy verseny gyôztese. Kedves hajói az 1936-ban épített Rabonbán, de versenyzett Sztárral is.

Kevesebben maradtunk...
Dr. Perjés István

4A Magyar Nagyhajós országos bajnokság elsô eredményhirdetése napján értesültem a lesújtó hírrôl, hogy meghalt Pimpi. Ötvenéves barátság után hagyott itt. Ismerve örökmozgó, fiatalos, optimista megjelenését nehéz volt tudomásul venni, hogy az utóbbi idôben súlyos betegségben szenvedett.
12 éves korom óta végigkísérte az életemet, együtt vettük meg a Placentát, együtt építettük muanyag 25-öseinket, együtt újítottuk fel a Tabut. Kifogyhatatlan energiával belekezdett a 40-es sablon építésébe is. Gyakorlatilag saját kezuleg építette meg az elsô muanyag 40-est, a Vitát.
Egész életére jellemzô volt a nyíltság, a barátság, bárki fordulhatott hozzá segítségért, sosem tagadta meg.
Hatvan éves kora fölött rendszeresen részt vett senior úszó Európa-bajnokságokon - jó eredménnyel.
Nehéz volt látni, hogy elhatalmasodik rajta a betegség, és bekövetkezett a megváltoztathatatlan.
Pimpikém, most már az égi vizeken cirkálsz. Te már megérkeztél a Nagy Kikötôbe, ahol biztosan sokan vártak rád, s ahol egyszer majd mi is találkozunk.
Addig is búcsúzom tôled, a vitorlázó barátok, a 25-ös és 40-es osztály nevében.

Totya
(dr. Kollár Lajos
)

Az Audi és a Hajó Magazin közös játéka
Hajózz és autózz velünk!

4Véget ért a Hajó Magazin és az Audi maratoni játéka. Meglepôen kevés helyes megfejtés érkezett, nem akadt olyan játékos, aki az összes, 120 kérdést hibátlanul válaszolta volna meg. Igaz, nem voltak könnyuek a kérdések. Játékosainknak különösen a hajós feladványok okoztak fejtörést.

Asso Euro 2009
Nyári Zsolt csapata a bajnok

4Szeptember tizenhatodikától négy napon keresztült tartott az Asso osztály Európa Kupája Balatonfüreden. Sajnos sem a német, sem a svájci versenyzôk nem jöttek el a rendezvényre, így a verseny nem minôsülhetett Európa-bajnokságnak.

 

 

 

 

Magyar Bajnokságok
Széthúzott szezon

4Volt idô amikor minden bajnokság augusztusban zajlott. Az ifik kezdtek a hónap elején, majd a nagyhajók és az olimpiai osztályok következtek. Az idén az elsô június 10-én rajtolt és az utolsó balatoni bajnoki rajtra szeptember 17-én került sor. Szinte minden hétvégén bajnokot avattak.

 

.

 

Budapest Bank Money+ Alkotmány és Tabu Kupa
A Sirocco gyôzött

42009. augusztus 22-én minden az öreg hajókról szólt. Ekkor rendezte a KMP VSE Balatonkenesén a Budapest Bank Money+ Alkotmány Kupát, amelyen a hagyományokhoz híven helyet kapott az Old Timer Tabu Kupa, a TIG-RES Kupa, a Bavaria Kupa, valamint a kikötôi háziverseny is.
83 hajón 400 versenyzô vágott neki a Balatonkenese-Balatonalmádi-Balatonkenese-Aliga-Balatonkenese távnak. A versenyzôket 6-8 m/s-os északi szél fogadta a rajtnál.

 

Vitorlás utánpótlás támogatására
Építôk Vitorlás Kupája 2009

4A Balatonfüredi Yacht Club négy évvel ezelôtt rendezte meg elôször az Építôk Vitorlás Kupája szakági vitorlásversenyt. Akkor a Balatonon több hajón lehetett látni építôipari cégek logóit, és már komoly hagyománya volt a Bankár Kupának is. Innen jött az ötlet, hogy a szektor szereplôi egy szakági vitorlásversenyen találkozzanak, ismerjék meg a versenyvitorlázást, érezzék jól magukat, építsék munkahelyi csapataikat, kapcsolataikat és jelenlétükkel, valamint komoly anyagi támogatásukkal segítsék a BYC vitorlás utánpótlását. A kezdeményezés sikeres volt, a meghívottaknak tetszett az ötlet, a kivitelezés és a rendezvény idén immáron a negyedik évadjába lépett. 2009. szeptember 4-én, Balatonfüreden újra találkoztak vízen és szárazföldön az építôipari cégek képviselôi.

Audi Med CUP
America's Cup pótlék

4Befejezôdött a 2009-es Audi Med Cup versenysorozat a TP 52-es osztályban. A gyôzelmet az Emirates Team New Zealand szerezte meg - fölényes biztonsággal. Az America's Cup stagnálása miatt a legjobb profi vitorlázóknak lehetôségeket kell találni, amelyeken fenntarthatják versenyképességüket, készülhetnek a jövôre. Az egyik ilyen a TP 52-esek nagy érdeklôdést keltett kupasorozata.

Rádió-távirányítású vitorlásmodellek világbajnoksága
Korcula szigete

4Közvetlenül a vb elôtt készült el az irányító stég és szerencsére minden akadály elhárult a verseny elöl. Mindent rögtön ki is próbáltuk a Sukoró Kupával, amely harmadszor került megrendezésre. Ez a verseny az F5-M osztály Országos Bajnoksága, Európa Kupa verseny és most a VB elôversenye is volt.

Új műhelyben
Pauger Carbon

4A magyar hajóépítés leghangosabb nemzetközi sikereit a gyúrói Pauger Kft. érte el Paulovits Dénes vezetésével. 2005 óta ôk készítik a Russell Coutts és Andrej Justin tervezte RC 44 típusú vitorlás hajót. Azt az osztályt, amelyben a világ leggazdagabb vitorlázói mellett a világ legjobb versenyzôi szerepelnek hónapról hónapra.

Rendhagyó Hajóbemutató
Anteak 40

4A hajóba Fekete László, az ismert vitorlázó szeretett bele, hogy miért azt az alábbiakban meséli el. Lelkesedése elképesztô, átragadt rám is. A felújítást Cittel Lajos végezte Veszprémben. Az Anteak jelenleg a Paksi kikötôben áll, de lassan útra kel a tengerre.

 

Hajóbemutató
Dragonfly 28

4Meghívtak kormányozni a Sagem Kupára egy kabinos sport trimaránra. A hajó egy idén bemutatott típus, a Dragonfly 28-as volt. Némi internetes keresgélés és egy személyes találkozó Bacsó Béla tulajdonossal meggyôzött róla, hogy érdekes lesz. Péntek reggel találkoztunk Kenesén. Mivel az idôjárás kegyes volt hozzánk, napsütésben és 10-15 csomós északi szélben rögtön el is indultunk.

Osztálybemutató: Finn
Hatvan év

4A Finnt a svéd Rickard Sarby tervezte 1949-ben azzal a céllal, hogy ez a típus legyen 1952-ben a Helsinki olimpián az egyszemélyes osztály. Célját elérte. A hajó ma is a legnépszerubb egyszemélyes vitorlás a nehézsúlyú versenyzôk számára a világon. Folyamatos az olimpiai státusza.

 

 

 

 

Autóbemutató
VolksWagen Scirocco

4Volkswagen sportkocsit már akkor lehetett kapni, amikor az európai gyártók többsége még nem kínált ilyesmit. Az elsô, 1974-ben megjelent Scirocco elkészítésnél a recept az volt, hogy egy négy személynek elegendôen tágas, elsôkerék-meghajtása miatt bárki számára biztonságosan vezethetô, elérhetô árú sportkupét kell készíteni, amely ugyanolyan jól használható hétköznap a városban, mint hétvégén a kanyargós országutakon. Szerencsére az új Scirocco nemcsak a nevében hasonlít a kultikus elôdre, hanem koncepciójában is.

Adriai kikötôk - 33. rész
Mljet-szigete

4Most egy kicsit magyarázkodnom kell. Az adriai kikötôket bemutató sorozatunk során egy olyan helyre érkeztünk, ahol nincs kikötô. Legalábbis a modern marinákhoz szokott ember itt nem talál még csak elfogadható hajóhelyet és szolgáltatásokat sem. Akkor miért is írunk Mljet-szigetérôl? Mert ennél fantasztikusabb, jórészt érintetlen, természetes világot talán sehol sem találni. De igyekezzünk, néhány év és a varázs minden bizonnyal elmúlik, ugyanis egyre népszerubb a hely. Azt pedig tapasztalhattuk, hogy ez mivel jár.

Hajóbemutató
Wia 345

4A Balatonon tiltott a robbanómotorok használata szabadidôs hajók meghajtására. Ugyanakkor van egy jelentôs réteg, aki nem szeret, vagy nem tud vitorlázni, de vágyik arra, hogy kényelmes körülmények között élvezhesse a Balatont. Számukra készült ez a hajó.

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink