Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

176. Hajó Magazin tartalmából,
2010. Március


 

Vitorlát bontott az
Eastcraft

4Februári számunkban mi is hírt adtunk arról, hogy ez év tavaszán vízre kerül a Balaton legnagyobb charter vitorlás hajó flottája. Helmeczi Rozáliát, az Eastcraft ügyvezetô igazgatóját a fejleményekrôl kérdeztük.

 

 

 



Ifjúsági vitorlázás Magyarországon, 2.
Az eredmények mögött

4A legutóbbi Hajó Magazinban kezdtük az ifjúsági vitorlázás helyzetét taglalni. A beszélgetés közben kiderült, a téma itt nem zárható le, a dolog sokkal összetettebb, messze túlmutat az eredetileg tervezett határokon.
Ignácz Károly, Kocsis Péter, Nagy R. Attila, Váradi Imre szólal most meg, mondja el, hogyan látja a jövôt.

Budapest Boat Show
Elôzetes

4Az idei hajókiállítás talán legfontosabb momentuma, hogy lesz. Ez sem kis fejtörést okozott a rendezônek és a kiállítóknak. A mai gazdasági helyzet legalábbis elgondolkodtató, aki most itt megjelenik, az hosszú távra tervez, és feltétlenül optimista.

 

 

 

33. America's Cup
Lenyugözô dögunalom

4Sok jogi huzavona után a - végre-valahára - vízen lefutott 33. America's Cup a kihívó amerikai csapat, a BMW Oracle Racing trimaránjának fölényes gyôzelmét hozta a védô svájci Alinghi katamaránja felett.
A világ legrégebbi sporttrófeájáért két futamot teljesítettek a hajók a Valencia elôtti vízterületen. A két gyôzelemig tartó párharcban harmadik futamra nem volt szükség.

 

Jules Verne Trophy
50 nap alá

41993-ban Bruno Peyron és csapata a Commodore Explorer katamaránnal teljesítette a verseny alapfeltételét és 80 nap alatt körbevitorlázta a Földet. Ha Verne regényhôse Phileas Fogg velük utazott volna, akkor még maradt volna csaknem tizennyolc óra tartalékideje a fogadás megnyeréséhez. Azóta a csúcsidô már csaknem 30 nappal rövidebb.

 

Dragon Európa-bajnokság - Balatonkenese
A világ legjobbjai indulnak

4A Balaton legnagyobb idei világversenyére készülnek a rendezôk a Magyar Dragon Szövetségnél és a Kenese Marina-Portban. Az elôzetes érdeklôdés alapján várhatóan mintegy hatvan-hetven Dragon vesz majd részt a hajóosztály elsô magyarországi Európa-bajnokságán, amelyre június 5-12. között kerül sor Balatonkenesén.

 

Ötven +
A legendák velünk élnek

4A Kékszalag 2009 címu könyben írtuk: Ötven +. Nincs ilyen kategória, hogy "ötven esztendôsnél idôsebb hajók". Csak mi találtuk ki. Hogy miért? Az ok kézenfekvô. Mivel ezek a gyönyöru klasszikus hajók ma már nem az abszolút elsôségért küzdenek, kicsit kikerültek a sajtó látókörébôl. Pedig ennél többet, sokkal többet érdemelnének.



Sporttörténet: múlt és jelen
Ugronok

4Dr. Ugron Gábor a Királyi Magyar Yacht Club és a Magyar Vitorlás Yacht Szövetség elnöke volt. Ô építtette a Balaton elsô 30-as cirkálóját, a Rabonbánt, és 1934-ben megnyerte vele az elsô Kékszalagot. Dédunokája Ugron Gáspár Gábor az MVM SE szakosztályvezetôjeként tevékenykedik.

 

 

Nem csak egy off-shore verseny.
Africa-Europe Challenge

4Africa-Europe Challenge néven nagyszabású vitorlásverseny és eseménysorozat megvalósítását tervezi Gál József kétszeres földkerülô vitorlázó és Kondricz Péter nemzetközi jogász, az AEC projekt alapítói. Két évvel ezelôtt kezdtek neki a szervezésnek, most elérkezettnek látták az idôt, hogy bejelentsék tervüket. Az alábbiakban az alapítók nyilatkoznak az AEC-rôl.

Hajóbemutató
Wally 148 Saudade

4A portugál saudade szó egyszerre jelent vágyakozást, nosztalgiát, szomorúságot, fájdalmat, de egyben a szerelem és a boldogság lehetôségét is. Lehet-e szebb nevet adni egy hajónak? Monaco Boat Show 2008 szeptember, ha van exlusiv hajókiállítás akkor ez az. A Wally természetesen itt mutatta be új legnagyobb hajóját a 148 láb hosszú Saudade, amely egy modern sloop.




Hajótörénet
A vitorlásjachtok ôsei

4A jachtos folyóiratok hirdetéseit nézegetve szépséges hajók bôséges választéka tárul elénk, kényelem, luxus hegyén-hátán, belsôépítészeti remeklés, urtechnológia az anyagokban, mechanikai zsenialitás a szerelvényekben, radar, robotkormány, muholdas navigáció és a biztonság kedvéért száz lóerô a fedélzet alatt. Kezdetekben a vitorlások lényegesen egyszerubbek voltak. Tisztelegjünk tehát az ôsök elôtt, nézzük meg miféle hajócskáktól eredeztethetôk mai büszkeségeink..

Hajóbemutató: Bavaria 32
Mercedes GLK 320 CDI

4 A sarkos formát nézegetve, testes, nagy autó benyomását kelti a GLK, holott alig 4,5 méter hosszú és 1689 milliméter magas. Tehát valójában csak akkora, mint a szabványos, kompakt SUV-k. Az eleje lapos és szögletes, az élek és sarkok végigfutnak az egész autón. Sarkosak a kerékjárati ívek, sarkos az ablakok vonala is, élesek, határozottak a domborítások, a rövid túlnyúlások, a dobozszeruség pedig a G-osztályra utal.


Hajóbemutató
Crownline 320

4A Crownline friss cruisere a megszokott erények mellett rendkívül bôséges alapfelszereltségével igyekszik kitunni a tömegbôl, sikerrel. Ez a hajó ma az egyik legjobb vétel a kompakt kategóriában. A hajót a Wiking Yacht Club jóvoltából mutathatjuk be.

Hét tenger vándora
Mochi Craft Long Range 23

4Elsô ránézésre ez a hajó is körülbelül megfelel a luxus motorjachtokról általánosságban alkotott képünknek. Azért csak körülbelül, mert talán kevésbé csinos, mint amihez a szemünk mostanában hozzászokott. Kicsit jobban hasonlít egy valódi hajóra. Ennyit a felszínes ítéletekrôl! A jellegzetes, rákász-stílusú hajóiról híres Mochi Craft olasz hajógyár tavaly bemutatott modellje, a Long Range 23 ugyanis valójában szinte semmiben nem hasonlít a piacot uraló hobbi-hajókhoz.

 

 

Technika
Szélessávú radar

4A norvég Navico cég, amely a világ vezetô elektronikai márkáinak a birtokosa, 2008-ra kifejlesztett egy forradalmian új radart, amelyben nem magnetron generálja a mikrohullámú sugárzást. Ezt az új terméket Broadband Radar néven forgalmazza a Simrad, Lowrance és a Northstar.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink