|
178. Hajó Magazin tartalmából,
2010. Május
Dockyard Bajnokok Bajnoka
Majthényi Szabolcs
2010. április 9. és 11. között rendezte meg a KPM VSE a Dockyard Bajnokok Bajnokságát a Hajó Magazin Kupáért. A regattán a hagyományokhoz híven az elmúlt év felnôtt magyar bajnok kormányosai csaptak össze. A verseny a KMP VSE által biztosított J-24-es hajókkal zajlott. A meghívott aranyérmesek egy mancsaftot hozhattak magukkal, a hajókra egy versenyzôtársat a rendezô hívott. A gyôzelmet Majthényi Szabolcs aratta, Czégai Péter és Sáfián László elôtt. |
Történelem
20 éves a Szpari!
Persze, hogy nem húsz, hanem jóval több, hiszen a vitorlázók bô hetven éve ott vannak a balatonföldvári telepen. Viszont két évtizede alakult meg a mai Spartacus Vitorlás Egylet, a nagy elôdök méltó utóda. Ekkor sikerült megmenteniük a lelkes sportolóknak a megszuntetéstôl kedves telepüket. Az ott vitorlázók ekkor nem elôször küzdöttek meg szeretett klubjukért.
A rendszerváltás tájékán a régi nagy klubok közül elsôként a Szparit érte nyílt támadás. Az akkori tagok fényesen helytálltak, és megmentették a telepet, valamint a hajókat. Így, miközben sok más sporttelep eltunt a privatizáció süllyesztôjében, a patinás klub ma is létezik. Sôt, az összesítô éves egyesületi ranglisták tanúbizonysága szerint továbbra is az egyik legszínvonalasabb a magyar vitorlázásban. |
Az elsô internetes vitorlás magazin
10 éves a sailing.hu
A sailing.hu egy igazi one man show, az alapító és tulajdonos Beliczay Péter elhivatottsága, szakmai hozzáértése és kitartása nélkül ma nem ünnepelnénk. Természetesen a férfi mögött mindig ott van a nô is. Dia, Péter felesége évek óta szívvel-lélekkel dolgozik a lapért. |
Újraélesztett Libera
A Fergeteg avatása
A Fergeteg, eredeti nevén Opni 1983-ban nyert Centomigliát. Ô ez egyetlen Libera B, akinek ez sikerült. A hajó késôbb Telebox Speedy néven versenyzett. Tavaly került Magyarországra, hogy az árboca és vitorlái a Gardazzurrán szolgáljanak tovább. A hajótestet Marton Balázs vásárolta meg, majd nagy lendülettel munkához látott, hogy életre keltse. A hajóavatásra - méltó körülmények között - április 17-én került sor Aligán. |
America's Cup a helyszínen
szélcsendben
Amikor pár hónappal a regatta elôtt Dininek (Paulovits Dénes) megemlítettem, hogy milyen jó lenne megnézni az America's Cupot, magam sem gondoltam ezt teljesen komolyan. Ehhez képest amikor Dini egy héttel a verseny elôtt rámcsörgött, hogy van egy meghívásunk Russelltôl a nézôhajóra, hirtelen felgyorsultak az események. Egy óra múlva már volt repülôjegyünk Barcelonába, ahol autót béreltünk a továbbjutáshoz. |
World Match Racing Tour
A világbajnoki címért
Az elsô, marseilles-i fordulóval megkezdôdött a 2010-es ISAF World Match Racing Tour, vagyis a Nemzetközi Vitorlás Szövetség párosverseny világbajnoki sorozata. Az év végén, tíz verseny után az összetett gyôztes az ISAF Párosverseny Világbajnoka lesz. |
Flottaavató Lellén a BL Yachtclubban
Eastcraft
Ünnepélyes hajóavatással április 14-én indult útjára a Balaton legnagyobb és legújabb vitorlás hajó flottája. Illôen ünnepi körülmények, illusztris társaság, sajtó és cégvezetôk körében került sor a hajók pezsgôs fürdetésére. |
Hajóbemutató
Bavaria 40 Vision
A német Bavaria 2007-ben mutatta be új családját, a Visiont. Rögtön két hajóval jelentkeztek, a 40-essel és a 44-essel, majd hamarosan követte ôket az 50-es is. Jelenleg is ezt a három hajót kínálják az osztályon belül. Április elején volt módunk Balatonlellén egy új 40-es Visiont kipróbálni. |
Hajóbemutató: Extreme 40
Az óriás Tornado
Az idei Kékszalagon már többtest hajók is indulhatnak, így természetesen gyarapodnak a találgatások, hogy vajon milyen szupergyors, abszolút gyôzelemre esélyes vitorlás típus bukkanhat fel a Balatonon. A >zuhanyhíradó< szerint egy Extreme 40 megjelenése sem kizárt.
Ha elindul a Kékszalagon egy ilyen hajó, vajon nyerôesélyes lesz? |
AutóbemutatóI
Peugeot
5008
2010 nagyon fontos állomás a Peugeot életében, mondhatni gyökeres változások elôtt áll a márka, és ennek elsô kifejezésre juttatása a 21. századi arculat bevezetése. Az elsô autó, amelyik már magán fogja viselni a cég arculatváltozását, a hamarosan debütáló RCZ kupé formájában kerül a szalonokba.
A Peugeot története nem az autógyártással kezdôdött. A 15. században Kelet-Franciaországban letelepedett Peugeot-család elsôsorban földmuveléssel foglalkozott, de akadt köztük kézmuves, katona és takács is. 1810-ban két fivér, Jean-Pierre és Jean-Frédéric Peugeot acélüzemmé alakította az egyik malmot. Ekkor alapították meg a Peugeot-Freres nevu céget |
Hajóbemutató
Schäfer 650
Ez a motoros kalandos úton került a KMP VSE hajóparkjába. Elôször a testet vettük meg, majd a motort, és úgy egy év múlva került összeszerelésre az egész. Lassan készült, Schäfer Elemér, Karácsony János, Ábrahám Árpád és Isó Lajos munkája van benne. Érdemes volt várni rá, mert nagyon jó lett! |
Próbaút: Pershing 80
Lesz meglepetés!
Idézek Rejtô Jenô egyik könyvébôl, ahol a maláj erômuvész egy fedélzeti verekedés elôtt a kivédhetetlen fogásával henceg: "Fülig Jimmy kíváncsi volt a fogásra. Biztos dzsiudzsicu.
- Na ütni! - sürgette a maláj. - Lesz meglepetés!
Csakugyan nagy meglepetést okozott. Mert hogy valaki egyetlen pofontól valóságos szaltót csináljon, négy utast és több kisasztal málnaszörpöt felborítson, az igazán meglepô!"
Aki ismeri a könyvet, azt is tudja, hogy a pofont a maláj kapta és nem adta. |
|
|
|