180. Hajó Magazin tartalmából,
2010. Július
Erste Private Banking
Dragon EB
Az ukrán Transbunker csapat színeiben induló német Markus Wieser gyôzelmével zárult Balatonkenesén a Dragon hajóosztály Európa-bajnoksága. A legjobb magyar csapat: Kelemen Tamás - Nedbál Noel - Nedbál Zsombor a 25. helyen végzett. |
18 lábas skiff Európa-bajnokság
Nem várt siker
Az alábbiakban az egyik illetékes, Szépfy Zsombor számol be az idei Garda-tavon rendezett nyílt 18 lábas skiff Európa-bajnokságról, amelyen hét nemzet vett részt - Európán kívül Amerikából, sôt, ausztráliából is érkeztek -, és a magyar csapat (Ujhelyi-Gáspár Miklós, Szépfy Zsombor és Majthényi Mátyás) nemzetközi elismerést szerzett. |
BROKERNET-UNIQA
Biztosítási és Bankár Kupa
Lehóczky Gábor és Feyér Zoltán emlékére.
Május utolsó vasárnapján, immár 14. alkalommal került megrendezésre a Bankár Kupa, de a versenyhétvége már szombaton elkezdôdött a Biztosítási kupával. Házigazda ezúttal is a Kenese Marina-Port volt |
Rund Um 2010
Sok szerencsét magyarok!
A fenti jókívánságot sokszor hallottuk idén Lindauban - természetesen fôleg németül, de jó párszor magyarul is - a 60. Rund Um tókerülô verseny helyszínén. Többen csak azért jöttek ki a versenyre, hogy közelrôl láthassák a múlt év meglepetés-csapatot, a gyôztes magyarokat és gratulálhasson nekünk >történelmi< tettünkért. Ugyanis magyar csapat még soha nem nyert itt tókerülôt, ez általában a helyi osztrák, német és svájci nagymenô csapatoknak adatik meg. |
Pünkösdi Regatta
A májusi viharos idôjárás nem kedvezett az idei Pünkösdi Regattának. Hosszú évek után elôször nem született részvételi rekord, sôt, tavalyhoz képest csökkent a versenyen induló hajók száma. Ezzel együtt még így is majdnem kétszázötven egység vágott neki az elsô futamon a szokásos Balatonföldvár-Keszthely távnak. |
Bôvült, fejlôdik
EastCraft-flotta
"Céltalan hajósnak nem kedvez a szél" - állítja a régi mondás, amelybôl egyenesen következik, az EastCraft flottának határozott céljai, elképzelései voltak, vannak, hiszen a mára már héthajóssá bôvült charter flotta a siker útján halad! |
42. Kékszalag T-Mobile Nagydíj
A kérdés még nyitott
Továbbra is megoszlanak a vélemények arról, hogy vajon a Kékszalagon van-e még esélyük a leggyorsabb egytestű hajóknak a még könnyebb és még gyorsabb többtestűekkel szemben?
Egy magazinba írott cikkben az elôkészületek és a nyomdai átfutás miatt esélytelen naprakész Kékszalag esélylatolgatót írni. A legizgalmasabb hírek az utolsó pillanatban szoktak kipattanni. |
Fotópályázat
így láttam a Kékszalagot
A Hajó Magazin, a Canon Hungaria és az Artwork.hu >Így láttam a Kékszalagot< címmel meghirdeti közös fotópályázatát. A pályázatra kizárólag ezzel a versennyel kapcsolatos fotográfiákat várunk! |
Hajó Magazin kupa
Ötven +
1. Classik Round - Izsák Szabolcs emlékverseny
2. Kékszalag
3. Félszigetkerülô
Mindhárom versenyen - az érvényben lévô elônyadási rendszer szerint korrigált - helyezés szerint értékeljük a hajókat.
A pontszámítás alapja az egyes versenyeken elért korrigált helyezési sorrend számainak összege.
A három versenyen a legkevesebb pontot gyűjtött hajó a Hajó Magazin Ötven + Vándordíj gyôztese.
Ezen felül, a Kékszalag versenyen a legeredményesebb Ötven + kategória hajója különdíjban részesül. |
Tókerülô verseny a Gardán
Centomiglia
A Kékszalag kapcsán mutattuk be a legutóbbi számunkban a Genfi- és Bodeni-tavon rendezett regattákat, most pedig a Gardára látogatunk. Talán ez a legszebb az összes tókerülô verseny közül. Egy idôben nagyon népszerű volt, de az utóbbi tíz évben válságba került, és csak nagyon nehezen lábal ki belôle. A versenyt elsô alkalommal 1951-ben rendezte meg a Circolo Vela Gargnano egyesület. Idén szeptember 11-én a 60. Centomigliára kerül sor. |
Hajóbemutató
Kékszalag
katamarán 41
2010-tôl többtestű hajóval is lehet indulni a balatoni Kékszalagért. Tavaly még sokan hitték - talán még most is hiszik -, hogy lehet esélye egytestű hajónak is a versenyen. Ezt a hitet erôsítette Király Zsolt csapatának 2009-es Rund Um gyôzelme a Bodeni-tavon, ahol verseny katamaránokat is megelôzve gyôztek. Én a kezdetektôl a katamaránokban hiszek, ezért egy ilyen hajót béreltünk ki a Kékszalagra azzal az elhatározással, hogy ha beválik meg is vásároljuk.
|
ISAF Sailing Worldcup
A Világkupa
Második éve létezik az ISAF Világkupa sorozat, ezzel a Nemzetközi Vitorlás Szövetség kiemelt rangot ad hét világversenynek. Decemberben az ausztráliai Melbourne-ben kezdôdött a Világkupa 2009-2010-es szezonja. Túl vagyunk a verseny kétharmadán, öt esemény már lezajlott. Már csak a kieli és a weymouth-i verseny van hátra. |
Hajóbemutató
Conquest 35
A Klemi Yacht 2000-ben, közel tíz éves - elsôsorban szerelvénygyártásban szerzet - szakmai tapasztalatra építve alakult meg. Tizenhét féle vitorlás kishajót (15-44 lábig) és hét különbözô méretű csónakot gyártanak. A Conquest 35-ös gyökerei egészen a nyolcvanas évekig, azon belül a Dixi 35-ösig nyúlnak vissza. |
Idôjárási helyzetünk
Extrém vagy sem?
Hát az én idômben biztos, hogy nem ilyen volt a tavasz! Vagy a nyár, az ôsz, a tél...
Az idei extrém, katasztrófahelyzetekkel tarkított tavasz még inkább idôjárásunk alakulására irányította a figyelmet. Valóban nagyon más most a helyzet, mint amire gyerekkorunkból emlékszünk? Rossz irányba változik az idôjárásunk? Az ember magának köszönheti ezt a sok bajt? Magyarország egyik legismertebb meteorológusával Vissy Károllyal beszélgetek errôl. |
Autóbemutató
Volvo C70 D5
választékból tesztautónk a legerôsebb a 2,4 literes, öthengeres turbódízel motorral rendelkezik. Az autó felszereltsége: automata váltó, prémium hi-fi, bôrbelsô, távirányítós navi. Ezért a darabért jelenleg kicsit több mint tizennégy millió forintot kérnek.
A kocsi az elôddel ellentétben nem kupé, hanem kupé-kabrió. Amikor április közepén egyeztettük a Volvo Autó Hungáriával a teszt idôpontját nagyon örültem, hogy végre lesz egy kabrió! Aztán a június közeledtével az esô egyre csak esett és esett. Elkeserítô volt. Hatalmas viharok, rendkívül erôs szél és szakadó esô volt a jellemzô a tesztelés hetén, de az utolsó másfél napra megkönyörültek rajtunk az égiek és végre kisütött a nap. Igazi kabriós idô volt: nem hideg, de nem is kánikula, amikor az ember napszúrást kap nyitott tetôvel. |