|
183. Hajó Magazin tartalmából,
2010. Október
In memoriam
Laci bácsi
Tolnay Kálmán, akit - füredi szokás szerint - külön kapott keresztnevén mindenki Lacinak szólított, a BYC legeredményesebb versenyzôje volt. 13 Magyar Bajnokságot nyert. Elôször 1944-ben húszévesen, majd a háború után szinte mindig. Kalózban hármat, Csillaghajóval hatot, Finn-nel hármat, Dragonban is egyet, valamint hétszer végzett a dobogón. Pedig akkoriban még nem volt szokás több hajóosztályban versenyezni, az ember évente legfeljebb egy bajnokságot nyerhetett. Évtizedeken át nem volt nélküle magyar élmezôny. 1948 és 1969 között mindössze három olyan év akadt, amikor nem nyert bajnoki érmet. Valószínuleg ott sem volt. |
Soling Európa-bajnokság
Gyôzött az Audi-Ramada csapat
Három kontinens, tíz nemzet, huszonöt csapata versenyzett augusztus utolsó napjaiban a franciaországi La Trinité sur Mer-ben, a Soling Nyílt Európa-bajnokságon. A versenyen természetesen indult az AUDI-RAMADA Balaton Sailing Team is, Wossala György vezetésével. Nem csak indult, meg is nyerte.
|
Serdülô és ifjúsági Országos Bajnokság
Velencei retro
A fiatalok nemzetközi eredményei miatt jelentôsen felértékelôdött a hazai bajnokság. Ha nem is mindegyik hajóosztályra igaz ez, de általánosságban az ifjúsági és serdülô vitorlázóink színvonalas versenyeket produkálnak a hazai vizeken is. Persze ez (is) kell a jó, sokszor kimagasló nemzetközi eredményekhez. A futamok nagyobbik felét motorosból követve láthattam, hogy a fiatalok komoly munkát végezve érik el a jó eredményeket. Reméljük a folytatásban is megmarad ez a tendencia.
|
Magyarok az élen
IFJÚSÁGI Laser Európa kup
Magyar sikerekkel zárult a hazánkban elsô alkalommal Balatonfüreden megrendezett Laser Európa Kupa verseny. A BYC most is jó házigazdának bizonyult, vendégszeretetüknek, és a jó szélben hibátlanul lebonyolított versenynek köszönhetôen a résztvevôk elégedetten távoztak. A külföldiek kicsit kevesebb éremmel, mint remélték, de ígéretük szerint jövôre majd ugyanitt revánsot vesznek. |
Önálló bajnokságok
Idôszukében
Már nincs Balatoni Nemzetközi Vitorláshét, így az olimpiai és kishajós osztályok most már mind önállóan, különbözô idôpontokban és helyszíneken rendezik bajnokságaikat. Ez az önálló rendezés a legtöbb osztálynak jól megy, és extra energiákat mozgósít. A legjobb példát erre a finnesek és a kalózosok mutatják, akik évek, évtizedek óta rendezik önálló Magyar Bajnokságaikat és a legnépesebb mezônyökkel dicsekedhetnek. Ugyanakkor a bajnokságok egyre rövidebbek. Mindenki idôszukében van. Már nem tudunk egy egész hetet szánni kedvenc szórakozásunk fô versenyére, már nem töltünk együtt annyi napot, mint régebben.
|
Avis Leasing Pénteki Regatták
A döntô
Avis Leasing Pénteki Regatták hatodik döntôjét rendezték idén Balatonkenesén. Mintha csak tegnap történt volna, hogy Nagy R. Attila a tôle megszokott lelkesedéssel vázolta elképzelését, egy, a péntek délutánonként, egyforma hajókkal megrendezendô versenysorozatról. Partnerre a Kenese Marina-Port tulajdonosában talált. Akkor Scholtz 22-esekkel kezdôdött a sorozat, amit három év után a J24-es váltott. Mára a hatodik sorozat befejezéséhez érkeztünk. |
A füst felszállt.
34. America's cup
Hat havi egyeztetés után szeptember 13-án az érdekelt felek közös sajtótájékoztatón mondták el a nagyvilágnak, hogy merre tart a világ legrégibb trófeájáért folyó sportverseny, az America's Cup. A bejelentés tartogatott meglepetéseket, ôszintén szólva nem is keveset.
|
Audi MedCup
Izgalmas hajrá
Az öt versenybôl álló Audi MedCup versenysorozat ebben a szezonban szorosabbra és érdekesebbre sikeredett, mint eddig bármikor. A nagyok, a TP 52-esek vetélkedésében ugyan az idén is az Emirates Team New Zealand dominált, ám mögötte kemény küzdelem folyt a dobogós helyekért az utolsó pillanatig. A kisebbek, a 42 lábasok között pedig még az ötödik, Cagliarinál rendezett versenyen is többen reménykedhettek az összetett lista élére kerülésben. Ez az utolsó, döntô regatta lapzártánk után fejezôdött csak be, tehát ennek eseményeirôl következô számunkban olvashatnak. |
A vitorlázás szponzorai
Audi
Az Audi MedCup egyre népszerubb. America's Cup csapatok vesznek részt a sorozaton, és egyre izgalmasabbak a versenyek, a hajó, a TP 52-es szinte garancia a sikerre. Evés közben jön meg az étvágy, az Audi egyre többet szerepel a vitorlásversenyeken. Ez persze nem véletlen, egy jól összehangolt marketing stratégia áll a háttérben. Magyarországon is egyre inkább jelen van a márka a vitorlássportban. Nem kis meglepetésre - és nagy örömünkre - a Kékszalagon is megjelentek egy Extreme 40-es szponzoraként. Mátrabérci Sándorral az Audi márkaigazgatójával beszélgetek. Mindenfélérôl szó esik, elsôsorban természetesen a márka és a vitorlázás kapcsolatáról.
.
|
Hajóbemutató
Sun Odyssey 45 DS
z új Sun Odyssey 45 DS 2008-ban jelent meg. Ezzel a hajóval kitöltötte a Jeanneau a teret a 42 DS és a nagyon népszeru 49 DS között, amelyet azóta már leváltott az 50 DS. A Deck Saloon modelleket 2005-ben vezette be a gyár. Hihetetlen sikereket ért el velük, és ma egyértelmuen uralja ezt a piacot. |
Hajóbemutató
Dehler Varianta 18
Meglehet-e ismételni egy sikertörténetet, amely 1967 és 1984 között több mint ötezer hajó eladását eredményezte? A Varianta 18 olyan legenda a német vitorlázók körében, mint a Volkswagen Bogár. Az autóiparban voltak bíztató kísérletek. A Mini és az 500-as Fiat szép eredményeket ér el. A VW Beetle viszont megbukott annak idején. |
Autóbemutató
Alfa MiTo 1.4 Turbo
A tesztautót az érdi Autócentrum Szabó bocsátotta rendelkezésünkre, így az odautazás ideje alatt, a vonaton üldögélve volt alkalmam átgondolni a kisautóról olvasottakat, visszaemlékezni, hogy megjelenése óta mennyivel és milyenekkel találkoztam. Eltöprengtem azon is, hogy vajon az utóbbi évek alfás formaterveihez képest új vonalat képviselô MiTo modernsége milyen benyomást tesz majd rám? Mire a kötelezô papírok kitöltésével végeztünk a szalon elé álltak a felmatricázott, vagány, fekete kisautóval, így minden kérdésemre választ kaptam. |
HAjóbemutató
Cobalt A25
A 2010-es szezonban a Cobalt bemutatta új A-szériájának elsô hajóját. Ez a motoros a bowrider piac egyik legkülönlegesebb darabja. Határozott márkajegyek, kézi építés, egyedi megjelenés, finom, kissé retróba hajló design, innovatív technika és bôdületesen erôs V8-as motorok. A sporthajó akár egy sportautó elsôsorban az érzelmekre hat. Nem azt keresi az ember, hogy mennyi a rakodótér, van-e kényelmes hálóhely, vagy gazdaságosan keveset fogyaszt-e? Legyen gyors, vonzó, ébressze fel az álmokat! Pontos kormányt, direkt irányváltót, mély, dübörgô érces motort és finoman megmunkált bôrkárpitot akar a vevô. |
Hajóbemutató
Fairline Targa 58 Gran Turismo
Csúcstechnológia, innovatív stílus, pazar tulajdonosi lakosztály. Ezek a jelzôk, amelyek leginkább illenek a Fairline legújabb modelljére. Ez a fantasztikus gép minden tekintetben az élen jár: lenyugözô, izgalmas, kemény belsô design találkozik egy angolosan visszafogott klasszikus hajótesttel, amely megkapta a ma elérhetô legjobb technikát. Tradíció és elegancia 2010-ben.
|
|
|
|