Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

189. Hajó Magazin tartalmából,
2011. Április


 

hogyan készüljünk a TBS nagydíjra?
Szólóvitorlázás a Balatonon

4Az egyszemélyes versenyzés egyik legextrémebb része a vitorlássportnak. Veszélyes, ugyanakkor nagyon nagy élmény. Az ember minden körülmény között egyedül old meg mindent egy nagyhajón. A másik nagy elônye, hogy senki nem kell hozzá önmagunkon, a hajónkon és az autopiloton kívül, aki olykor nagyon jó társaság tud lenni. Amikor leültem írni, nem is tudtam hol kezdjem. Nehéz kérdés, hogy miért is választjuk ezt a formáját a vitorlázásnak. Van aki a kihívást keresi, van akinek nincs csapata, van aki szeret csak magára számítani. Lehet számos ok, de ezek a legjellemzôbbek.

Mond, mit ér?
A Karbon

4Beírom az internetes keresôbe, hogy karbon. A találatok száma: 9 320 000. Akkor nézzük, Carbon. Na jól van, itt már 204 000 000 a találat. Van a témáról olvasni való. Lássunk hozzá. A fellelhetô anyagok igencsak marketing ízuek. Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Csak nem leszek tôlük okosabb. Nem marad más hátra, megkérdezem azt a néhány embert, aki ért is hozzá. Az ismeretségi köröm alaposan leszukíti azok számát, akik szóba jöhetnek. Ôk persze vitorlázók és - vagy - hajóépítôk. Engem ez a téma érdekel, így ez nem jelent problémát. Paulovits Dénest (Pauger Carbon), Soponyai Gézát (Nautic Boat) és Mezey Zoltánt (Flaar) keresem meg.

Osztálytörténet
F-18-as katamarán

4Július 1-9. között Balatonfüreden rendezik meg a világ jelenleg legnépszerubb többtestu hajóosztályának világbajnokságát. A rendezôk közel 180 hajót várnak a versenyre. A vb apropóján Róka Sándor, a magyar F-18 osztályszövetség elnöke mutatja be a hajótípus történetét.

Barcelona World Race
Csodálatos Mapfre

4A Foncia kiesett, ám az élen száguldó Loick Peyron és Jean-Pierre Dick - annak ellenére, hogy mindenki arra számított - mégsem maradt egyedül. Mögöttük is érdekesen alakult a küzdelem a helyezésekért, miközben a fogyatkozó mezôny átküzdötte magát a déli óceánokon és visszaért az Atlantira.

EastCraft kiadvány a Balatonról
A Balaton rejtett kincsei.

4Közép-Európa legnagyobb állóvizén mostanság soha nem látott népszeruségnek örvend a túravitorlázás. A 160 éves hagyományokat ápoló vitorláskultúra határozott lendületet kapott a múlt évben, hiszen a tengeri charter turizmus megszokott minôsége immár itthon is elérhetôvé vált a Balaton szerelmeseinek.

Sodeb'O
Törten is töretlenül

4Thomas Coville hihetetlenül kitartóan hajtja álma megvalósulását, a szólóvitorlás földkerülô rekord elhódítását. Négy év alatt harmadszor próbálkozik a csúcsidô megdöntésével. Csak lapzártánk után - mire ez a lapszám megjelenik - derül ki, hogy sikerült-e neki..

Extreme Sailing Series, 2011
47 versenynapon 282 futam

4Lenyugözô méretu, 40 lábas katamaránok, száguldás, pörgôs versenyek, világsztár vitorlázók, VIP-vendégek, sok ezer nézô, tévéközvetítések világszerte, rajongók tömege az internetes közösségi oldalakon. Az Extreme 40-esekkel ötödik éve rendezett, a világot bejáró versenysorozat minden korábbinál izmosabbra nôtt. A száguldó profi vitorláscirkusz egyfajta válasz a vitorlásversenyek rossz közvetíthetôségérôl vallott nézetek ellen.

America's Cup
Menetrend

4A 34. America's Cup versenyre - a védô amerikai Golden Gate Yacht Club csapata és a legerôsebb kihívó között - 2013. szeptember 7-12. között kerül sor San Francisco vizein. De mi történik addig? Cikkünkben áttekintjük a verseny és a hozzá tartozó elôversenyek menetrendjét.

aUTÓBEMUTATÓ
Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet

4Századik születésnapja alkalmából az Alfa Romeo felélesztette legendás típusnevét, a Giuliettát. Ha egymás mellé állítanánk egy 1954-es és egy 2010-es modellt, nem sok hasonlóságot találnánk, annak ellenére, hogy mindkét hölgy gyönyörű. A teszthét alatt egy életre megszerettem a Giuliettát. Tesztautónk egy Distinctive felszereltségű, metálfekete modell volt. Sokaknak nem tetszett a színe, állították, hogy nem áll neki jól. Nekem kifejezetten tetszett. Sportosabb, agresszívebb, dögösebb kinézetet kölcsönzött a kisautónak.


.Hajóbemutató: Múlt a jelenben
Dhau

4A Dhau egy-, két- vagy háromárbocos tradicionális arab vitorlás, amely az Indiai-óceán és a Vörös-tenger partvidékén született és terjedt el, valamikor az idôszámítás elôtt 4-500 évvel. Az igazi arab dhau-vitorlázat ráadásul fejlettebb annál, mint ami a Földközi-tengeren, és az európaiak körében népszerűvé vált. A mediterrán latin vitorla egy háromszögletű vászon, amelynek teljes elsôélét a nagy méretű, az árboc csúcsához felhúzott gaff tartja. Az arab Dhau vitorlája a rúd alsó végétôl egy függôleges szabad elsôéllel még tovább, a deckig tart, ami nagyban megnövelt vitorlafelületet tesz lehetôvé. A rúd hossza korlátozott, hiszen manôverezéskor ezt át kell forgatni a túloldalra, és a fedélzetbe ütközne, ha hoszszabb lenne

HAjóbemutató
Jeanneau Prestige 500S

4A Jeanneau tudatosan építi a Prestige márkát, amely egyre inkább elválik az anyacégtôl. Az irányt már nemcsak a név mutatja, hanem a befektetett energia, innováció és természetesen az üzleti sikerek is.

HAJÓK - HAJDAN
A gôz nagy korszaka

4AA személyforgalom nagyon hamar átterelôdött a gôzhajókra, hiszen a pontosság, a menetrend szerinti közlekedés az iparosodó világban egyre fontosabbá vált. A Szuezi-, majd a Panama-csatorna megnyitása reménytelen helyzetbe hozta az áruszállító vitorlásokat is.

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink