Következő számunk 2011. október4-én jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

190. Hajó Magazin tartalmából,
2011. Május


 

Dockyard Bajnokok Bajnoksága
Majthényi Szabolcs újra

42011. április 8-11. között Balatonkenesén rendezte a Kenese Marina-Port VSE a Dockyard Bajnokok Bajnokságát a Hajó Magazin Kupáért. A viharos szél miatt a pénteki és szombati versenynap vitorlázás nélkül telt. A vasárnapi döntôben végül öt egység versenyzett a J24-es hajókkal a 2010-es Bajnokok Bajnoka címért.

Magyar vitorlázók külföldön
A sikerek folytatódnak

42010-ben a magyar versenyzôk - különösen az utánpótlás korosztályokban - szinte folyamatosan szállították a jobbnál jobb eredményeket. Az eddigi tavaszi nemzetközi versenyekrôl érkezô hírek alapján úgy tunik: idén is el leszünk kényeztetve.

Öreg, 1926-2011
Berta Lajos

4"Ha összegzem az életemet, akkor - a Hajógyáron kívül - a Meteor-MTK-ban harminchárom év alatt építettem vagy negyven hajót és jégvitorlásokat.

Nyertem Kékszalagot, Harmincas Bajnokságot, Balaton Kupát, sok versenyt.

Felépítettem a házamat.
Mindehhez harmonikus családi háttér kellett, amit feleségem, Muci biztosított.

Mindig együtt volt az egész család.
A fiam a munkámban és a versenyzésben is segített, nem egyszer volt legénységem.
Közösen építettük a házunkat, és olyan lett, hogy az egész család együtt lehet.

Öröm látni, ahogy a szép unokáim játszanak a kertben, és egyre nagyobbak lesznek. Remélem, hogy ôk is úgy megszeretik a vitorlázást és a Balatont, mint én, mert ennél nincs szebb a világon.

Nagy eredménye ez az életemnek."

Berta Lajos

ISAF World Cup Series
Három forduló után

4A 2010-2011-es ISAF Világkupa sorozat harmadik versenyére, elsô európai eseményére került sor Palma de Mallorcán. A verseny rangjának megfelelôen hatalmas mezôny gyult össze. Tíz olimpiai hajóosztályban (beleértve a paralimpiai 2.4-est is) küzdöttek a legjobbak. Az olimpia elôtti évben, fél évvel a perthi kvalifikációs világbajnokságok elôtt a Világkupa versenyek mezônyében már semennyi töltelék nincs. Ilyenkor már mindenki ott van, aki végighajtotta az elmúlt éveket az olimpiai részvétel elérésére törekedve.

Évforduló
Húszéves a Maritime

4Beregszászi Katalin és férje 1991-ben azért alapították a Maritime Kft-t, hogy Kati többet lehessen az akkor hároméves lányával és otthon dolgozhasson. Ettôl kezdve a közös hobbi, a hajózás lett Katalin szakmája. Házuk garázsában indult az üzlet, a tetôtér volt az iroda, az udvaron álltak a csónakok, hajók. A mindenre elszánt hajósok már ott, az eldugott budakalászi családi házban megtalálták ôket.

Mond, mit ér?
A Karbon

4Az elôzô számunkban írtunk a karbonról és a belôle épülô hajókról. Egy témát azonban következetesen kerültünk, nevezetesen az árbocét. Ennek oka, hogy ez külön is megér egy misét. Árbocot manapság is lehet másból készíteni, csakúgy, mint a korábbi néhány ezer évben. De nem érdemes.

élménybeszámoló
Ezt nem hagyhattam ki

4Vannak született mázlisták. Olyanok, mint a szerzônk, aki sétál egy - jó, nem akármelyik - kikötôben, és belebotlik egy igazi America's Cup hajóba. Mit belebotlik, vitorlázik is vele. Ráadásul egy párosversenyen. Akkor is izgalmas, ha ez egy fizetôs - meglepô, de nem is drága - túra. Egy ilyen alkalmat egyszeruen nem lehet kihagyni. Ez a versenygép még ma is fényévnyi távolságra van az emberek által ismert és kipróbált hajóktól. (a szerk.)

Barcelona World Race
Közös sikerek és örömök

4A mezôny java teljesítette a feladatot. 14 hajó vágott neki 2010 szilveszterén a földkerülô versenynek, és ha a lapzártánkkor még Rio de Janeiro magasságában járó We are Water, illetve a célhoz közelebb vitorlázó Hugo Boss és a Fórum Marítim Catalá is célba ér, akkor kilencen, vagyis a mezôny kétharmada teljesíti a földkerülést. Nagyon jó verseny kerekedett, ami ismét francia gyôzelmet, és spanyol sikereket hozott. Hiszen a rendezô ország vitorlázói végeztek a második, a harmadik és a negyedik helyen is!

Extreme Sailing Series, 2011 - 2. forduló
Ez valóban extrém!

4Ilyen lehet a vitorlásverseny, ahogy azt egy marketinges megálmodja. Legyen benne sport, száguldás, dráma. Baleset, amelyben nincsenek komoly sérültek, bár a pakliban még az is benne van. Attól izgalmasabb! Lelkes, nagyszámú, ám fegyelmezett közönség a tengerparton; segítôkész, mosolygós politikusok, városvezetôk a vitorláskikötôben, akik szívesen paroláznak a kamerák elôtt, és fôleg, beletolják az eseménybe a pénzt, a felhajtást. Végül, de nem utolsó sorban, világsztárok, akik mindezt a vízen tökéletesen megvalósítják. Ez mind együtt = Extreme Sailing Series 2011.


.Hajóbemutató
Bavaria 40 Cruiser

4Idén mutatta be a német Bavaria hajógyár a 40-es modelljét. Ezt a hajót - csak úgy, mint a többi megújult típust - a Farr Yacht Design és a BMW Designworks tervezte. Elsô útján - április hetedikén Balatonlellén - mi is ott voltunk.

Formula 18
Az osztály fejlôdése

42011. július 1-8. között a Balaton ad otthont a világ legnépszerubb katamarán osztálya, a Formula 18 világbajnokságának. Az elôzô számban olvasható volt az osztály története, most a hajók fejlôdését mutatjuk be.

Autóbemutató
Volvo V60 D5 Summum

4A V60-as, mint ahogyan azt a fekete párducos reklámban is láthattuk, elsôsorban sportkombi. Ezt bizonyítja az is, hogy az S60-ashoz hasonlóan fiatalosabb, lendületesebb és sportosabb formatervvel érkezett, mint a korábbi puttonyos Volvók. Mint minden magára valamit adó sportkombi, a V60-as is kifejezetten jól néz ki hátulról. Akinek pedig kevés az autó sportossága, az választhatja R-Design csomaggal is.

Hajóbemutató
Beneteau Flyer 38 GT

42011-ben új osztályt indított a francia óriáscég. A Flyer GT elsô idényében két modellel indul, a 34-es és 38-as cruiserekkel. Az új Express a cruisers-koncepció mentén halad. Modern, innovatív design, nagy teljesítmény, kényelem a fedélzeten és sok-sok fény. Ideális választás az igényes, sportszeretô családok részére, akik kedvelik a kalandot és a felfedezéseket..

Hajók - Hajdan
belsô égésu motorok

4AVilágossá vált, hogy a biztos energia a hajó elôrehaladásához az égésbôl ered és ez az égés a kazánok tuzterében történt. A tuz gôzt fejlesztett és annak a nyomása dugattyún vagy turbinán keresztül forgó mozgássá alakult. Hát ez egy bonyolult folyamat volt, nagy teret igénylô kazánokkal, gôzgépekkel, futôkkel és gépkezelôkkel. Valamit ki kellett találni, így hát ki is találták: futeni a dugattyú felett kell!

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink