Következő számunk 2011. október4-én jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

191. Hajó Magazin tartalmából,
2011. Június


 

Audi Soling világbajnokság 201
Wossaláék ezüstérmesek

4Április 22-30. között, Prienben rendezte meg a Chiemsee Yacht Club a 2011-es Soling világbajnokságot. Wossala György, Vezér Károly és Németh Péter kitunô vitorlázással ezüstérmet szerzett úgy, hogy az utolsó futam elôtt még öt pont elônnyel az élen álltak. A világbajnoki címet a Peter Hall, Paul Davis és Phillip Kerrigan alkotta kanadai trió nyerte tizenhárom nemzet ötven hajója között.

öt évtized: vvsi
Sic transit gloria mundi

4A régi dicsôség a múlté. Ötven év. Volt vagy lesz? Mindkettô nehéz kérdés. Hogy volt - ha nem is ötven jó - az bizonyos. Hogy az utolsó húsznak nem ilyennek kellett volna lennie az is tény. A következô ötben eldôl a leendô ötven. Ha - szokás szerint - nem születik politikai döntés, akkor még ötven évet nem él meg a Velencei-tavi Vizi Sportiskola. Ha mégis, ha valami elkezdôdne, ha valakinek fontos lenne. Akkor talán. Bizony, ma hiányzik igazán dr. Springer Ferenc és Reinhardt György munkája.

új otthonában az Agárdi Yacht klub
A példa

4A Velencei-tavon járunk. Ugyanott, ahol az elôzô írásunk is született. Pontosabban a VVSI-teleptôl talán két-háromszáz méterre vagyunk, a Yacht Klub Agárd telepén. Mégis úgy néz ki a dolog, mintha a két klubot sok száz kilométer és a vasfüggöny* választaná el egymástól. Pedig a tó, a víz, a szél ugyanaz, mégis van aki fantáziát és lehetôséget lát benne. Persze ez utóbbi nem egy hivatal.

420 nap az olimpiáig
Hol tartanak?

4Két vitorlázó és két szörfös. Nekik van esélyük Londonba, pontosabban Weymouth-ba, a vitorlás olimpiai versenyekre kijutni. Nem lesz egy nagy létszámú csapat, de a legutóbbi eredményeket most messze túlszárnyalhatják. Igaz, a csingtaói versenyek elôtt is optimisták voltunk. Persze a jó szerepléshez feltétel, hogy kvalifikálják magukat az esélyesek. Hárman - Detre Diána, Berecz Zsombor és Gádorfalvi Áron - jó eséllyel indul a perthi megmérettetésen. Pál Gaszton helyzete nehezebb, de ha továbbra is fejlôdik, megszerzheti az indulás jogát. Lássuk, hol tartanak a felkészülésben.

Dockyard 18ft Grand Prix Hungary
Magyar bronzérem

4A Spartacus Vitorlás Egylet rendezte a 18 lábas szkiffek európai grand prix-jének elsô fordulóját. Ez volt az elsô magyarországi nemzetközi szkiffes esemény. Tíz hajót vártak a rendezôk a versenyre, ami Európában ebben az osztályban szép mezônynek mondható. A négy magyar egység mellett két német, egy dán, két angol és egy svájci hajó érkezett. A teljes tavalyi élmezôny. Végül a svájci csapat szárnytörése miatt kilencre csökkent az indulók száma.

Kenesei Szezonnyitó és Tavaszi Regatta
Dehler Kupa

42011. április 30-án és május 1-jén, Balatonkenesén rendezte meg a KMP VSE a Dehler Kenesei Szezonnyitó és Tavaszi Regatta vitorlásversenyt. A regattán, amely a négyfordulós One Design Trophy elsô állomása, nyolc hajóosztály (Asso, 8 m OD, Melges 24, Nautic, Elliott 770, Scholtz 22, J24, Sudár Regatta) képviseltette magát több mint nyolcvan hajóval és 350 versenyzôvel.

Egy hétvége, három új verseny
Pénz beszél.

4Lapozgatom a versenynaptárt, nem túl érdekes olvasmány, de elengedhetetlen, hogy eligazodjunk az egyre szaporodó versenyek között, és tervezhessük a hétvégi programot. Feltunt, hogy egyre többen érzik szükségesnek, hogy - nagyon helyesen - a magyar vitorlázás elhunyt nagyjainak állítsanak emléket. Így került a versenynaptárba a Tolnay László emlékverseny is. Erre el kell menni, ha másért nem is, Laci bácsi miatt feltétlenül. Új versenybôl kettô is volt ezen a hétvégén: az elsô Klub-regatta, és egy érdekes osztálypárosítás: Dragon és Optimist egy pályán.

43. French Olympic Week
Hyeres - 2011

4Április utolsó napján, vasárnap ért véget Hyeres-ben az ISAF világkupa sorozat második európai versenye. Az olimpia elôtti években a legjelentôsebb versenyeken már a világ teljes élmezônye jelen van, hiszen decemberben az ausztráliai Perthben megkezdôdik a küzdelem az olimpiai kvalifikációért! Addig pedig ezek a versenyek adják a leghatékonyabb felkészülési lehetôséget, miközben a résztvevôk is alaposan felmérhetik hol tartanak a többiekhez képest.

Barcelona World Race
A földkerülés öröme

4A Barcelona World Race mezôny java teljesítette a feladatot. 14 hajó vágott neki 2010 szilveszterén a földkerülô versenynek, és kilencen célba is érkeztek. Nagyon jó verseny volt. Végig nyomon követtük az élen vitorlázók küzdelmeit, de keveset szóltunk a tôlük messzire lemaradókról, akik jóval öregebb hajókkal, elsôsorban magáért a kalandért, a Föld versenyben, kikötés nélkül való körülvitorlázásáért szálltak vízre. Elôzô számunkban az elsô hatról írtunk. Jöjjenek most a többiek.

A maximális teljesítmény elérésének titka
Felkészülés a Kékszalagra és a TBS nagydíjra

4A Balaton hosszú távú (12-48 órás) tókerülô versenyein - a Kékszalagon vagy a TBS Nagydíjon - a sikeres szereplésnek számos titka van: megfelelô hajó és felszerelés, tudás, tapasztalat, gyôzni akarás, átlag feletti teljesítôképesség, szellemi és fizikai frissesség. Sok múlik a felkészülésen, az étkezésen, a folyadékfogyasztáson, a megfelelô életritmus kialakításán.

Formula 18
Felkészülés a világbajnokságra

42011. július 1-8. között a Balaton ad otthont a világ legnépszerubb katamarán osztálya, a Formula 18 világbajnokságának. Az elôzô számokban olvasható volt az osztály története és a hajók fejlôdése, most nézzük mire is vállalkozik, aki indul a versenyen, illetve hogyan készülnek a magyar csapatok.

 

Dockyard Bajnokok Bajnoksága
Majthényi Szabolcs újra

42011. április 8-11. között Balatonkenesén rendezte a Kenese Marina-Port VSE a Dockyard Bajnokok Bajnokságát a Hajó Magazin Kupáért. A viharos szél miatt a pénteki és szombati versenynap vitorlázás nélkül telt. A vasárnapi döntôben végül öt egység versenyzett a J24-es hajókkal a 2010-es Bajnokok Bajnoka címért.

Hajóbemutató
Jeanneau Sun Fast 3200

42008-ban hozta ki a Jeanneau ezt a típust. Akkor írtunk róla pár sort a híreink között. Azóta három idény lepergett, és most, a negyedik kezdetén érkezett Magyarországra két ilyen hajó. Az egyiket az Eastcraft kenesei flottája vásárolta meg. Ezzel a hajóval vitorláztunk egy nyáriasan meleg májusi pénteken.

Hajóbemutató: Zanzibár hajói
Dhau, Naglawa

4Zanzibár Tanzániához tartozó szigetcsoport Afrika keleti partjainál. Két szigetbôl áll: Unguja 1554 km2, Pemba 97 km2. A hajózás tehát lételemük. Saját eredeti csónakjaik és vitorlásaik a Mtumbwi - amely szuahéli nyelven hajót jelent - és a Naglawa valószínüleg az emberiség legôsibb hajóinak képviselôi. Történelmük során jelentôs arab befolyás érte a szigeteket, és meghonosodott a fenti hajóknál lényegesen fejlettebb Dhau típus is, amelybôl bôségesen találunk a fehér homokkal borított tengerparton.

Autóbemutató
audi a7 sportback

4Ne dôljünk be neki. A Sportback köszönôviszonyban sincs a valódi sportkocsikkal. Ez kérem egy sportos limuzin. Egy nagyon jó, és tényleg sportos limuzin, de semmi esetre sem egy sport kupé. Igaz, ezt még a gyártója sem állítja. De miért is lenne egy közel kéttonnás, majdnem ötméteres autó utcai versenygép? A tömegéhez képest nagyon is eleven: jól gyorsul és jól is fordul, forszírozva azért lehet vadulni is vele egy kicsit, de nem ez a stílusa. Talán az igazi Grand Turismókra hasonlít, csak négyajtós. Nem csinál semmi olyat, ami nem illendô. Az úri társaság tagja, nem hangoskodik, nem iszákos, nem túrja az orrát, minden körülmény között jól nevelt. Viszont elegáns, erôs, roppant biztonságos, kényelmes, és persze - mint minden ilyen, nagyon jó limuzin - kicsit unalmas. Nem is várnak mást tôle, egy ilyen autónak így kell viselkednie. De semmilyen körülmények között sem jöhet zavarba.

Hajóbemutató
Bavaria Sport 34

4Korábban, ha valaki motoros hajót keresett, meg sem fordult a fejében, hogy a méltányos árú vitorlásairól ismert német gyártó, a Bavaria gyártmányairól érdeklôdjön. Pedig jelenleg a gyár ötféle motoros jachtjából választhatunk, a termékek száma pedig folyamatosan bôvül.

Hajók - hajdan
Hadihajók a századfordulón

4Avagy: tengeri stratégia a Monarchia flottájában. A XIX-XX. század fordulóján a haditengerészet fejlôdésében tükrözôdtek mindazok a technikai lehetôségek, amelyet a gépkorszak az emberek kezébe adott. Vadonatúj eszközök jelentek meg, és régiek kaptak megújuló jelentôséget. A hátultöltô, huzagolt csövu ágyú, a hengeres alakú robbanó ágyúlövedék, a páncéllemez borítás, az önjáró torpedó, az aknazár, a rádió, a tengeralattjáró és végül a repülôgép tengerészeti alkalmazása új kihívások elé állította a haditengerészetek vezetését. És bizony nem is mindig tudtak ezeknek megfelelni.

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink