Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Teszt: Doral 300 SE, SC
Hajók Kanadából
23. Hajó Magazin, 1996. november

A kanadai hajóépíto ipar reprezentánsa a DORAL International Québecbol hódító körútra indult Európába, ezen belül természetesen Magyarországra is. Az 1996-os Budapesti Boatshow-n és a Balatoni Hajókiállításon bemutatta a cég a DORAL 270-es modelljét, mely hajó elokelo eleganciájával, kecses vonalvezetésével és igényes kivitelezésével azonnal megnyerte a yachtosok tetszését.

Az idei düsseldorfi - Európában meghatározó - hajókiállításon bemutatott DORAL 300 SC és SE modellek új, merész formájukkal és az eddig soha nem tapasztalt praktikusságukkal a német piacon az eladási statisztikát azonnal átírták.
A kiállítás elso napjaiban 18 hajót adott el a DORAL International; ez a szám kétséget kizáróan igazolja termékeik piaci versenyképességét. Az igényes német piac nagyra értékelte azt a törekvést, hogy a DORAL 300 SC kényelmes kabinjaival egy nagy családnak biztosít kényelmes belso teret, a 300 SE pedig a cockpit-kialakítással - egyszintű, lépcsok nélküli fedélzettel -, 10-12 fo egy területen való tartózkodásának lehetoségével tette igazi társasági hajóvá ezt a modellt.
Igazi újdonságát az adta a két hajótípusnak, hogy teljes felszereltségű hajók: klímával, mely hűt-fűt, radarral, mélységmérovel, PS-plotterrel, 3 kW-os generátorral, mikrohullámú sütovel, színes tévével, CD-vel, hifivel. Ára a motorizációtól függoen 130-180 ezer DM között maradt. Motorizáció tekintetében teljes szabadsága van a vásárlónak, hiszen hajóját rendelheti MerCruiser benzin-, illetve dízelmotorokkal és Bravo I-II-III hajtóművekkel, valamint az igen korszerű és takarékos Volvo Penta benzin- és dízelüzemű motorok teljes választékával.
Az új családi yacht, a DORAL 350 SC méretével, impozáns megjelenésével a '96. szeptemberi, Québecben tartott hajókiállítás egyszemélyes sztárja volt.
A hajó tágas belso kiképzése és boséges felszereltsége, a létezo összes extrával egyedülállóan biztosítja az otthoni kényelmet a vízen - és nem csak a kikötoben.
A 6 kW-os generátor menet közben is szolgáltatja a klimatizáció, a mikrohullámú süto, a villanytűzhely stb. részére a 220 V-os feszültséget. Igen elegáns a cockpit kialakítása; elöl az italhűto és jégkockagyártó automata az árnyékolóval luxus körülményeket biztosít.
A hajó - az össztömegét figyelembe véve - igen kedvezo fogyasztási adatokkal rendelkezik, köszönhetoen két Volvo Penta 216 LE-s turbódízel motorjának. Ezek 2710-es fordulatszám mellett is siklásban tudják tartani a testet, a fogyasztás pedig 38 km/h mellett 27 liter óránként. A magyarországi üzemanyagárakat figyelembe véve ez rendkívül gazdaságos üzemeltetést tesz lehetové.
Az árat illetoen elmondhatjuk, hogy a 200 ezer DM árért full-extrás felszerelést kapunk, s a legmagasabb minoségi elvárásokat is maradéktalanul kielégíto kiképzés luxus körülményeket és takarékos üzemmódot biztosít a tulajdonos számára.

DORAL 350 SC
Hajótest:
Hossza: 11,22 m
Szélessége: 3,65 m
Anyag: üvegszálas műanyag
Súly: 5413 kg
Alkatrész-szám: 853635-1 A
Üzemanyagtartály: 794 l
Frissvíz-tartály: 121 l
Melegvíztartály: 41,5 l
Modell: 740/DP
WC-tartály: 140 l,
Kabinmagasság: 1,96 m
Alvóhely: 6 fo
MOTOR (a tesztelés alatt):
Gyártó: VOLVO
Típus: Diesel
Teljesítmény: 2x216 LE
PROPELLER:
Dia & Pitch, B-5

Tesztelési körülmények:
Vízhomérséklet: 26°C, tenger: nyugodt, személyzet: 3 fő, felszerelés: 69 kg.
A hajótest tervezett minimum átlagsebessége 38 km/h 2710-es fordulatnál. A teszt 90%-os üzemanyagtartály-telítettség mellett készült. Egyéni kiképzésű hajóknál a mért eredmények módosulhatnak.

DORAL 300 SE
HAJÓTEST:
Hossza: 9,14 m
Szélesség: 3,12 m
Anyag: üvegszálas műanyag, kevlár erősítéssel
Súly: 3724 kg
Alkatrész-szám: 48-18616/17A40
Üzemanyagtartály: 500 l
Frissvíz-tartály: 100 l,
Melegvíztartály: 19 l
WC-tartály: 100 l
Kabinmagasság: 1,98 m
Alvóhely: 6 fo
MOTOR (a tesztelés alatt):
Gyártó: MerCruiser
Modell: Diesel 3,6 Bravo II
Teljesítmény: 2x210 LE
Típus: soros, 6 hengeres, dízel
PROPELLER:
Dia & Pitch: 41,9x52,5 cm

Tesztelési körülmények:
Vízhomérséklet: 10°C, tenger: nyugodt, személyzet: 3 fo, felszerelés: 105 kg.
A hajótest tervezett minimum átlagsebessége 34 km/h 2350-es fordulatnál. A teszt 90%-os üzemanyagtartály-telítettség mellett készült. Egyéni kiképzésű hajóknál a mért eredmények módosulhatnak.
További információ: Wiking Marina Kft.

Varga István

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink