Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

27. Hajó Magazin, 1997. július


Négy éve az élvonalban

Majthényi Szabolcs-Domokos András
Az 1994-ben, Ausztráliában megszerzett világbajnoki arany után az egész ország megismerte és megszerette a két egyetemista fiút. Kétségtelen, hogy az utóbbi évek legkiemelkedőbb párosa. Eredményeik magukért beszélnek: 1993. VB 10. hely, 1994. Eb 4. hely, 1994. VB 1. hely, 1995. VB 6. hely, 1996. VB 2. hely, 1997. VB 4. hely. Munkatársunk Domokos Andrással beszélgetett az elmúlt évek sikereiről.

Hongkong challange 96/97
Élő halak és esővíz
Legutóbbi számunkban a Hongkong Challange föld körüli vitorlásversenyen részt vevő Mol-Hungária 1100 útját a japán Fukuokáig követtük. Azóta már több szakaszon túl vannak, jelenleg Malajzia és Mauritius között hajóznak. Most Fukuokánál vesszük fel újra a szálat.

Közép-európa district bajnoksága
Star
Rangos nemzetközi vitorlásversenynek adott otthont a Balaton Keszthelyi-öble május 27. és június 1. között. A Star osztály Közép-Európa District bajnoksága - Georgikon Kupán Németország, Ausztria, Belorusszia és hazánk 23 egysége vett részt a Keszthely 750 éves fennállásának és a Georgikon Egyetem 200 éves alapításának alkalmából rendezett küzdelemben.

Kenesei hajókiállítás
Azon a hétvégén az időjárás alakulására rányomta a bélyegét, hogy a Jóisten bizonyára éppen kötni tanult, és azt mormogta magában: ...egy sima, egy fordított, egy sima.... Balatonkenesén mégsem pulóver lett belőle, hanem hajókiállítás.

Beneteau Oceanis 36 CC
Hajóbemutató
Az Oceanis 36 cc-t a Berett-Racopeau páros tervezte 1996-ban. A hajó annyira új, hogy fényképes katalógusa még nincs. A Beneteau centrálcockpitos szériahajója kiemelkedő komfortot és biztonságot nyújt. Természetesen a cockpit különlegesen védett a tenger hullámaival szemben, egyszerű, jól átlátható szerelvényezettsége a maximális kényelmet szolgálja. Mindezek mellett a nagy vitorlafelület jó teljesítményt ígér, míg a génua és a nagyvitorla-betekerők segítik a vitorlák jó kezelhetőségét. Szélcsendes időben az erős és jól hangszigetelt, cockpit alá beépített motor segíti a legkényelmesebb partmegközelítést és a kikötőhelyre való pontos és gyors beállást. És hogy még mindig a komfortról, biztonságról és teljesítményről szóljunk, az Oceanis ésszerűen mély, 1,53 m-es ballaszttal van felszerelve.

Tovább...

Kékszalag 1936
Harmincórás küzdelem
Július 18-án rajtol a 31. Kékszalag mezőnye. Ez Európa egyik legrégebbi, leghagyományosabb tavi szalagversenye, melynek versenykiírása az elmúlt több mint hatvan év alatt alig változott. A Kékszalag Európában a leghosszabb távú tókerülő verseny. Az első Kékszalagot 1934. július 27-én rendezték meg, amikor a hajnali 4.30-as rajtnál 21 hajó sorakozott fel a vonalon. Ennek történéseit a Hajó Magazin 1995/15. számában írtuk meg. Most a második Kékszalag eseményeit elevenítjük fel.

Dalmácia kupa
1997. május 18-24.
A dalmát tengerpart a természet ajándéka azoknak, akik szeretik a kéklő tengert, a vadregényes partszakaszokat, a százarcú szigetvilágot. A vitorlázással kapcsolatos - sajnálatosan gyér - magyar szépirodalom klasszikus remekét, Herczeg Ferenc "Szelek szárnyán" című ("Az Újság ajándéka előfizetői részére 1905."), szépen illusztrált kötetét forgatom, és próbálom összevetni azokkal a friss élményekkel, amelyekkel az idei nemzetközi kupán lettünk gazdagabbak.

Elit 23
Hajóbemutató
A kategóriában kivitelezhető maximális kényelem mellett barátságos sporthajó a Sortina 680-as. A Lengyelországban, Hollandiában, Németországban és Ausztriában eladott 300 darab igazi sikerhajót sejtet. Az első hazai hajót - Elite 23-as néven - a kenesei hajókiállítás alkalmából teszteltük ragyogó napsütéses időben, kellemes 3-as, 4-es szélben.

Tovább...

A kékszalagok eredményei

Vitorlástippek az adrián
Sukosan-Zadar
A Közép-Adria a hozzánk közeli és autóval egyszerűen elérhető vitorlázóterületek legkellemesebbike. A jó szélviszonyok, a számtalan sziget változatos úti céllal szolgál, és szinte minden napon szabadon választhatunk, hogy jól felszerelt marinában, halászfaluban vagy egy vadregényes öbölben horgonyozva töltjük az éjszakát.

A balaton legnagyobb vitorlása
A Phoenix
Milyen volt a phoenix? A kérdésre a fennmaradt tervrajzok, leírások és leltárak alapján válaszolhatunk. A vízre bocsátásról tudósító Magyar Kurír szerint "...a hajó olly könnyen járó, hogy noha 15 ölnél hoszszabb, négy ölnél szélesebb, és több mint 300 emberek a tetején állottunk, még-is tsak két láb vízbe is alig merült le, sőt oly sebesen ment vitorlája által igen kitsiny kedvező szél mellett is, hogy a más bennünket követő, s vélünk együtt kiindult hajók bár minden erőlködéssel evedzettek is utánnunk, láthatatlanul hátra maradni kéntelenítettek."

Bankár kupa
1997. május 24.
Különleges és eddig szokatlan versenynek adott otthont az újonnan felépült Kenese Marina Port. A Balatoni Hajókiállítás egyik programja volt az első Bankár Kupa vitorlásverseny, mely a jövőben ugyanezen a helyszínen a kiállítás egyik kiemelt rendezvénye lesz.

A hajóról
Az Equator
Sorozatom utolsó cikkéhez érkezve élhetnék azzal a közhelyes fordulattal, hogy "végül, de nem utolsósorban..." hajónkról, az Equatorról írok. Nehezebb, mint gondoltam...

A jón-szigetek között
Faun - 18.
Korfu városának régi kikötőjében állunk. Ránk köszöntött az október. Hosszú útra készülődünk: Korfu-ról Aeginára, de nem a Korinthoszi-csatornán át. A számunkra borsos csatornadíjnak ebben nincs szerepe, az izgalmas kihívás csábított: a Peloponnészosz megkerülése.

Szörf
Freeride
Azt hinné az ember, hogy már-már lehetetlen újat kitalálni a szörfsportban, legalábbis technikai vonatkozásban. Mégis mindig feltűnik egy új fogalom, egy varázsszó, amivel el lehet kápráztatni a szörfözés szerelmeseit. Aki figyelemmel kíséri a szörfirodalmat, mostanában gyakran találkozik a Freeride kifejezéssel. A fogalom valójában a versenydeszkák (Race) és a hobbyszörfök (mostantól Freeride) éles szétválásának következtében alakult ki.

A nagy átkelés
"Csiga"
Akik látták a Szörfsuli c. TV-sorozatot, emlékezhetnek egy fiatal nyúlánk fiúra, aki valami elképesztő boszorkányos ügyességgel mutatta be a legnehezebb funboardmanővereket. Ő Somogyvári Balázs, de a barátai csak "Csiga" néven ismerik. Nos, "Csiga" a fejébe vette, hogy egyedül szeli majd át az Atlanti-óceánt egy szörfdeszkán. A magyar szörfös nem egyedüli őrült ötletével, hiszen Stephane Peyron francia szörföző már 1987 nyarán 46 nap alatt sikeresen teljesítette a több mint 6000 km-es távot.

Motorcsónak
Egy ifjú versenyző
Bodor Péter
Motorcsónak-versenyzőket bemutató sorozatunkban most egy ifjú versenyzővel, a tizenkilenc éves Bodor Péterrel ismerkedhetnek meg olvasóink. Hazai és külföldi versenyeredményeiről, pályafutásának jelentősebb állomásairól számolt be munkatársunknak.

Az ideális csónakmotorolaj
Carrier Albatrosz TS
A MOL Rt. mint a hazai kenőanyagpiac legjelentősebb résztvevője különös figyelmet fordít arra, hogy termékválasztéka a közúti, légi, és vízi közlekedés legkülönbözőbb igényeit kielégítse.

Hatósági hírek
Vízi közlekedés VI.
Sorozatunk legösszetettebb részéhez, a vízi járművek találkozására, útirányának keresztezésére és előzésére vonatkozó szabályok megismeréséhez értünk.

Tűzijáték

A legjobb tó itthon
A Hejőkeresztúri vendégszeretet

Az idei szezon első versenyét a miskoci Short Line Vízisí Club rendezte meg az ország legszebb tournament (motorcsónakos) pályán, Hejőkeresztúron, május 10-11-én. A kétnapos verseny házigazdái már csütörtöktől lázasan munkálkodtak, hogy a rendezvény tökéletesen sikerüljön, a versenyzők és a vendégek is remekül érezzék magukat. Mindent előkészítettek, rendbe tették a klubház szobáit, takarítottak, füvet nyírtak, sőt főztek is, nem is akárhogy.

130 éve történt
Gróf Széchenyi Ödön és a Hableány
A Közlekedési Múzeum fotótárában egy régi, megfakult fényképet őriznek. A felkasírozott kép alá a következő szöveget nyomtatták: "'A Hableány' A legelső gőzös amellyel gróf Széchenyi Ödön, mint tulajdonos és vezénylő Kapitány, Follmann Alajos úr kíséretében, Pestről Párizsig a Dunán, Lajos csatornán, a Majnán, Rajnán, a francia Közvetítő csatornán, a Marnán és Szajnán, a még senki által meg nem kísértett mintegy 400 mérföldnyi utat, 1867 Ápril és Május havában megtevé." Mindez 130 éve történt.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink