Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Bavaria 36 Holiday
38. Hajó Magazin, 1998. szeptember

A 34. számban bemutatott Bavaria 32-es után ismét egy kényelmes, komfortos túrahajót mutathatunk be. A 36-os méreteit tekintve még jól használható a Balatonon. A legtöbb kikötőben nem okoz gondot a tárolása, jó manőverező képessége és erős motorja kisebb kikötőkben is biztonságosan kezelhetővé teszi.

Csakúgy mint a harminckettest, ezt a hajót is a J & J Design tervezte. Hasonló a koncepció is. Egy könnyen kezelhető kényelmes túrahajót terveztek, de fontos szempont volt a jó menettulajdonságok elérése is.
A rollgénua, a betekerhető nagyvitorla, a kabintetőre szerelt nagyschott behúzórendszer és a körkormány mind-mind a cockpitben utazók minél nagyobb kényelmét szolgálja. Természetesen ilyen szerelvényezettség mellett gyorsan állítani a nagyvitorlát nem lehet, de nem is ez a cél. Egy ilyen kényelmes hajón nem szempont, hogy mindig a megfelelő szögben álljon a nagyvitorla. Viszont így, csörlőn keresztül nagyobb erőfeszítést nem igényel az állítása, tehát ha családdal vitorlázunk, gyakorlatilag minden manővert meg lehet oldani.
Hosszú tengeri túrákon nagyon kényelmes ez a szerelvényezés, hiszen az egész cockpitet szabadon hagyja. A körkormány kezelése is könnyű, kezdők számára is azonnal érthető. Az árbocba tekerhető nagyvitorla első látásra szokatlan, de ha megállunk a hajóval fürdeni vagy ki akarunk kötni, rendkívül kényelmes és gyors a leszerelése. Az ember szabadabbnak érzi magát egy ilyen hajóval túrázva. Ha bevitorlázunk egy szép öbölbe, és jólesne egy nagyot fürdeni, horgászni vagy csak egyszerűen nézelődni, praktikus szempontok nem befolyásolják az elhatározást. Mindenki ismeri a hagyományos vitorlázat leszerelésének fáradságos munkáját egy ekkora hajón. Legalább négy ember kell hozzá, hogy a vitorla szépen össze legyen hajtva. Aztán meg kell védeni a naptól, le kell takarni a védőponyvával. Az egész jó tizenöt perces munka, és ha tovább akarunk hajózni, mindent kezdhetünk elölről. Ezen a hajón az egész művelet egy kötél elengedését és egy másik behúzását jelenti, közben be lehet tekerni a génuát is, és kész. A vitorla az árbocban van, nem tudja kifújni a szél és a naptól is védett. Fürdés után pedig ki kell tekerni a vitorlákat, és ismét mehetünk tovább.
A Bavaria 36-os belső tereinek kidolgozása és elrendezése nagyon praktikus. Egyenes síkok határolta járófelületek biztos mozgást engednek még erős hullámzásban is. Az éleket a Bavariákon megszokott széles, lekerekített szegélylécek határolják. A sötét fa és a robusztus berendezés megnyugtató biztonságos érzéssel tölti el a hajón utazót. A felhasznált anyagok és berendezési tárgyak a legmagasabb színvonalat képviselik. A hajó hat ember számára ad kényelmes otthont. Hátul két achterkabint alakítottak ki, ahol szekrények és polcok szolgálják a lakókat. Természetesen zárt ajtónál is szellőztethetünk a nyitható ablakokon keresztül. A jobb oldalon az achterkabin bejárata előtt van a térképasztal. Itt jól el lehet férni, az asztalban kialakított hely is elegendő a térképek számára. A fürdőszoba és a konyha a bal oldalra került. A konyha hossza egészen az első válaszfalig elnyúlik. Bőségese hely jut a két nagyméretű mosogatónak, a sütővel kombinált gáztűzhelynek és a jégszekrénynek. A konyhával szemben van a szalon. Ilyen méretű hajóba már fix asztal lehet szerelni a félkörben elhelyezett kanapé elé. A fuxkabin talán a legkényelmesebb. Saját deckablaka mellett oldalablakokon is kap fényt. A nagy belépőtér két oldalán egy-egy nyitható szekrény, körben polcok adnak elegendő helyet az itt lakók ruháinak és könyveinek.
A kihajózás közben halkan duruzsolt a 29 lovas dízelmotor. A cockpit a viszonylag kisméretű kormánykeréknek köszönhetően jól körbejárható. Emiatt viszont kényelmesen csak a belső padról lehet kormányozni. A körbejárhatóság akkor nagyon fontos, ha - mint a bemutató vitorlázáskor is - mindent egyedül kell végrehajtanunk. Ilyenkor rendkívül praktikus ez a kicsi kormánykerék. A hátsó ülés egy mozdulattal kivehető, így szabad kijárás nyílik a tükörrészhez, ahol egy fürdőlépcső van felhajtva. Az árboc két pár hátranyilazott szálinggal van szerelve. Az orrvitorlát hétnyolcadra húzzák, ezért az achter állítható csigasort kapott a végén egy fallstopperrel.
Már a harminckettessel vitorlázva feltűnt, mennyire jól lehet vitorlázni a Bavariával. Megmondom őszintén, akkor úgy gondoltam, hogy azért érzem gyorsnak a hajót, mert ebben az évben most vitorlázom először. Most megint ez a furcsa, csalóka érzés fogott el. Valahogy könnyednek és gyorsnak éreztem a hajót. Amint jött egy kis frissülés, azonnal elindult, és a szépen formált farrészről megnyugtatóan egyenletesen, turbulencia nélkül szakadt le a víz. Nem húztunk hullámot, jól haladtunk. Pedig a vitorlázat a betekerhető árboccal és a korlátok miatt magasra szabott génuával közel sem nevezhető optimálisnak. A társaság talán először vitorlázott életében. A körkormánynak köszönhetően azonnal be tudtam őket vonni a hajó kezelésébe. Én állítottam a vitorlákat, és valaki kormányzott. Aki tud autót vezetni, képes egy ilyen hajót a nyílt vízen elkormányozni.
Litkey FarkasCsakúgy mint a harminckettest, ezt a hajót is a J & J Design tervezte. Hasonló a koncepció is. Egy könnyen kezelhető kényelmes túrahajót terveztek, de fontos szempont volt a jó menettulajdonságok elérése is. A rollgénua, a betekerhető nagyvitorla, a kabintetőre szerelt nagyschott behúzórendszer és a körkormány mind-mind a cockpitben utazók minél nagyobb kényelmét szolgálja. Természetesen ilyen szerelvényezettség mellett gyorsan állítani a nagyvitorlát nem lehet, de nem is ez a cél. Egy ilyen kényelmes hajón nem szempont, hogy mindig a megfelelő szögben álljon a nagyvitorla. Viszont így, csörlőn keresztül nagyobb erőfeszítést nem igényel az állítása, tehát ha családdal vitorlázunk, gyakorlatilag minden manővert meg lehet oldani. Hosszú tengeri túrákon nagyon kényelmes ez a szerelvényezés, hiszen az egész cockpitet szabadon hagyja. A körkormány kezelése is könnyű, kezdők számára is azonnal érthető. Az árbocba tekerhető nagyvitorla első látásra szokatlan, de ha megállunk a hajóval fürdeni vagy ki akarunk kötni, rendkívül kényelmes és gyors a leszerelése. Az ember szabadabbnak érzi magát egy ilyen hajóval túrázva. Ha bevitorlázunk egy szép öbölbe, és jólesne egy nagyot fürdeni, horgászni vagy csak egyszerűen nézelődni, praktikus szempontok nem befolyásolják az elhatározást. Mindenki ismeri a hagyományos vitorlázat leszerelésének fáradságos munkáját egy ekkora hajón. Legalább négy ember kell hozzá, hogy a vitorla szépen össze legyen hajtva. Aztán meg kell védeni a naptól, le kell takarni a védőponyvával. Az egész jó tizenöt perces munka, és ha tovább akarunk hajózni, mindent kezdhetünk elölről. Ezen a hajón az egész művelet egy kötél elengedését és egy másik behúzását jelenti, közben be lehet tekerni a génuát is, és kész. A vitorla az árbocban van, nem tudja kifújni a szél és a naptól is védett. Fürdés után pedig ki kell tekerni a vitorlákat, és ismét mehetünk tovább. A Bavaria 36-os belső tereinek kidolgozása és elrendezése nagyon praktikus. Egyenes síkok határolta járófelületek biztos mozgást engednek még erős hullámzásban is. Az éleket a Bavariákon megszokott széles, lekerekített szegélylécek határolják. A sötét fa és a robusztus berendezés megnyugtató biztonságos érzéssel tölti el a hajón utazót. A felhasznált anyagok és berendezési tárgyak a legmagasabb színvonalat képviselik. A hajó hat ember számára ad kényelmes otthont. Hátul két achterkabint alakítottak ki, ahol szekrények és polcok szolgálják a lakókat. Természetesen zárt ajtónál is szellőztethetünk a nyitható ablakokon keresztül. A jobb oldalon az achterkabin bejárata előtt van a térképasztal. Itt jól el lehet férni, az asztalban kialakított hely is elegendő a térképek számára. A fürdőszoba és a konyha a bal oldalra került. A konyha hossza egészen az első válaszfalig elnyúlik. Bőségese hely jut a két nagyméretű mosogatónak, a sütővel kombinált gáztűzhelynek és a jégszekrénynek. A konyhával szemben van a szalon. Ilyen méretű hajóba már fix asztal lehet szerelni a félkörben elhelyezett kanapé elé. A fuxkabin talán a legkényelmesebb. Saját deckablaka mellett oldalablakokon is kap fényt. A nagy belépőtér két oldalán egy-egy nyitható szekrény, körben polcok adnak elegendő helyet az itt lakók ruháinak és könyveinek. A kihajózás közben halkan duruzsolt a 29 lovas dízelmotor. A cockpit a viszonylag kisméretű kormánykeréknek köszönhetően jól körbejárható. Emiatt viszont kényelmesen csak a belső padról lehet kormányozni. A körbejárhatóság akkor nagyon fontos, ha - mint a bemutató vitorlázáskor is - mindent egyedül kell végrehajtanunk. Ilyenkor rendkívül praktikus ez a kicsi kormánykerék. A hátsó ülés egy mozdulattal kivehető, így szabad kijárás nyílik a tükörrészhez, ahol egy fürdőlépcső van felhajtva. Az árboc két pár hátranyilazott szálinggal van szerelve. Az orrvitorlát hétnyolcadra húzzák, ezért az achter állítható csigasort kapott a végén egy fallstopperrel. Már a harminckettessel vitorlázva feltűnt, mennyire jól lehet vitorlázni a Bavariával. Megmondom őszintén, akkor úgy gondoltam, hogy azért érzem gyorsnak a hajót, mert ebben az évben most vitorlázom először. Most megint ez a furcsa, csalóka érzés fogott el. Valahogy könnyednek és gyorsnak éreztem a hajót. Amint jött egy kis frissülés, azonnal elindult, és a szépen formált farrészről megnyugtatóan egyenletesen, turbulencia nélkül szakadt le a víz. Nem húztunk hullámot, jól haladtunk. Pedig a vitorlázat a betekerhető árboccal és a korlátok miatt magasra szabott génuával közel sem nevezhető optimálisnak. A társaság talán először vitorlázott életében. A körkormánynak köszönhetően azonnal be tudtam őket vonni a hajó kezelésébe. Én állítottam a vitorlákat, és valaki kormányzott. Aki tud autót vezetni, képes egy ilyen hajót a nyílt vízen elkormányozni.

Litkey Farkas

Technikai adatok
Hossza: 11,18m
Szélessége: 3,70m
Vízkiszorítása: 5500kg
Merülése: 1,45m / 1,85m
Roll nagyvitorla: 26,30 m2
Latnis nagyvitorla: 30,40m2
Genua: 32m2
Design: J & J design
Ára: nettó 21 millió 100 ezer Ft

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink