Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Tango 680
48. Hajó Magazin, 1999. július

Az Elite Yacht hajócsalád bemutatásra kerülő 23 láb hosszú hajója az elfogadható árú családi túrahajók körébe tartozik. A vásárló igényei szerint háromféle belső elrendezéssel készül. Leválasztható az orrkabin, és ha nincs beépített motor, akkor achterkabint is ki lehet aklakítani. Mi a kenesei hajókiállításon az egybenyitott belső terű, beépített motorral szerelt változatot próbáltuk.

A Gödön dolgozó Isomat cég széles választékából a júniusi számban bemutatott vérbeli versenyhajó után most a túrahajók kedvelői ismerkedhetnek meg a figyelemre méltó Tango 680 típussal.
A huszonhárom láb hosszú hajó minden olyan kényelmi és biztonsági felszerelést megkapott, amit ma érdemes beépíteni egy ekkora hajóba. Az ötletes belső elrendezésnek köszönhetően a tágas kabin kényelmes utazást kínál akár többhetes túra alkalmával is egy négyfős család számára. A hajó legnagyobb értéke a felhasznált szerelvények és anyagok minősége, jó elrendezése. A megszokott jó minőségű műanyagmunka hosszú távra garantálja a hajótest fényét.
A bőséges felszereltség első látásra túlzottnak tűnik a hajó méreteihez képest, használat közben azonban egyre többször bólint magában az ember: Igen, miért ne? Jó ez így. És lassan belátjuk, érdemes, sőt csak így lehet egy túrahajót gond nélkül használni. Hiszen a lasy-jack segítségével sokkal könnyebb és gyorsabb leszerelni a nagyvitorlát, egy mozdulat, és betekertük a fockot vagy reffeltünk rajta. Nem kell a motorral küzdeni, felszerelni, leszerelni, berántani, izzadni és vörösödni. Elegánsan elfordítjuk a kulcsot, és már pöfög is a kis tíz lóerős dízel.
A hajó méretei és súlya lehetővé teszi a közúti szállítást utánfutón. És itt nem kell rögtön a tengerre gondolni, bár ez a hajó part menti vitorlázásra alkalmas. A belföldi hajós turizmus gyerekcipőben jár Magyarországon. Sok lehetőség marad kihasználatlanul. A Tango 680-as liftkieles változata a hazai kis tavakon - Velencei, Fertő - jól használható. Ezekre a tavakra érdemes ellátogatni. A Balatontól eltérő fantasztikus élmények várják a kíváncsi hajóst. A Velencei-tó nádasait behálózó csatornákban vitorlázva a csendben suhanó hajóról a vízi madarak és más állatok káprázatos sokaságát lehet megfigyelni. Szigetek és nagyobb tisztások tagolják a nádast. Vannak a hajót befogadni képes kikötők, és az utóbbi években megfelelő a vízszint is. A Tango 680-as alkalmas rá, hogy nyáron akár napokra eltűnjünk a világ elől, élvezve a természet ősi békéjét. Még a Balatonhoz kötődő vitorlázónak is érdemes egy túrát terveznie más vizekre. Tavasszal és ősszel, amikor hidegebb van, és megbízhatatlan az időjárás, s az ember még nehezebben indul hoszszabb útra, mert nem tudja, mi vár rá, a Velencei-tó közelsége vonzó lehet. Érdemes felhozni a hajót, eltölteni néhány szép napot ezen a tavon, így meghosszabbítva a szezont.
Az árbocot kézzel lehet állítani, nincs szükség darura. A hajórudazat eloxált alumínium, amely sokkal tartósabb és szebb védelmet biztosít, mint a festés. Az árboc két hátranyilazott szálinggal és achterstággal szerelt. A vitorlázat megfelelő méretű, már gyenge szélben is jól hajtja az egy tonnánál alig nehezebb hajót. A szerelvények a kétsebességes lengyel csörlők kivételével jó nevű gyártók termékei. A kétsoros korlátot a cockpit mellett kényelmes háttámaszt adó gurtnik váltják fel.
A kajütben egybenyitott nagy tér várja a lakókat, a mosdó és a kémiai WC ajtóval zárható külön helyiséget kapott. A beépített motor miatt nem jut hely az achterkabinnak, így a szalon és a fux szolgál hálóhelyül. A motor azonban nem foglal el nagy helyet, ezért a kajütlejárat jobb oldalán hatalmas tárolót lehetett kialakítani. Sajnos a többféle kialakítás miatt ez a tároló nem nyitható a cockpit felől, a konyha mellett nyíló ajtaja kissé mélyre került, nehezen megközelíthető. A cockpitben meg kell elégedni egy sokkal kisebb másik dobozzal, amelyet három puffer színültig megtöltött. A fedélzeten még a horgonykamra szolgálhat tárolónak. Mi ide tettük a maradék három pufferünket.
A szalonban két oldalt fix ablakok szolgálnak. A szellőzést a kajütlejáró és a fuxablak kifogástalanul megoldja. A konyha a jobb oldalra került, a kétégős rögzített főzőt és az egytálcás mosogatót kis szekrények veszik körül. A szalonban és a fuxban körben egy polc fut végig, s két kis szekrénnyel egészül ki a berendezés. A hajótest a deckig körbe van kárpitozva. A bútorzat és a berendezés az Elite yachtokon megszokott minőséget képviseli.
A Tango 680-as felszereltsége és nagy belső terei jól kihasználhatóak. Méreteihez képest nagyon kényelmes, komfortos túrahajó, amely variálhatóságával jól igazodik a vásárlók igényeihez.

L. F.

Technikai adatok
Hossz: 6,80 méter
Szélesség: 2,48 méter
Merülés: 1,10 méter
Súly: 1100 kg
Motor: 10 LE
Üzemanyagtartály: 45 liter
Víztartály: 45 liter
Alapvitorlázat: 23 m2
Spinnaker: 35 m2
Lakótér: 4/6 fő

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink