Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Beneteau 311
57. Hajó Magazin, 2000. április

A 311-es két alapvetően különböző kivitelben készül. A Franciaországban oly népszerű liftkieles változat árapályos területen szárazra kerülve stabilan áll a kielen és a két kormányon. Természetesen rendelhető a hajó hagyományos kiellel és kormánnyal is. Mi utóbbival vitorláztunk.

A hajót tervező franciaországi Finot-iroda - amely a legtöbb egyszemélyes földkerülő Open 60 hajót tervezte - szép, kényelmes, jól vitorlázható hajót tervezett, amely ideális túrahajó lehet a Balatonon. Tengereken hat személlyel vitorlázva a CE szabvány szerinti B (parttól távoli vizek), nyolc személlyel C (part közeli vizek) kategóriabesorolást kap.
A hajó belső terei négy személy részére igen kényelmesek, de megoldható hat fő elszállásolása is. Ezt a szalon kialakítása könnyíti meg. Kétoldalt egyenes szófák fogják közre az asztalt, itt szükség esetén kényelmesen lehet aludni. A belső térben a megszokott elrendezés mellett figyelmet érdemel a nagyvonalúan kialakított fürdőszoba és a száznyolcvannyolc centis állómagasság. Az achterkabinban kialakított ágy mérete pazar 1,95x2 méter, míg az orrkabinban is kényelmes 1,40x2 méter. A bútorzat beépítése, illesztése a Beneteau hajókon megszokott magas színvonalú. A térképasztalhoz nem lehet jól, masszívan kitámasztva leülni, de ez egy maximálisan B besorolású hajó esetében megbocsátható. A kabinok a megfelelő számú deck- és oldalablaknak köszönhetően világosak és jól szellőztethetőek.
A hajó, amelyet kipróbáltunk, fix tőkesúlyos volt, árbocba tekerhető nagyvitorlával és rollgénuával. A két szálinggal szerelt, kvázi top bekötésű árbocot spannerrel állítható achterstag tartja. A génuaschot kivételével valamennyi állítókötél a kabintetőre szerelt fallstopperekbe érkezik, a génuaschot a cockpitba. Ez az elrendezés kényelmes cockpit kialakítást tesz lehetővé, hátránya viszont, hogy autopilot nélkül nem lehet a hajóval egyedül vitorlázni. Ebben a méretben ez már elvárható gesztus volna a gyár részéről, és nem is kellene lényeges átalakítást végezni. Elég lenne a génuacsörlőt hátrább szerelni, és a hajó már kezelhetővé válna egy személy részére is, hiszen a nagyvitorlához csapásváltáskor nem kell nyúlni.
A cockpit egyébként valóban tágas és kényelmes, a kormányosülés lesüllyesztésével nyitottá tehető a tükör felé, ahol fürdőlépcső várja az fürdőzni vágyó utasokat. A kormányos a körkormány mellett jó álló- és ülőpozíciót talál magának. A műszerek és a motorpanel is jó helyre kerültek, a kormánykonzol mögé. A tárolódobozok mérete megfelelő, kényelmesen elférnek benne a pufferek. Autopilottal kényelmesen vitorlázható a hajó egyedül is. A fedélzet szélessége megfelelő közlekedést biztosít, egyedül az árboc előtti deckablakokra kell figyelni a spinnakerbaum szerelése közben, mert még zárt állapotban is könnyen megcsúszhat rajtuk az ember lába. Figyeljünk arra, hogy menet közben a deckablakok ne maradjanak nyitva, mert ha csak a schotkötél akad el bennük, már az is kellemetlen, de nagyobb zűrt is okozhatnak. Érdemes esetleg a spinnakerrel szerelt hajók első deckablakaira csúszásgátló csíkokat ragasztani.
A liftkieles, kétkormányos változat 80 centiméteres merüléssel, motoros hajtás mellett jól kormányozható marad, így a sekély vizű déli parti kikötőkben megoldást jelenthet a nagyobb hajó után vágyóknak. Ez a hajó azonos komfortot nyújt, mint fix tőkesúlyos testvére. A beltérbe egyedül a felhúzható kiel háza került, ezt az asztal alá rejtették el. A kiel mozgatása kézi hajtású csörlővel történik, ami egy kicsit kényelmetlen, viszont lényegesen csökkenti a meghibásodás esélyét.

Litkey

Technikai adatok
Teljes hossza: 9,85 m
Vízvonal hossza: 8,80 m
Szélessége: 3,23 m
Merülése fix kiellel: 1,45 m
Merülése liftkiellel: 0,80-2,15 m
Súlya: 3500 kg
Vitorlázata: 50 m2
Víztartály: 200 liter
Üzemanyagtartály: 50 liter

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink