Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Dufour 36
72. Hajó Magazin, 2001. július

Megfizethető árért komoly hajót kínál a Dufour Yacht. Egy harminchat láb hosszú vitorlás már nagy hajónak számít a Balatonon, de még kézben tartható. Ez az a méret, amelynél egy hajó egész nyáron kényelmes otthona lehet a családnak. A közel tíz méter hosszú vízvonal pedig élvezetes sebességet biztosít a mintegy hattonnás jacht számára. Amikor vitorláztunk vele, az időjárás is kegyes volt hozzánk: csodálatos délnyugati szélben, ragyogó napsütésben próbálhattuk ki, hogy milyen is egy Dufour 36-os kormánya mögött ülni.

A nyugati medence vitorlázói ismerik azt a szelet, amely rekkenő nyári napokon Fonyódtól Földvárig 10-11 óra körül jön délnyugatról. Hosszú perceken át csak a parton fúj és csak csíkokban szalad ki a vízre, majd leterjed félvízig. Ekkorra a déli part mellett akár négyes-ötös erősségű is lehet. Gyönyörű szél: éppen raumolni lehet vele a marás mellett kelet felé, nyugatra pedig szinte egy csapáson visz el Fonyódig. Egész nap fúj, mégis előfordul, hogy nem éri el az északi partot.
Amikor megérkeztünk Boglárra, már a parton jó szél fújt. A vízen még álltak a hajók, mintha odafestették volna őket. A Dufour csapata - Karsai Lajos és Haris György munkatársai - profihoz illően, egyenruhában vártak bennünket. Mire körülnéztem, a fotós már egy motoroson ült. Oldalt álltunk egy mólónál két sor cölöp közt, előttünk és mögöttünk is hajók voltak, a szél éppen oldalról kapott bennünket. A szűk helyről először kézzel próbáltuk kifordítani hajónkat, de a szél állandóan visszaforgatta. A harmadik kísérlet után gondoltam, megkockáztatjuk motorral. Csak akkor sikerülhet, ha a hajó azonnal kormányozható lesz, amint elindul. Ellökték, s amikor a legtávolabb került az orra a mólótól, gázt adtam, a hajó azonnal fordult tovább széllel szembe. "Okos kis hajó - dicsértem - már az enyém vagy." Csendben kimotoroztunk a kikötő elé.
Az árbocba tekerhető nagyvitorlát és a rollgénuát a fiúk pillanatok alatt kitekerték. Éppen csak leállítottuk a motort, már kaptuk is a szelet. A Dufour - túravitorláit és hat tonnáját meghazudtolva - könnyedén gyorsult. Négyes szélben pillanatok alatt elértük a hat csomós sebességet. Tény, hogy a hajón ebben a szélben optimális vitorlázat volt fönn. Ha többet húzunk - versenyre szerelt változat esetében persze, mert itt már nem volt több lehetőség -, akkor sem lehettünk volna gyorsabbak, a több vitorla már csak döntött volna.
Badacsonynak vettük az irányt, és kényelmes, tempós menetben haladtunk a part mellett. A szél természetesen gyengült, erősödött, forgott kicsit. Néha egészen derékba kaptunk egy-egy ötös pöfföt az addigi hármas helyett. Ilyenkor minden tisztességes túrahajó a szél felé igyekszik. A Dufour is jelezte: jött egy pöff, menjünk föl? Nem! Forgattam a kormányt leebe, és a hajó engedelmesen megdőlve szépen megtartotta az irányát. Sőt ilyenkor még gyorsult is kicsit. Ha nem, hát nem, akkor szaladjunk!
A motorosról intettek: végeztek a fotózással. Átálltunk automatára. A műszernek természetesen semmi gondot nem okozott a 36-ost elkormányozni a balatoni sima vízen. A forduló funkció is tökéletesen működött. Amíg a pilot vezette a hajót, próbálgattam, hogy melyik irányba tudunk a leggyorsabbak lenni. A félszélnél kicsit élesebben hetven és nyolcvan fokra a széltől sikerült nyolc csomó fölé jutnunk. Ez már szép eredmény egy ekkora hajótól.
A kikötő előtt a vitorlák behúzásához két kötelet kellett elengedni és másik kettőt behúzni, s máris elcsomagoltuk őket. A saját hajómon ezt a munkát tízen végzik legalább negyedórán keresztül. A kikötésnél már tudtam, hogy a motorban és a kormányban feltétel nélkül bízhatok.
A cockpit hatalmas jobb oldali ládájából előkerültek a pufferek. Ez a hajó achterkabinnal van szerelve, így tágas tér jut a tároló- és mosdóhelyiségeknek. A hajó charter változatába két achterkabint szerelnek, ott kevesebb hely jut ilyen célokra. Az általunk vitorlázott hajó a családi változatot képviseli, így bőséges helyet kínál mind a kabinokban - orr és achter -, mind a szalonban. A hajó felszereltsége és kidolgozása a legjobb gyári minőség, természetesen a nagyüzemi termelés apró jelei itt-ott azért megtalálhatók, de keresni kell a hibákat. A felhasznált anyagok minősége, a terek elrendezése és a felszereltség színvonala kifogástalan. A hajó ára - lévén márkás francia hajóról szó - egészen kedvező. Kétségtelen, hogy ma a Dufour 36 Classic az egyik legjobb ajánlat a magyar piacon.
Hamarosan érkezik egy versenyváltozat is, amely teli nagyvitorlával és spinnakerrel lesz szerelve.

Litkey
Fotó: Bujnovszky Tamás

Technikai adatok
Hossz: 11,02 m
Vízvonalhossz: 9,18 m
Szélesség: 3,77 m
Súly: 5,9 t
Kiel: 1,6 t
Merülés: 1,45 m
Motor: 18 LE
Vitorlázat: 64 m2
Kabinok: 2 v. 3 + szalon
Víztartály: 340 l
Üzemanyagtartály: 160 l
Homologation CE: Cat. A
A cruising verzió alapára vám, áfa és szállítás nélkül: 88 951 euró

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink