Bemutató előtt
Nautik 330
79. Hajó Magazin, 2002. február
Az idei évben mutatja be a Nautic Boat legújabb modelljét, a 330-ast. A hajó édestestvére az elmúlt évek egyik legsikeresebb balatoni típusának, a Nautik 311-esnek. Mindkét hajót Andrej Justin tervezte. A rokonság szembetűnő. Az új családtag 49 cm-rel hosszabb és tizennégy cm-rel szélesebb, mint a 311-es, a súlya mindössze 250 kilóval több. Ugyanakkor cirkáló szakaszon tíz, míg bő szélben húsz négyzetméterrel nagyobb vitorlát visel. Összességében tehát nem számíthatunk lényegesen nagyobb teljesítményre ettől a hajótól, ezt erősíti meg a tervező által készített sebességdiagram is. Nagy szélben nyilván dolgozni fog a hosszabb vízvonal, mint ahogy jelentősen érezni lehet majd a belső térben azt a jó néhány centiméter pluszt, amivel az új hajó nagyobb.
A hajó a legjobb minőségű szendvicsszerkezetű poliészterből épül, hiszen csak így érhető el a tervező által előírt könnyű súly. A hajó teljes felszereléssel mindössze 2450 kiló, amelyből 950 a tőkesúly. A 330-as 180 centimétert merül, ami megfelelő lenne a Balatonon, de az elmúlt évek víznélküli idényei után kissé riasztó. A Nautic Boat kínálatában szerepel a felhúzható tőkesúly, s ezt az opciót érdemes kihasználni.
A 330-as kialakítása, megjelenése szinte teljesen azonos a 311-esével. A cockpit versenyhajójelleget mutat, annak ellenére, hogy ebbe a hajóba már padokat is építettek. A belső tér is szépen növekedett a szalonban, igazán bőséges, 188 centi a belmagasság. Ez a két dolog jól szemlélteti a tervező célját, hogy egy nagy teljesítményű, mégis komfortos sporthajót készítsen. A 330-as hat fő számára nyújt szálláslehetőséget, ami azt jelenti, hogy a teljes legénység a hajón aludhat. Szükség esetén még két fekvőhely kialakítható. A belső komfortot konyha, mosdó és térképasztal egészíti ki. A jó menettulajdonságot tartja szem előtt a tíz lóerős összecsukható propellerrel szerelt saildrive kihajtású motor is. Aki kezdő vitorlázó, annak nagyobb motor ajánlott, mert viharos szélben ez a teljesítmény nem elég arra, hogy széllel szemben megfelelően hajtsa a hajót.
Az új Nautik kilenctizedes bekötésű, két pár szálingos árbocot kapott, amelyre alapesetben a telilatnis nagyvitorla mellé 115%-os fockot és gennakert ajánlanak. Opció a kitolható orrsudár és a topgénua, amellyel igazán komoly sebességet lehet elérni gyenge szélben.
L. F.
Fotó: Bujnovszky
|