Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk
84. Hajó Magazin,
2002. július

 

Illbruck a győztes
8 és 1 hónap a föld körül – XII. rész
Az Illbruck legénysége joggal ünnepelhetett a kieli célban. A versenyben az első rajtot követően mindvégig vezetve, jóformán minden izgalom nélkül győztek. Előnyüket a pontszámok nem is fejezik ki kellőképpen. Megközelíteni is csak egy csapat, az Assa Abloy Team tudta őket. Harmadik helyen az Amer Sports One csapata végzett. A mezőny fele tudott legalább egy futamot nyerni. A lányok – nagy örömükre – egyszer, az utolsó rövid futamon, nem voltak az utolsók.

Detréék ötödikek
XVI. Asso 99 Európa-bajnokság
Fantasztikus szervezés, kellemes idő és jó szél jellemezte a tizenhatodik Asso Eb-t Balatonkenesén. A Kenese Marina-Port, a Magyar Asso 99 Osztályszövetség és a Magyar Vitorlás Szövetség közös rendezvényén minden tökéletesen sikerült. „Csak” a remélt magyar érem maradt el ezúttal. A legesélyesebb magyar egység, a Fonyó Károly vezette, Detre Szabolcs által kormányzott hajó az ötödik helyen végzett. Pedig ők korábban nyertek már ezüst- és bronzérmet is Asso Eb-n. Várakozáson alul szerepelt a korábbi többszörös győztes, címvédő olasz Luca Valerio is, ők a számukra csalódást jelentő negyedik helyen zártak. A győzelmet az egyik legidősebb hajóval versenyző olasz Marco Caverzasio csapata szerezte meg a bajor herceg hajója előtt. A három futamgyőzelmet is begyujtő Giorgio Gorla végül harmadik lett.

Európai bajnokságok
Csillaghajó és Soling
A Soling Európa-bajnokságot és a csillaghajósok idei Kelet-Európa Bajnokságát szinte egy időben rendezték május végén. A solingosok Olaszországban, a sztárosok Földváron versenyeztek. Mindkét helyen kiemelkedő magyar eredmények születtek.

VI. Bankár Kupa
Lehóczky Gábor Emlékverseny
A verseny alapítói, Feyér Zoltán és Kovács Gábor nevében az idén hatodik alkalommal hívta meg a pénzügyi szféra dolgozóit a Hajó Magazin a Bankár Kupára. A hagyományoknak megfelelően a verseny támogatói, a SAS Institute, a Wallis Pest, a Hewlett Packard, illetve a Kenese Marina-Port is indított hajókat a versenyen. A hetvenes cirkálók ismét önálló osztályként versenyeztek a többi hajót hat kategóriába soroltuk. A leglassabb hajók tizenegykor, a hetvenesek tíz perccel később, a gyors hajók fél tizenkettőkor rajtoltak. A pályát szokás szerint a Kenese–Alsóörs útvonalon jelöltük ki két betétbójával a lassabb hajók számára. Az abszolút első hajó – egy Nautic 330-as – 14.22-kor ért célba, és az utolsó is befutott háromnegyed négy előtt.

II. Biztosítási Kupa

Datanet Nagydíj
Az Európa-bajnok Argay Bélával felálló Gerling-Konzern magabiztosan, két futamgyőzelemmel nyerte a második Biztosítási Kupát. A versenyt az idén is 50-es cirkálókkal futotta a mezőny. Sajnos egy közúti baleset miatt késett az egyik csapat, ezért halasztani kellett az első rajtot. Gyenge szélben zajlottak a futamok a Média Kupa versenyzőivel egy pályán. A második futam végére egészen elállt a szél. A Média Kupa még jó szélben be tudott futni, de a biztosítósok bizony megküzdöttek a flautéval. Este aztán hideg sör, finom ételek és egy nagyszeru KFT-koncert várt a kiszáradt versenyzőkre. A versenyt a Datanet, a SAS, a Wallis Pest és a HP támogatta.

Ismételt a TV2
Média Kupa 2002
2001-ben rendezte meg első alkalommal a Hajó Magazin a Média Kupa vitorlásversenyt. Tavaly négy 8 méteres one design és négy Nautic 311-es vívott egyenlőtlen küzdelmet egymással, lévén a Nautic 311-es lényegesen gyorsabb. Érdekes, hogy bár az idei évben az egy évvel ezelőtti négy – 2000-ben kettő – pontról hat pontra változott a két osztály közötti yardstick különbség, elképesztő módon még mindig a lassabb 8 méteres ad előnyt a 311-esnek. Tanulva a korábbi tapasztalatokból, az idén már kizárólag Nautic 311-es hajókkal versenyeztek a Média Kupa indulói. A címvédőt szoros küzdelemre kényszerítette az M1 és a Duna TV csapata, ennek ellenére Zöld István legénységének Litkey Árpád vezetésével sikerült ismét megszereznie a győzelmet.

Az úttörők hajója
International Moth
Vannak, akik olyan hajóosztályokban versenyeznek legszívesebben, ahol a hajók lehetőleg egyformák, hogy a végeredményt a vitorlázni tudás döntse el. Mások viszont szabadon szeretnék megvalósítani ötleteiket. Szeretik, ha nyitva áll a lehetőségük arra, hogy ellenfeleiknél jobb, gyorsabb hajót építve győzzenek. A fejlesztők nem csak a nagyhajók világában találhatják meg helyüket. Úttörő ötleteik megvalósítására és kipróbálására tág teret nyújt a Moly.

Tizenkét befutó
52. Rund um
A Bodeni-tavon minden évben rendeznek Kékszalag versenyt, amely hagyományosan este fél nyolckor rajtol. Idén június hetedikén dördült el a startpisztoly. Két magyar libera is leadta a nevezését, hogy a parton sorakozó elképesztő tömeg előtt nekivágjon a légvonalban 46 tengeri mérföld hosszúságú versenynek. Ez a távolság alig több, mint a balatoni Kékszalag fele. Egy héttel a Rund um előtt már egyszer kiutaztunk Lindauba. Ragyogó napsütésben, kellemes kettes szélben, igazán élvezetes négy futamot teljesítettünk az új liberánkkal, a Gardazzurrával. Reménykedhettünk a jó szereplésben.

Nautic 330
Hajóbemutató
A lellei hajókiállításon volt lehetőségünk kipróbálni a Nautic új sportos túrahajóját. A hajót Andrej Justin tervezte, az a hajótervező, aki a Nautic legutóbbi sikeres hajóinak, a 311-esnek és a nagyobb 12-esnek is megálmodta a vonalait. A 330-as tervezésénél, bár megjelenésében sportos hajó, alapvető cél volt a magas komfort kialakítása. A hajót a 33-as osztály előírásainak megfelelően építették, ezért a súlya több lett, mint az eredeti tervek szerint szükséges lett volna, ennek ellenére várhatóan így is a favoritok közé fog számítani osztályában. A Nautic 330-as egy olyan versenyosztályba tartozik, ahol erős mezőny várja a versenyezni vágyókat. Aki azonban „csak” egy kellemes, korszeru megjelenésu túrahajót szeretne, annak is érdemes kipróbálnia ezt a típust.

Tovább...

Vega Yachtsport
Vitorlásiskolák
A cég vezetője Láng Péter 1991 óta vitorlásoktató. A Vega Yacht a kezdetek óta foglalkozik hajóbérbeadással, és megalakulása után néhány évvel belevágott a hajóépítésbe is. A cég telephelye Balatonfüreden van, itt a Mahart-mólón állnak az oktatóhajók, és egy közeli tanteremben zajlik az elméleti oktatás. A cégvezető filozófiája szerint uszonyos hajóban lehet igazán megtanulni vitorlázni, ezért a gyerektáboraikat – amelyekre 12–18 éves korig várják a jelentkezőket – kalózban oktatják. A vizsgára felkészítő felnőtt-tanfolyamokat Aquila típusú, a Repülő Hollandinál kicsit nagyobb jollékon, illetve Balaton 25-ös és hosszított Balaton 18-as hajóval szervezik. A tanfolyamok népszerűségére jellemző, hogy két olimpiai vízilabdázónk, Benedek Tibor és Varga Zsolt is itt tanult vitorlázni.

Kerekes Kázmér
Az MVSZ új főtitkára
Kerekes Kázmér annak a velencei-tavi generációnak a tagja, amelyik a hetvenes–nyolcvanas években a Velencei-tavi Vízi Sportiskolából felnőve a tó versenysportját a balatoni mellé, országos színvonalra emelte. Kazi – ahogy a vitorlásklubokban ismerik és becézik – 49 éves. 1980-ig versenyzett, majd egy gerincműtét óta edzőként, sportvezetőként tevékenykedik. A Magyar Vitorlás Szövetség elnöksége őt kérte fel a főtitkári feladatok ellátására.

Vonyarcvashegy
Túracélpontok a Balatonon
Vonyarc és Vashegy szőlőhegyek és puszták 1850. évi egyesítéséből keletkezett. Később hozzácsatolták a korábban Györökhöz tartozott Szent Mihály-dombot is, ma pedig már nagyközség.

Tovább...

Slam
Cégbemutató
2002. május 30-án a Vogue hajón tartotta a Slam olasz vitorlás- és divatruházati márka magyarországi képviselete beharangozó sajtótájékoztatóját. A D.U.C.K. Office Kft. munkatársai 2002 januárja óta tevékenykednek mint a márka hivatalos forgalmazói, és a termékek bevezetésén kívül az anyavállalat marketingkommunikációs stratégiáját is meghonosítani kívánják hazánkban. A fáradozások már most meghozták gyümölcsüket, mivel a termékek a fővárosban és vidéken is több helyen megtalálhatóak, míg a támogatások szintjén a Magyar Vitorlás Szövetséget is partnereik között tudhatják a fiatalemberek.

A Bodeni-tó
Európa tavai – az álmos szépségkirálynő
Kora nyári napon sütkérezek a Lindauer Segler-Club vízparti teraszán. Kellékek: napszemüveg, rendszeresen cserélődő sörös korsó és egy tálnyi folyamatosan fogyatkozó, igen kiváló hawaii szendvics. A víz csodás, rajzanak rajta a szebbnél szebb hajók, a szemközti parton, arra Svájc és Lichtenstein felé, egészen közelinek tűnnek az Alpok havas csúcsai. Balra tőlem a kikötő csak pár lépés, az árbocokhoz verődő kötelek hangja és az egymás mellett álló, tökéletes állapotban lévő fahajók látványa egyaránt szívemet melengetik. Újabb és újabb ételeket rendelek, mert a pincérnő pozitívan járul hozzá az esztétikai élményhez. Olyan kellemes itt, hogy akármeddig is elücsörögnék. Jobbat sajnos a Bodeni-tó amúgy sem igen kínált nekem.

Motorcsónak
Hárosi Yacht Club
Dunai kikötők
A kikötő 1988-ban alakult. Évről évre csinosodott. Mára képes közel száz hajót befogadni, van sólyapálya, szerviz és étterem a területen. A megszokott kikötői szolgáltatásokon túl a hajók szállítását is vállalják akár külföldre is. Ez a hely számomra a régi balatoni kikötőket idézte, egy olyan kikötőt, ahol otthon érezheti magát az ember.

Cap 500
Hajóbemutató
Az olaszországi Capelli hajógyár vitorlás és motoros hajókat egyaránt készít. Motoros hajókat 4 métertől huszonhárom lábig kínálnak kimagasló megmunkálási és hajózási minőségben. A Capelli hajókra általában jellemző, hogy rendkívül biztonságosak, nagyon jól vezethetők és olasz termékről lévén szó, még szépek is. A bemutatónkban szereplő Cap 500-as egy igazi, nagyon jó minőségű horgászhajó. A tervező maximálisan kihasználta a hajó valamennyi zugát tárolórekeszek kialakítására. A Cap fantasztikusan manőverezhető. Legalább annyira pontosan kormányozható, mint egy vitorlás hajó, oldaltcsúszása szinte semmi nincs. Ezzel a technikával könnyen vissza lehet találni a jól kipróbált horgászhelyekre. Száz lóerős négyütemű Yamaha motorral szerelték a hajót, ami a legnagyobb ajánlott teljesítmény ezen a hajón.

Tovább...

Szörf
Proof
Már az amatőröknek is…
Mostanra már megszokhattuk, hogy a szörfipar állandó változásban leledzik. A piaci kihívások mind újabb és újabb megpróbáltatásai közepette neves cégek mennek tönkre, vagy jobb esetben olvadnak be a mohó konkurenciába, miközben mások úgy gondolják, hogy van még egy rés a szörfipar egyre szűkülő hálóján, melyen kijuthatnak a siker felé vezető útra. Bizonyára ilyetén meggondolás vezérelte a Proof vezetőit, amikor úgy döntöttek, hogy a kis costum made üzemüket feljuttatják a csúcsra. Hogy mennyire lehet biztos a jövőben a Proof legénysége, arra legjobb garancia Björn Dunkerbeck, a világ legeredményesebb szörfversenyzője, aki 2001-ben Proof deszkával bizonyította, hogy ismét ő a legjobb a hullámok tetején.

25 éves a Surf Magazin
Boldog születésnapot!
1977. május 12. Ez volt a német Surf magazin megjelenésének pontos dátuma. Az első példányokat a vitorlázók vették meg, de három hónappal később már a szörfösök érdeklődtek a szardíniai szörfvilágbajnokság iránt, ahol Robby Naish – ó igen, a 13 éves szőke hajú hawaii fiú, aki az előző évben tűnt fel és sok szerencsével a Bahamákon világbajnok lett – ismét rajthoz állt, hogy bizonyítson. „Itt megmutatom, hogy a bahamai győzelmem nem a szerencsén múlott” – mondta Robby az őt körbevevő riportereknek. A Petőfi rádió éppen 10 éves Szörfmagazin című műsorában Fejér Balázs készített összeállítást a Surf születésnapjáról. Most ennek írott változatát közöljük.

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink